نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، رییس اقلیم كردستان عراق در پیامی حمله نیروهای ' پ.ك.ك' به یك پایگاه نظامی در جنوب شرقی تركیه را كه منجر به كشته شدن هشت تن از سربازان و مجروح شدن 16 تن دیگر شد، محكوم كرد.

بارزانی در پیام خود گفت: اینگونه حملات و درگیری ها مانع از انجام تلاش برای دستیابی به صلح می شود.

عناصر حزب غیر قانونی كارگران كرد تركیه (پ.ك.ك) بامداد روز گذشته در درگیری با نیروهای ارتش تركیه در مرز این كشور با عراق 8 سرباز را كشته و 16 نفر را زخمی كردند.

این درگیری در مرز تركیه با عراق در منطقه 'داغلیجا' از توابع استان حكاری رخ داد در این درگیری 10 تن از اعضای پ.ك.ك نیز كشته شدند.

منطقه داغلیجا پیشتر نیز در چند نوبت شاهد حملات پ.ك.ك به نیروهای ارتش تركیه بود.

اعضای پ.ك.ك از سه نقطه واحدهای نظامی تركیه را مورد حمله قرار دادند.

این یكی از شدیدترین حملات و درگیری بین پ.ك.ك و نیروهای امنیتی و ارتش تركیه در ماههای اخیر و همزمان با شدت گرفتن بحث حل سیاسی مساله كردها است.

حزب غیرقانونی كارگران كرد تركیه (پ.ك.ك) در سال 1984 میلادی ( 1363 )فعالیت مسلحانه خود علیه دولت تركیه را آغاز كرد.

شمار كشته شدگان در درگیریهای مسلحانه بین نیروهای دولتی با عناصر'پ.ك.ك' تاكنون حدود 37 هزار نفر ذكر شده است.

در سال 1999 میلادی ( 1378 )عبدالله اوج آلان رهبر این سازمان دستگیر و به مجازات اعدام محكوم شد.

با لغو حكم اعدام در روند عضویت تركیه در اتحادیه اروپا ، حكم اعدام اوج آلان به حبس ابد تغییر یافت.

خاورم**230



:: برچسب‌ها: گربه , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

بان كی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی پناهنده ، 20 ژوئن 2012 برابر با 31 خرداد افزود : از هر پنج پناهنده در جهان ، چهار نفر در كشورهای در حال توسعه زندگی می كنند كه از سخاوت كشورهای میزبانی بهره می برند كه خود با محرومیت های جدی روبرو هستند.

وی اعلام كرد در حال حاضر 42 میلیون انسان در جهان مجبور به ترك خانه و جوامع خود شده اند كه از این تعداد بیش از یك میلیون نفر طی 18 ماه گذشته كشور های خود یعنی ساحل عاج، لیبی، مالی، سومالی، سودان و سوریه را به دلیل درگیری ترك كرده اند.

بان كی مون با اشاره به گزارش اخیر كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان كه می گوید روند آوارگی در حال پیشی گرفتن از راه حل برای آن است گفت ما باید با همكاری یكدیگر اراده سیاسی و فرماندهی لازم را برای جلوگیری و خاتمه درگیری ها كه موجب آوارگی و پناهندگی می شود بسیج كنیم.

اجتمام 1568



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

شاهرخ شهنازی روز چهارشنبه با بیان اینكه این روانشناسان از افراد توانا انتخاب شده اند، افزود: حضور آنان برای رفع مشكلات روحی و روانی و تقویت قابلیت های ذهنی صورت می گیرد.

به گفته وی این افراد با مربیان و ورزشكارانی كه سهمیه المپیك كسب كرده اند، ارتباط برقرار كرده و چنانچه آنان نیاز به كمك داشته باشند، این افراد را مورد حمایت قرار می دهند.

وی گفت: حضور این پزشكان روانشناس با موافقت و تمایل فدراسیون و مربیان صورت می گیرد.

رییس آكادمی ملی المپیك وپارالمپیك باتاكیدبراینكه این آكادمی وكاركنان آن درخدمت ورزشكاران المپیكی هستند تا آنان در لندن نتایج مطلوبی كسب كنند، اظهار كرد : آماده كردن ورزشكاران با گرفتن آزمایشات آمادگی جسمانی و اندازه گیری نرم های قابلیت جسمانی به تناسب رشته ها صورت می گیرد.

وی افزود: نتایج این آزمایشات به مربیان و مسوولان فدراسیونها و كارشناسان كمیته ملی المپیك و ناظران آنها برای بررسی نقاط قوت و ضعف ورزشكاران كمك زیادی می كند.

وی گفت:ازسوی كمیته ملی المپیك یكی از دست اندركاران امور پزشكی بر عملكرد ورزشكاران و آزمایشات آنان نظارت داشته و نتایج آنها را جمع بندی وبه فدراسیون ها ارایه می كند.

شهنازی اظهار كرد: آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك حتی در صورت آسیب دیدگی ورزشكاران با همكاری فدراسیون پزشكی - ورزشی جهت رفع آسیب دیدگی و بازسازی به آنها كمك می كند.

وی در باره فعالیت های آموزشی آكادمی یادآور شد: آموزش یك بعد دیگر فعالیت های این آكادمی را تشكیل می دهد كه به این ترتیب نیازهای آموزشی مربیان ، ورزشكاران و مدیران فدراسیون و حتی مدیران باشگاه ها نیازسنجی شده و برای ارتقاء سطح دانش آنان كلاسهایی برپا می شود.

وی در ادامه افزود : یك بخش دیگر مربوط به هیدورتراپی ( آب درمانی ) است كه این مجموعه شامل استخر ، سونا و جكوزی در اختیار ورزشكاران قرار می گیرد.

شهنازی گفت : آكادمی سالنهای مجهز بدنسازی دارد كه به صورت رایگان در اختیار ورزشكاران ، ادارات كل تربیت بدنی و حتی افراد در سازمانهای مختلف به منظور آمادگی جسمی آنان قرار می گیرد.

رییس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك اظهار داشت : در مورد شرایط تغذیه نیز از متخصصین این فن سود استفاده می كنیم و دستورالمعل هایی در این جهت به ورزشكاران ارایه می شود.

وی گفت : ورزشكاران جانباز و معلول كشورمان نیز از شرایط مطرح شده به صورت كامل استفاده كرده و در این رابطه با مشكلی روبرو نیستند.

رییس آكادمی ملی المپیك و پارالمپیك اظهار داشت : این آكادمی از یك كتابخانه بسیار مطلوبی برخوردار است كه مورد استفاده ورزشكاران تربیت بدنی و اساتید دانشگاهی قرار می گیرد.

شهنازی گفت: توصیه می كنم كه ورزشكاران و دانشجویان و حتی اساتید دانشگاهی از این كتابخانه بسیار غنی برای ارتقاء علمی خود استفاده نمایند.

وی درپایان اظهار امیدواری كرد كه كاروان المپیكی كشورمان در بازیهای المپیك 2012 لندن بتواند افتخار آفرینی كرده و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز آورند.

ورزشی ** 1587 **1590



:: برچسب‌ها: پاریس , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش آسوشیتدپرس، این نخستین بار است كه یوفا در جریان رقابت های یورو 2012 یك فدراسیون فوتبال را به دلیل خشونت ها و شعارهای نژادپرستانه جریمه می كند.

شاهدان گفته اند كه حدود 300 تا 500 تماشاچی كروات در جریان دیدار این دو تیم در مرحله گروهی رقابت های یورو 2012 كه با نتیجه یك بر یك مساوی تمام شد خطاب به بالوتلی صدای میمون در می آوردند.

یكی دیگر از اتهامات فدراسیون فوتبال كرواسی پرتاب موز از سوی هوداران این تیم در ورزشگاه به سوی بالوتلی بوده است.

ورزشی **‌1553



:: برچسب‌ها: باغ , نقاشی های دیواری , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حكم اعدام چهار نفر از متجاوزان به عنف، با حضور فریدون امیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران و سرهنگ محمدیان رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ و تجمع حدود سه هزار نفر از مردم شهر تهران و منطقه شهید محلاتی در محل اجرای حكم، اجرا شد.

بر اساس این گزارش، مردم برای تماشای اجرای حكم چهار متجاوز به عنف از ساعت ها قبل از اجرای حكم، در محل مراسم حضور یافته بودند و عده ای نیز از ساختمان های اطراف، اجرای حكم را نظاره می كردند.

در حالی كه لحظه به لحظه به شمار جمعیت حاضر در محل اجرای حكم افزوده می شد، مردم با 'شعار مرگ بر آمریكا' و ' نیروی انتظامی تشكر تشكر' حمایت خود را از دستگاه انتظامی كشور اعلام كردند.

ساعت پنج و هشت دقیقه بامداد، فریدون امیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در محل اجرای حكم حاضر شد.

ساعت پنج و 11 دقیقه، خودرو حامل محكومان به اعدام، وارد محوطه اجرای حكم شد و ساعت پنج و 23 دقیقه بامداد، ماموران اجرای حكم، مشغول آماده كردن سكوی اعدام و آویزان كردن طناب های دار شدند.

مامور اجرای حكم در حالی با بالا رفتن از داربست های نصب شده، مشغول آویزان كردن طناب های قرمز رنگ بود كه مردم با سوت های پیاپی وی را همراهی می كردند.

ساعت پنج و 43 دقیقه آماده كردن و نصب طناب های دار به پایان رسید و ساعت پنج و 48 دقیقه با تلاوت آیاتی چند از قرآن كریم، اجرای حكم اعدام متجاوزان به عنف به صورت رسمی آغاز شد.

ساعت پنج و 50 دقیقه در حالی با دستور مسوولان حاضر در محوطه، چهار متجاوز به عنف از خودرو ویژه حمل محكومان پیاده شدند كه سعی داشتند با پنهان كردن چهره خود مانع عكس برداری عكاسان خبری از چهره هایشان شوند.

ساعت پنج و 52 دقیقه محكومان به اعدام روی سكوی اجرای حكم قرار گفتند كه با فرستادن صلوات از سوی مردم حاضر در اطراف محوطه، همراه شد.

در این هنگام یكی از محكومان به اعدام در حالیكه مامور اجرای حكم مشغول آویزان كردن ظناب دار از گردن وی بود، دو مرتبه خطاب به آمیرآبادی سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت ' آقای امیرآبادی دستت درد نكنه'

حدود ساعت شش صبح بود كه طناب دار بر گردن هر چهار محكوم به اعدام قرار گرفت و سپس حكم اعدام محكومان با بلندگو قرائت شد.

حدود ساعت شش و سه دقیقه صبح بود كه دستور اجرای حكم صادر شد و چهار متجاوز به عنف به دار مجازات آویخته شدند.

ساعت شش و 11 دقیقه خودرو ویژه حمل جسد برای انتقال اجساد در محوطه اجرای حكم حضور یافت.

اجتمام**9140**1569



:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

اوباما و پوتین سران امریكا و روسیه روز دوشنبه در حاشیه كنفرانس گروه 20 در مكزیك برای اولین بار پس از روی كار آمدن پوتین در پست ریاست جمهوری در ماه گذشته میلادی با یكدیگر دیدار كردند.

این دیدار چند روز پس از پیشنهاد 'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه مبنی بر برگزاری كنفرانس بین المللی درباره سوریه شامل پنج كشور دائم شورای امنیت و كشورهای تاثیرگذار از جمله ایران صورت می گیرد.

'طه عبد الواحد' روز چهارشنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا در دمشق با اشاره به ملاحظات امریكا در خصوص شركت ایران در این كنفرانس گفت: امریكا اكنون در شرایطی نیست كه بتواند با حضور ایران در كنفرانس مخالفت كند.

به عقیده این كارشناس امور روسیه، اوباما نمی خواهد با روسیه تنش ایجاد كند و مایل است از طریق همكاری با پوتین و حل و فصل بحران سوریه صفحه سفیدی در تاریخ از خود بر جای بگذارد.

وی افزود كه با برگزاری نشست سران امریكا و روسیه با حضور وزیران خارجه و تعدادی از مسئولان دو كشور، موجب تثبیت توافقات قبلی در زمینه حل بحران سوریه از طریق سیاسی شده است.

عبد الواحد توافقات امریكا و روسیه درباره سوریه را به مثابه خطوط كلی خط مشی دو كشور برای پیگیری برنامه مشترك سیاسی خوانده است.

این كارشناس امور روسیه گفت كه این كشور معتقد به ضرورت حل بحران ها از طریق تشریك مساعی است و بیانیه صادر شده پس از دیدار سران روسیه و امریكا تاكیدی بر همین زمینه است.

در بیانیه مشترك اوباما و پوتین از طرح 'كوفی عنان' فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه حمایت كامل شده است.

عنان در 24 فروردین ماه طرح شش بندی ارائه كرد كه آتش بس و برگزاری مذاكرات میان دولت سوریه و مخالفان دو بند عمده آن است.

از سوی دیگر قرار است پوتین هفته آینده به اردن و فلسطین اشغالی سفر كند و برخی از پایگاه های اینترنتی از احتمال سفر وی به سوریه نیز خبر دادند.

عبد الواحد درباره احتمال سفر پوتین به سوریه اظهار داشت: روس ها هواره می گویند كه با دو طرف درگیر یكسان برخورد می كنند و در نتیجه اگر پوتین به سوریه سفر كند به عنوان حمایت از نظام تلقی خواهد شد، اما در صورتی كه پیشرفتی برای حل بحران به شیوه سیاسی پیدا شود احتمال سفر وی به دمشق بیشتر خواهد بود.

خاورم 2131**1431



:: برچسب‌ها: قدیمی , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

دبیر نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی در حاشیه برگزاری این همایش به ایرنا گفت: همایش مذكور در راستای شعار سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی برگزار می شود.

دكتر 'مصطفی رجبی'، برگزاری این همایش را بستری برای جا افتادن انرژی های تجدید پذیر در سبد خانوارها ذكر كرد و افزود: خراسان رضوی به دلیل آنكه پایگاه جامعی برای انرژی های تجدید پذیر است این موضوع را از این استان آغاز كردیم.

وی معرفی یافته های برتر علمی كشور در تولید انرژی های پاك را از جمله اهداف این همایش سه روزه ذكر كرد و اظهار داشت: در این همایش 25 كارگاه تخصصی و راهبردی با هدف آموزش تولید و فرهنگ سازی برگزار می شود.

نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی به همت نمایشگاه بین المللی مشهد و استانداری خراسان رضوی و با حضور بیش از 500 نفر در حال برگزاری است. ك/3

7505/7491/659/330



:: برچسب‌ها: بریتانیا , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'كوروش پرند' روز چهارشنبه در همایش 'مهارت آموزی و اشتغال در ایران' كه در محل هتل المپیك برگزار شد، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در سال جهاد اقتصادی با عزمی جهادی در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش مهارتی كشور اقدام كرد كه حاصل آن طراحی ،تصویب و ابلاغ نظام آموزش مهارت و فناوری بود.

وی اظهار داشت: در این راستا كمیته ای با رهبری وزارت كار و با حضور جمعی از خبرگان توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و دانشگاه جامع علمی كاربردی تشكیل شد كه حاصل كار این كمیته سندی با عنوان 'نظام آموزش مهارت و فناوری' بود كه پس از بررسی و ممیزی نخبگان به تصویب هیات دولت رسید و به دستگاه های اجرایی ذیربط ابلاغ شد.

وی تدوین و ابلاغ سند راهبردی مهارت و فناوری با هشت راهبرد، 27 سیاست و بیش از 250 برنامه ،بهره برداری از 55 طرح عمرانی آموزشی در كشور و انجام گسترده تعمیرات،بهسازی و تجهیز مراكز مهارتی را از جمله اقدامات ارزشمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور عنوان كرد.

وی تدوین یكهزار و 700 استاندارد شغلی در بخش های صنعت ،كشاورزی و خدمات را از خدمات دیگر سازمان عنوان كرد و گفت: نیاز سنجی مستمر آموزشی مبتنی بر آمایش سرزمین و برنامه ریزی ،ساماندهی و هدایت آموزش های مهارت و فناوری با توجه به نظام آموزش بین المللی از دیگر ماموریت های نظام آموزش مهارت و فناوری در سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور یادآور شد: فراهم كردن امكان تجمیع دوره های آموزش تكمیلی بین سطوح تحصیلی و معادل سازی با دوره های رسمی از ماموریت های مهم نظام آموزش مهارت و فناوری در كشور است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور طراحی دوره های تكمیلی بین سطوح تحصیلی برای ارتقا دانش و مهارت نیروی كار و اصلاح هرم تحصیلی نیروی كار را از سال گذشته شروع كرده است.

پرند گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور هم اكنون تدوین ،ترجمه و تالیف اسناد آموزشی با الگو برداری از كشورهای موفق جهان و بومی سازی آنها برای اجرای آموزش های تكمیلی بین سطوح تحصیلی را در دست اقدام دارد و در این راستا اقدام به تهیه نقشه راه برای پنج رشته آموزشی كرده است.

پرند در پایان تصریح كرد: اقدام های انجام شده از سوی این سازمان ، گام نخست برای ورود به سیستم جدید آموزشی در حوزه مهارت تحت عنوان آموزش های تكمیلی بین سطوح تحصیلی است.

این همایش به مدت یكروز ادامه دارد و در آن 10 كارگاه آموزشی با موضوع آموزش و اشتغال در ایران برگزار می شود.

اقتصام ** 9123 **1561



:: برچسب‌ها: تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار 'مجید خراسانی' در مراسم افتتاحیه هفتمین دوره طرح هجرت 3 كه در هنرستان فجر منطقه چهار آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: همكاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با وزارت آموزش و پرورش در اجرای طرح هجرت تاثیر بسیار عمیق و مستقیمی بر روی دانش آموزان داشته است.

وی افزود: این طرح در سال 84 و با پیشنهاد 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری با حركتی رو به جلو آغاز شد كه مورد استقبال همه دانش آموزان قرار گرفت.

جوانان و نوجوانان باحضور در اردوهای طرح هجرت3 علاوه بر خدمت رسانی به مردم مناطق كمتربرخوردار در دوره های آموزشی اعتقادی، بصیرتی و اخلاقی نیز شركت می كنند.

مسوول بسیج سازندگی كشور، خاطرنشان كرد: طرح هجرت 3 در چهار سال اخیر نشان داد كه الگوی موفقی در به كارگیری جوانان در عرصه سازندگی بوده است.

سردار خراسانی افزود: اجرای این طرح مورد رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز واقع شده زیرا كه كاری عظیم در عرصه فرهنگی و سازندگی به شمار می رود.

وی با بیان این كه اجرای طرح هجرت 3 منجر به بهسازی و نوسازی مدارس شده است، خاطر نشان كرد: این طرح باعث پركردن اوقات فراغت و غنی سازی آن برای بسیاری از دانش آموزان كشور شده است.

مسوول بسیج سازندگی كشور ادامه داد: این طرح مهم را حتی می توانیم به عنوان الگو به كشورهای دیگر ارایه كنیم زیرا طرحی فرهنگی و والا به حساب می آید.

ادامه دارد ...

سیام**7261**9129**9132**1336



:: برچسب‌ها: جشن تولد , معماری , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی تونس، ' مصطفی كمال النابلی' كه ریاست كمیته استرداد اموال قاچاق شده به خارج را برعهده دارد، افزود: تونس برای استرداد اموال و دارایی های قاچاق شده كه اكنون در بانك های خارجی بلوكه شده است، دست به اقدامات قضایی زده و 60 شكایت تسلیم نهادهای مربوط خارجی كرده اما آنها تاكنون پاسخی روشن و كامل نداده اند.

وی كه در كمیته مالی ، برنامه ریزی و توسعه مجلس موسسان تونس سخن می گفت، به همكاری قضایی تونس و كشورهایی كه اموال و دارایی های تونس در بانك های آنها بلوكه شده است اشاره و تاكید كرد كه ' اقدامات این كشور در مسیر صحیحی قرار ندارد'.

در گزارش خبرگزاری تونس به نام این كشورها اشاره نشده است.

تونس در ماه جاری میلادی با همكاری بانك جهانی و اتحادیه اروپا نشستی را در بروكسل پایتخت بلژیك برای بررسی راههای استرداد دارایی ها و اموال تونس كه به خارج از این كشور قاچاق شده است، تشكیل داد.

رییس بانك مركزی تونس خاطرنشان كرد كه كشور متبوعش در این نشست به سستی كشورها و عدم همكاری قضایی آنها با تونس در خصوص استرداد اموال و دارایی های قاچاق شده تونس به آنها در دوران بن علی بشدت اعتراض كرد.

تونس تاكنون به طور دقیق به ارزش اموال و دارایی های قاچاق شده به خارج از این كشور توسط بن علی و اعضای خانواده و نزدیكانش كه اكنون در بانك های خارجی قرار دارد، اشاره نكرده است.

سازمان تونسی ' شفاف سازی مالی' كه یك نهاد غیردولتی است ارزش این اموال را بیش از 23 میلیارد دلار اعلام كرده است.

در ماه اكتبر سال 2011 سوئیس اعلام كرد كه 60 میلیون فرانك سوئیس از اموال و دارایی های تونس در بانك های این كشور قرار دارد اما ' محمد المنصف المرزوقی' رییس جمهوری تونس اعلام كرد كه این رقم تنها ده درصد اموال مردم تونس است كه در بانك های تونس می باشد.

وی به دولت سوئیس تاكید كرد كه همه اموال و دارایی های قاچاق شده به این كشور توسط ' مافیای' دوران بن علی را به تونس بازگرداند.

خاورم ** 1324**1369



:: برچسب‌ها: تابستان , اروپا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33
دانش آموزان مسموم شده در تخار

پس از آن که هفت مورد از ابتلای گروهی دانش آموزان دختر در تخار گزارش شد، اداره امنیت آن را کار گروه طالبان دانست

مقامهای محلی در بامیان در مرکز افغانستان گفته‌اند که بیش از پنجاه دانش‌آموز در یک مکتب/مدرسه دخترانه "مسموم" شده‌اند.

آصف مبلغ، معاون والی بامیان روز سه‌شبنه، ۳۰ جوزا/خرداد به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این دانش‌آموزان به صورت گروهی در مکتبی در محله کارته صلح شهر بامیان مسموم شده‌اند.

آقای مبلغ افزود که این دانش‌آموزان در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند و بیشتر آنها بلافاصله مرخص شدند، اما شماری از آنها هنوز هم تحت درمان قرار دارند.

معاون والی بامیان گفت که هنوز علت مسمومیت این دانش‌آموزان مشخص نشده، اما کارشناسان و نیروهای امنیتی در محل مسمومیت آنها سرگرم تحقیق و جستجو هستند.

به گفته او، وضعیت این دختران مشابه به وضعیت دخترانی است که پیش از این در شماری از مکتب‌های بامیان و چند ولایت دیگر مسموم شده بودند.

پس از آن که اداره امنیت ملی افغانستان گروه طالبان را مسئول مسمومیت دانش‌آموزان در شمال افغانستان دانست، این نخستین مورد از ابتلای دانش‌آموزان به این نوع مسمومیت است.

در هفته‌های نخست ماه جاری خورشیدی هفت مورد از مسمومیت دسته‌جمعی دختران دانش‌آموز در ولایت تخار در شمال افغانستان گزارش شد.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی دو هفته پیش به رسانه‌ها گفت که پانزده نفر در ارتباط به این رویدادها در ولایت تخار بازداشت شده‌اند که بسیاری از آنها با گروه طالبان ارتباط دارند.

اما گروه طالبان با صدور اعلامیه‌ای دست داشتن اعضای خود در مسمومیت دختران را رد کرده و آن را مغایر اصول اسلامی دانسته است.

این گروه در زمان حاکمیت خود در سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۰، آموزش دختران در مکتبها و کار زنان در بیرون از خانه را ممنوع کرده بود.



:: برچسب‌ها: عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33
تبلت سرفس

تبلت مایکروسافت یک صفحه کلید ظریف و یک پایه هم دارد

شرکت مایکروسافت، غول نرم افزار جهان، امروز نمونه ای از اولین تبلت خود را برای گروهی از کارشناسان به نمایش گذاشت؛ با این امید که بتواند بخشی از بازار بزرگی را که عمدتا در اختیار رقیبانی همچون «اپل» و «سامسونگ» است، از آن خود کند.

«سرفس - Surface»، نام تبلتی است که استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، برای گروهی از خبرنگاران و کارشناسان نمایش داد.

قرار است این کامپیوتر تخت یا تبلت، در دو نسخه عادی و حرفه ای روانه بازار شود.

سرفس عادی، با ۹.۳ میلیمتر ضخامت و ششصد و هشتاد گرم وزن، نسبت به رقیب اصلی اش«آی پد»، یک دهم میلیمتر نازک تر، اما ۹۰ گرم سنگین تر است. سیستم عامل این مدل هم، ویندوز RT خواهد بود.

در نسخه حرفه ای که قرار است با ویندوز هشت ارائه شود ضخامت به ۱۳.۵ میلیمتر و وزن تا ۹۱۰ گرم افزایش می یابد.

این تبلت، مجهز به کارت خوان، درگاه ارتباطی USB 2.0 (در نسخه عادی) و USB 3.0 (در نسخه حرفه ای) بوده و با ظرفیتی بین ۳۲ تا ۱۲۸ گیگابایت وارد بازار خواهد شد.

در نگاه اول، آنچه که به چشم می آید، صفحه کلید مغناطیسی و فوق العاده ظریف این تبلت است، چیزی که با تنها سه میلیمتر ضخامت، اگرچه بسیار شبیه پوشش هوشمند آی پدهای اپل به نظر می آید؛ اما در واقع یک صفحه کلید کامل است. تفاوتی که می تواند خیلی ها را که با صفحات لمسی چندان راحت نیستند، ذوق زده کند.

اما این تنها تفاوت ظاهری «سرفس» با «آی پد» و نمونه های مشابه آن نیست.

محصول تازه مایکروسافت، یک پایه تاشو هم دارد که در عین ظرافت (به ضخانت تنها هفت دهم میلیمتر)، کاربر را از تهیه پایه ای مجزا، بی نیاز می کند.

در مدل حرفه ای، یک قلم مخصوص هم طراحی و تعبیه شده که کاربر می تواند به کمک آن، یادداشت های شخصی اش را با دستخط خود بنویسد و ذخیره کند. با استفاده از این قلم همچنین می توان طراحی و نقاشی کرد، نمودار کشید یا فایل های ذخیره شده را ویرایش کرد.

چالش ها:

مایکروسافت با معرفی این تبلت، وارد بازی ای شد که تاکنون، اپل تنها بازیگر آن بود. یعنی طراحی و ساخت سخت افزار تبلت به همراه سیستم عامل ویژه اش. این موضوع می تواند برای کاربران، به معنای پائین تر بودن قیمت محصول نهایی باشد.

اما تجربه های قبلی مایکروسافت در ارائه محصولات سخت افزاری، گذشته از کنسول بازی Xbox، چندان موفق نبوده است. از آن جمله می توان به دستگاه پخش موسیقی «زون – Zune» اشاره کرد که به سرعت در مقابل «آی پاد»، محصول معروف و محبوب اپل، شکست خورد و از رده خارج شد.

از طرف دیگر، ارائه تبلت مایکروسافت، می تواند این شرکت را در تقابل با شرکای سخت افزاری اش، همچون سامسونگ و اچ.پی. قرار دهد.

بعضی کارشناسان از اینکه در مراسم امروز، بیشتر به جنبه های ظاهری این تبلت پرداخته شد تا ویژگی های فنی و کاربردی آن ابراز ناخشنودی کرده اند. از جمله مشخصاتی که در مراسم امروز پنهان ماند، عمر باتری این تبلت ۱۰.۶ اینچی؛ که هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

از دیگر سو، سیستم عامل ویندوز هشت هم، هنوز منتشر نشده و طبیعتا جواب پس نداده است. این سیستم عامل که قرار است پائیز امسال ارائه شود، با نمایشگرهای لمسی سازگار است و مایکروسافت، آنرا «سیستم عاملی انقلابی» معرفی می کند. اما بعضی از کاربران و کارشناسان، به این ادعا به دیده تردید می نگرند؛ به خصوص با اتکا به تجربه مقایسه سیستم عامل ویندوز XP با نمونه هایی مثل سیستم عامل کامپیوترهای اپل یا سیستم عامل منبع باز لینوکس.

اعلام نشدن قیمت و تاریخ ورود «سرفس» به بازار هم، به ابهامات پیرامون آن افزوده است؛ هرچند بعضی احتمال می دهند همزمان با ویندوز هشت، یعنی اوائل یا اواسط پائیز به مشتریان ارائه شود. قیمت این دستگاه هم احتمالا در حدود قیمت محصولات سایر رقبا خواهد بود.

موفقیت شگفت انگیز شرکت اپل در بازار تبلت و به فروش رسیدن شصت و هفت میلیون «آی پد» در دو سال، هر رقیبی را وسوسه می کند که پا به این بازار بگذارد.

انتظار می رود در دو سال آینده تقاضا برای تبلت ها، سه برابر شود و در پایان سال آینده میلادی، فروش سالانه این وسیله محبوب، از ۱۸۰ میلیون دستگاه هم فراتر برود.

کارشناسان احتمال می دهند که شرکت گوگل هم پس از خریدن شرکت موتورولا، تبدیل به سومین شرکتی شود که شانس خود را در ارائه تبلت هایی مبتنی بر سیستم عامل تولیدی خود، امتحان می کند. موضوعی که گوگل هنوز درباره اش، اظهار نظر نکرده است.



:: برچسب‌ها: پاریس , کودک , باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، وی عصر سه شنبه در دیدار با 'سید جعفرحجازی' استاندارخوزستان در اهواز حجم مبادلات كنونی استراخان، این استان بندری فدراسیون روسیه با سه استان شمالی گیلان ، مازندران و گلستان را پنج میلیون تن در سال عنوان كرد.

وی افزود: ظرفیت های خوبی به ویژه در خوزستان برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد كه باید بالفعل شود.

استاندار استراخان روسیه با اشاره به برخورداری دو استان از امكانات مطلوب حمل و نقل زمینی و دریایی خواستار همكاری خوزستان برای ترانزیت كالاهای صادراتی استراخان از طریق بندرامام خمینی (ره )به كشورهای منطقه و نیز هند شد.

الكساندرویچ گفت: این همكاری مورد حمایت دولت های ایران و روسیه هست و ما آماده همكاری با بخش های خصوصی و تجار خوزستانی هستیم.

وی به طرح ساخت سرای تجاری ایران در استراخان اشاره كرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با احداث آن كالاهای ایرانی را در سراسر روسیه توزیع كنیم .

استاندار استراخان روسیه ازهمتای خوزستانی خود دعوت كرد تا در این سرای تجاری در كنار استان های شمالی ایران ، حضور داشته باشد.

عضو كمیسیون همكاری های فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، افزود: باتوجه به انتصاب رییس جدید این كمیسیون در آینده نزدیك روابط تجاری ایران و روسیه نزدیك تر و رو به توسعه خواهد بود.

استاندار استراخان روسیه از علاقه شهروندان این استان بندری روسیه برای گردشگری در ایران خبر داد و افزود: یكی از دلایل پیشنهاد ما برای برقراری پرواز مستقیم با ایران همین امر است چون شهروندان ما ایرانی ها را خیلی دوست دارند.

استاندار استراخان روسیه افزود: تصور می كنم كه خوزستان نقش بزرگی در ایران ایفا می كند. همه چیز در این شهر منسجم و خوب است.

وی كه از بندر امام خمینی (ره) و منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز بازدید كرده است، افزود: بندر امام خمینی و صنایع خوزستان خیلی قوی، بسیار فعال و مهم هستند.

استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: خوزستان از امكانات حمل و نقل زمینی و دریایی خوبی برای ترانزیت كالاهای روسی به كشورهای منطقه و حتی شمال آفریقا برخوردار است.

حجازی با اشاره به ظرفیت بارگیری و تزانزیت كالا دربندرامام خمینی ( ره) خوزستان به برنامه های این استان برای توسعه خطوط راه آهن و آزادراه ها در منطقه اشاره كرد و گفت: با گسترش خط راه آهن و ترانزیت دو طرفه می توانیم روابط تجاری خود را با استراخان روسیه تقویت بخشیم.

هیات تجاری استان استراخان روسیه دوشنبه شب به منظور تقویت همكاری های تجاری و اقتصادی با استان خوزستان وارد اهواز شد.

این هیات در راستای سفرسال گذشته هیات تجاری و بازرگانی خوزستان به استراخان و با هدف اجرایی كردن مفاد تفاهم های منعقده بین دو استان، به خوزستان سفر كرده است.

شهر آستراخان مركز استان آستراخان روسیه، در شمال دریای خزر واقع است و در طول تاریخ یك صد ساله اخیر، مهم ترین بندر تجاری این دریا محسوب شده است.

آستراخان در دهانه رودخانه ولگا واقع است و از این طریق به دریای خزر راه پیدا می كند و به همین سبب شاهراه آبی و زمینی به شمار می رود. آستراخان شهری قدیمی است و در اروپا به عنوان 'شهربزرگ صنعتی' معروف است.

این استان پایتخت اقتصادی دریای خزر درجنوب روسیه است و بیش از یك میلیون نفر جمعیت دارد.

بندر آستراخان مهمترین بندر بازرگانی فدراسیون روسیه در دریای مازندران است. هم اكنون 140 شركت ایرانی در استان آستاراخان روسیه مراودات اقتصادی و تجاری دارند.

642**1368**



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا،سردار اسماعیل احمدی مقدم سه شنبه شب پس از مراسم تودیع و معارفه فرماندهان انتظامی هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود:در حال حاضر مساله ورود غیرقانونی اتباع بیگانه تقریبا حل شده و آنچه اتفاق افتاده ورود قانونی و عدم برگشت اتباع و در نتیجه اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه است.

وی درباره تعداد اتباع بیگانه اظهار داشت :متولی اصلی اعلام این آمار وزارت كشور است اما نیروی انتظامی تعداد آنان را حدود دو میلیون نفر برآورد می كند.

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد:فاز اول انسداد مرز ایران با افغانستان پایان یافته و بخشی از استقرار تجهیزات الكترونیكی در حال انجام است.

به گفته ارشد ترین مقام انتظامی كشور،در مرز پاكستان نیز بخشی از روند انسداد مرز انجام شده و در منطقه سراوان كه حدود 200كیلومتر آن فاقد جاده در نقاط مرزی است احداث راه و پاسگاه های مرزی آغاز شده است كه با توجه به محدودیت اعتبارات ،اتمام آن تا پایان سال آینده طول خواهد كشید.

سردار احمدی مقدم تصریح كرد:در حال حاضر انسداد مرزهای خشكی و كنترل مرزبانی با قدرت در حال انجام است كه با انسداد مرزهای خشكی مسیر قاچاق مواد مخدر به سمت دریا و مسیرهای آبی تغییر جهت داده است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه كرد:بر این اساس تقویت یگان های ساحلی و دریابانی در دستور كار قرار گرفته كه تكمیل این فرآیند نیز حدود دو سال طول می كشد.

وی در ارزیابی خود از مدت فرماندهی سردار محمد علی آخوندی در استان هرمزگان بیشترین توفیقات وی را در حوزه اجتماعی و تعامل بین دستگاهی و توسعه زیرساختها و رساندن شاخص های امنیتی هرمزگان به سطح استان های داخلی كشور اعلام كرد.

سردار احمدی مقدم از فرمانده انتظامی جدید هرمزگان خواست :تقویت مقابله با قاچاق كالا و مواد مخدر ،اتباع بیگانه غیرمجاز ،سرقت های كوچك و معتادین خیابانی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

قابل ذكر است:بعد از ظهر سه شنبه در مراسمی ،سردار رضا محمدی یگانه به عنوان فرمانده انتظامی جدید هرمزگان معرفی شد و از خدمات سردار محمدعلی آخوندی فرمانده انتظامی سابق هرمزگان قدردانی شد.ك/2

7192/667



:: برچسب‌ها: بچه ها , اسپانیا , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

تنها، در ایستگاه اتوبوس آبشخور.

اگر گذارتان به یک بیشه بیفتد و ببینید توی ایستگاه تشنگی یک گوزن، تنها، منتظر اتوبوس آبشخور ایستاده است و بیقرار و بیحوصله به اطراف نگاه می کند، و چند لحظه بعد ببینید یک گوزن دیگر از راه رسید و رفت نزدیک گوزن اوّلی و یک نگاه سرد و خالی از آشنایی به او انداخت و رویش را برگرداند و گوزن اوّلی یک قدم از او فاصله گرفت و رویش را با اخم برگرداند طرف دیگر، تعجّب نمی کنید؟ پیش خودتان نمی گویید:

«اگر اینها از یک قبیله اند و آشنا، باید از دیدن همدیگر خوشحال بشوند و شروع کنند به احوال پرسی و از این در و آن در حرف زدن! اگر از یک قبیله هم نباشند، و اوّلین بار باشد که چشمشان به هم می افتد، دلیلی ندارد که این طور با سردی و بیزاری با هم رفتار کنند! گوزنها که خورده و برده ای از هم ندارند که فکر کنیم این دوتا دشمن همدیگر شده اند و چشم دیدن همدیگر را ندارند!»

اینها آدم نیستند، در ایستگاه اتوبوس آبشخور بیگانه نیستند، با هم قهر نیستند، مراقبند که اجل در کالبد شیر، در میان نجهد.

و بعد آیا تعجّبتان بیشتر نمی شود وقتی یکدفعه به یادتان بیاید که تا به حال هیچ نوع پرنده و چرنده و جونده و خزنده و درنده ای را ندیده اید و درباره شان نشنیده اید که بین خودشان معنای «غریبه» و «آشنا» وجود داشته باشد؟ خوب، البتّه وقتی پای تجاوز به مال و ناموس دو تا قبیله از هر نوع حیوانی پیش بیاید، وضع فرق می کند، ولی در حالت عادّی به نظرتان طبیعی نمی آید که مثلاً دو تا گوزن از دو قبیله، بدون هیچ دلیل غریزه پسندی در ایستگاه اتوبوس آبشخورشان این طور با هم رفتار کنند.

خودم را در ایستگاه اتوبوس محلّی جای گوزن اوّلی گذاشتم و برگشتم با لبخند به آقای انگلیسی میانه سالی که بعد از من به ایستگاه اتوبوس رسیده بود و عیناً مثل آن گوزن فرضی دوّم رفتار کرده بود، مثل یک گوزن طبیعی و واقعی گفتم: «هیچ انتظاری خوب نیست، چون انتظار هر لحظه اش زیادی و طولانی است و آدم حوصله اش را ندارد، مخصوصاً وقتی که تنها باشد!»

آقای میانه سال انگلیسی که حالا کمی اخمش را باز کرده بود، امّا با تعجّب به من نگاه می کرد و هنوز به خودش اجازه نداده بود که لبخند بزند، گفت: «بله، درست می گویید. انتظار حوصله می خواهد. شما، فکر می کنم، توی همین محلّ زندگی می کنید.»

گفتم: «بله، چهل سالی می شود! توی همین کوچۀ بغلی!»

فیلارمونیک بی بی سی دلش خوش است که می خواهد موسیقی اصیل را به ایستگاههای ترن بفرستد. فکر می کنم که تصویر احتیاج به توضیح نداشته باشد.

آقای میانه سال انگلیسی یکدفعه زد زیر خنده و گفت: «چهل سال؟ پس یعنی من سه ساله بودم که شما آمدید اینجا خانه گرفتید! ما آنوقتها در شرق لندن زندگی می کردیم. من الآن هفت سالی می شود که با همسر و دو تا بچّه ام در یکی از آپارتمانهای «هَدلی کورت»، توی همین خیابان بالایی زندگی می کنیم. من باز هم شما را دیده ام. در اصل اهل کجا هستید؟»

با هم مثل دو تا گوزن حرف زدیم و از صحبت با همدیگر لذّت بردیم تا اتوبوس آبشخور رسید و سوار شدیم و حرف زدیم و از صحبت با همدیگر لذّت بردیم تا او به ایستگاه خودش رسید و موقع پیاده شدن با صورتی که از لبخند مثل یک گل سرخ شکفته در آفتاب می درخشید، گفت: «واقعاً از آشنایی با شما خوشحالم و از صحبت با شما لذّت بردم. امیدوارم به زودی باز همدیگر را ببینیم.»

راستی چی باعث شد که ما آدمها آن آشنایی طبیعی و غریزی همنوع بودن را فراموش کردیم وحالا هزاران سال است که حتّی وقتی که در یک محلّه هم زندگی می کنیم، با هم بیگانه ایم و از هم باک داریم و از هم بیزاریم؟



:: برچسب‌ها: اتومبیل , طبیعت , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،‌ 'ویكتوریا نولاند' سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفت:‌ ایالات متحده حمله فتنه انگیز به یك مسجد را در روستای 'كفرجابا' در نزدیكی رام الله محكوم می كند.

وی طی بیانیه ای افزود: ‌اقدامات نفرت انگیز،‌ خطرناك و تحریك كننده از این قبیل هرگز قابل توجیه نیستند.

صهیونیست های خرابكار روز سه شنبه با حمله به مسجد فلسطینی ها در كرانه باختری رود اردن، اقدام به نوشتن شعارهایی بر روی دیوارهای آن كردند.

به گفته مقامات پلیس رژیم صهیونیستی، هیچ مظنونی در این حمله بازداشت نشده است.

1682**1368**



:: برچسب‌ها: آب , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضایی اصفهانی عصر سه شنبه در نشست تخصصی قرآن كریم و بیداری اسلامی در حاشیه مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن كریم افزود: اهداف بیداری اسلامی، مبانی قرآن درباره بیداری اسلامی، اصول حاكم بر بیداری اسلامی در قرآن، روش های بیدارگری در قرآن، آسیب شناسی بیداری در قرآن و نمونه های بیداری در قرآن محورهای مطرح شده در موضوع بیداری اسلامی است.

وی به مبانی بیداری اسلامی در قرآن اشاره كرد و توضیح داد: تاریخچه بیداری در عصر ما از زمان سید جمال الدین اسد آبادی شروع شد و این دانشمند كه در حوزه نجف تحصیل كرده بود سرلوحه برنامه های خود را مبنی بر بازگشت به قرآن قرار داد به گونه ای كه مبنای بیداری اسلامی در مصر به حركت اخوان المسلمین برگزار شد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با هدایت انقلاب اسلامی، محور كار خود را قرآن و تعالیم ائمه قرار داد.

این محقق قرآنی در بیان مبانی بیداری اسلامی با استناد به آیاتی از قرآن، به نكاتی درباره آزادگی، اقامه عدل و قسط، نفی سلطه بیگانگان، امر به معروف و نهی از منكر، ظلم ستیزی، اطاعات از اولوالامر، احیای شورا، وحدت و انسجام و آینده روشن جهان اشاره كرد.

حجت السلام محمدتقی دیاری نیز در این نشست كه در راستای مقالات ششمین همایش پژوهش های قرآنی برگزار شد گفت: رنج ها و دردهای جوامع اسلامی ناشی از فراگیری بی عدالتی و تبعیض در كشورهای اسلامی و غیر اسلامی است و متاسفانه اختلاف و تفرقه میان جوامع اسلامی و شیعی، دوری از قافله علم و پیشرفت، استعمارزدگی و همچنین حاكمیت افراد ناشایست در بسیاری از كشورهای اسلامی است.

وی مهمترین راهكار برای درمان این بیماری ها را با استناد به آیات قرانی (لیقوم الناس بالقسط) شناخت مردم و حركت آنان در جهت عدالت دانست و گفت: پیامبران زمینه ها را برای مردم ایجاد كرده اند اما مردم باید ضمن آشنایی با این زمینه ها قیام به قسط و عدالت كنند.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی نیز با بیان اینكه 500 مقاله به دبیرخانه همایش پژوهش های قرآنی رسیده یادآورشد: پس از داوری و ارزیابی این مقالات، 20 مقاله به مرحله نهایی راه یافتند كه در سه نشست بررسی و انتخاب خواهند شد.

همچنین پنج نفر از محققان و پژوهشگران قرآنی در این نشست به ارائه مقالات خود با موضوع قرآن و بیداری اسلامی پرداختند.

محور دیگر مقالات ششمین همایش پژوهش های قرآنی، قرآن و تكامل جامعه بشری است كه با حضور داوران و اساتید برجسته قرآنی در حاشیه مسابقات قرآنی برگزار خواهد شد.

فراهنگ**1003**1983**



:: برچسب‌ها: ماکرو , زن , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا، این ناوگروه متشكل از ناوشكن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیكی بوشهر است كه هفتم فروردین ‌ماه امسال به منطقه شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شد و پس از انجام ماموریت‌های خود امروز سه شنبه به وطن بازگشت.

فرمانده نوزدهمین ناوگروه اعزامی ارتش به آبهای آزاد در مراسم استقبال گفت: این ناوگروه پس از طی 9 هزار مایل دریایی و بیش از 86 روز دریانوردی توانست تمام ماموریت‌های خود را با موفقیت انجام دهد.

ناخدا یكم 'ناصر داداشی' اظهار كرد: حفظ و حراست از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد، به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در آب‌های بین‌المللی، ارائه توان نیروی دریایی راهبردی، تامین امنیت خطوط كشتیرانی ایران از جمله اهداف مهم نوزدهمین ناوگروه اعزامی ارتش به آبهای آزاده بوده كه با موفقیت به انجام رسید.

وی اضافه كرد:مقابله با پدیده شوم دزدی دریایی و ابلاغ پیام صلح ملت ایران به سایر كشورها از دیگر اهداف مهم نوزدهمین ناوگروه اعزامی ارتش به آبهای آزاده بوده كه با موفقیت به انجام رسید.

وی افزود: رهگیری 275 فروند واحد دریایی، برقراری ارتباط با 270 فروند كشتی تجاری، تحت پوشش قرار دادن 21 فروند كشتی تجاری و مانیتورینگ 24 فروند كشتی غیر ایرانی به مناطق ایمن از جمله اقدامات مهم ناوگروه نوزدهم بود.

7198/668/245



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از وزارت، صنعت، معدن و تجارت، نمایشگاه اصناف و شبكه توزیع زنجیره‌ای در آستانه روز ملی اصناف و دهه تولید ملی در فضایی به وسعت یكهزار مترمربع میزبان بازدید كنندگان خواهد بود.

در این گزارش با اشاره به فعالیت 45 فروشگاه زنجیره‌ای دارای مجوز در سراسر كشور، آمده است: دراین نمایشگاه 20 فروشگاه بزرگ كه در زمینه برند‌سازی و حمایت از تولید ملی موفق عمل كرده‌اند، حضور خواهند داشت.

در این گزارش تاكید شده است: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، كالای بدون ایران‌كد عرضه نخواهد شد و ایران‌كد به عنوان هویت و شناسنامه كالا بر روی كالا حك می شود و روشن است كالای بی‌هویت نباید در بازار توزیع شود.

اقتصام**9189**1601



:: برچسب‌ها: روز ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

ورود به این روستا با دورنما و چشم اندازی بسیار دیدنی، بی نظیر و شگفت انگیز همراه است كه خاطره آن همواره در ذهن هر مسافر و رهگذری ماندگار می ماند.

این شرایط درحالیست كه اگر كسی پای صحبت های مردمان خونگرم این روستا بنشیند، به عمق مشكلات آن پی خواهد برد.

'سید رحیم شیخی' متولی امامزاده' سید محمد' روستای خفر پیرمردی 66 ساله است كه درباره سابقه این روستا به گزارشگر ایرنا گفت: پیشینه خفر به حدود یكهزار سال قبل و سكونت در آن به دوران حكومت ساسانیان باز می گردد.

وی با اشاره به همجواری روستای خفر با دنا و زاگرس مركزی در منطه پادنای سمیرم تصریح كرد: فاصله این روستا از مركز شهرستان 86 كیلومتر و از اصفهان 250 كیلومتر است.

وی اضافه كرد: عموم مردم این روستا باغدار هستند و تعدادی از آنها نیز به كشور كویت مهاجرت كرده اند و تابستان ها به این روستا سر می زنند.

سید رحیم از مسوولان اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خواست تا نسبت به منطقه سمیرم و معرفی این روستای نمونه گردشگری توجه بیشتری داشته باشند.

وی همچنین جمعیت این روستا را نزدیك به دو هزار نفر عنوان كرد و ادامه داد: همزمان با ورود عشایر، جمعیت این روستا و مناطق همجوار آن بیش از سه هزار نفر می شود.

سید رحیم به بخشی از مشكلات این روستای كهن و به نام ایران اشاره كرد و گفت: این روستا در زمستان قطعی برق زیاد دارد.

وی یكی دیگر از مشكلات خفر را نبود پزشك دائم در این روستا عنوان كرد و افزود: تنها هفته ای یك روز شاهد حضور پزشك در خانه بهداشت روستا هستیم.

دهیار روستای خفر هم در گفت و گو با گزارشگر ایرنا اظهارداشت: این روستا از سال 89 بعنوان روستای نمونه گردشگری معرفی شد و قرار بود اعتباراتی خاص برای اینگونه روستاها درنظر گرفته شود.

'سید مجید موسوی' با اشاره به برگزاری نشست ها و جلسه های زیاد به منظور اختصاص این اعتبار برای روستای خفر تصریح كرد: هیچ اعتبار ویژه ای در رابطه با نمونه بودن این روستا تخصیص پیدا نكرد و خفر تنها نام روستای نمونه را یدك می كشد.

به گفته وی، این روستا از بسیاری از زیرساخت ها ازجمله جاده ورودی، معابر و كوچه ها، برق، آنتن تلفن همراه، آموزش و پرورش دوره های راهنمایی و دبیرستان، امكانات فرهنگی و ورزشی بی بهره است.

وی تنها جاده دسترسی به این روستا را دارای سراشیبی و خطرناك ذكر كرد و اظهار داشت: این جاده در فصل زمستان خطرات بیشتری دارد و در مواقع بارش برف یك تا دو روز هم بسته می شود.

موسوی اضافه كرد: كوچه های روستا نیز مدت زیادی در زمستان بسته اند و عملا هیچ خودرویی امكان ورود به كوچه ها و معابر این روستا را ندارد.

به گفته وی، نیاز است با توجه به واقع شدن روستا در دامنه دنا و یخچال های طبیعی آن، گازكشی به این منطقه در دستور كار فوری شركت گاز استان اصفهان قرار گیرد.

دهیار خفر درباره جمع آوری زباله از این روستا هم توضیح داد: این كار توسط دهیاری و هفته ای دو نوبت انجام و زباله ها به 50 كیلومتری روستا و به منطقه ای بنام قنات منتقل می شود.

به گفته وی، دهیاری روستا با همكاری اهالی، طرح تفكیك زباله از مبدا را انجام می دهند كه به میزان زیادی این طرح در خفر موفق بوده و باعث شد مردم دیگر زباله های خود را داخل رودخانه این منطقه نریزند.

دهیار روستای نمونه گردشگری خفر اظهار داشت : با این وجود و به سبب سختی شرایط رفت و آمد در زمستان برخی روزها شاهد ورود زباله به داخل رودخانه هستیم.

موسوی درباره وضعیت بهداشت و درمان روستا گفت: در زمان حاضر پزشك دائم در روستا مستقر است و این موضوع در فصل زمستان به سبب بارش برف به یك روز در هفته كاهش می یابد.

به اعتقاد دهیار روستا، خفر هیچگونه امكانات ورزشی و فرهنگی ندارد.

وی اظهار داشت: 27سال قبل ساختمانی برای خوابگاه كوهنوردان صعود كننده دنا در این روستا بنا نهاده و اسكلت فلزی آن نیز بنا شد و فرمانداری در چند سال اخیر 100 میلیون تومان برای احداث این خوابگاه مصوب كرد.

وی با بیان اینكه پیمانكار، اسكلت فلزی را خراب كرد و دیگر خبری از ادامه كار نشد، اظهارداشت: در این روستا مدتی پیش شایع شد كه اعتبار مذكور به ورزشگاه نقش جهان اصفهان اختصاص یافته است.

موسوی شبكه برق روستای خفر را فرسوده دانست و افزود: فصل زمستان با یك وزش باد شاهد قطع برق برای حتی چند روز هستیم كه ضروری است مسوولان برای نوسازی شبكه برق روستا اقدام كنند.

دهیار روستای خفر به آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در این روستا اشاره كرد و گفت: آخرین آنتن بی تی اس موبایل در كنجه كوه بیشتر از 45 كیلومتر با روستا فاصله دارد كه باعث ضعف در آنتن دهی تلفن های همراه می شود.

وی در ادامه حضور عشایر در این منطقه بكر بویژه دنا و دامنه های بی نظیر آن را نگران كننده قلمداد كرد و افزود: منطقه آسمانی در شمال روستا از جمله مناطقی بود كه بیشتر از 17 سال محیط زیست اجازه ورود عشایر به آن محل را نمی داد.

موسوی خاطرنشان كرد: امسال همین منطقه برای عشایر آزاد شد و دام های عشایر به واقع این منطقه بكر و بی نظیر را نابود كردند.

وی خواستار برخورد با این موارد غیر قانونی و افزایش جریمه عشایر و دام های مازاد بر پروانه چرای آنان شد.

دهیار خفر یكی از مهمترین مشكلات این روستای را افزایش مهاجرت ساكنان به مناطق دیگر عنوان كرد و گفت: در سال گذشته و با تعطیل شدن مدرسه راهنمایی دخترانه بیشتر از 40 خانوار به اجبار مجبور به مهاجرت به دیگر شهرها از جمله شهرستان شهرضا و یاسوج شدند.

به گفته وی، این روستا یك مدرسه ابتدایی و راهنمایی پسرانه دارد و از دبیرستان بی بهره است و دانش آموزان و خانواده ها مجبور هستند به دیگر شهرها مهاجرت كنند.

وی سپس به اهمیت موضوع گردشگری روستای خفر اشاره كرد و گفت: مسوولان باید با هماهنگی و توجه به نمونه بودن و ویژگی های منحصر به فرد این روستا بیش از پیش بكوشند و برای توسعه گردشگری بكوشند.

به اعتقاد وی، مسوولان محیط زیست نیز باید بیش از این برای ارتقای سطح حفاظتی دنا و روستای خفر بكوشند.

موسوی تصریح كرد: سال ها است مدیریت منطقه حفاظت شده دنا در اختیار محیط زیست استان مجاور(كهگیلویه و بویر احمد) است و همین امر مشكلات زیادی را برای مردم محلی استان اصفهان ایجاد كرده است.

دهیار خفر خاطرنشان كرد: متاسفانه محیط زیست فعالیت قابل توجهی در روستای خفر نداشته است.

وی همچنین مشكل دیگر این روستا و سایر روستاهای همجوار از جمله 'خینه'، 'دیلی' و 'عربشاه' را دوری از پمپ بنزین عنوان كرد و گفت: نزدیك ترین پمپ بنزین به این روستا در شهر 'حنا' و در فاصله46 كیلومتری است كه خودروهای این روستا با رفت و برگشت به آن جایگاه، بنزین خودروهایشان تمام می شود.

وی یكی از مشكلات مردم در مواجهه با گردشگران را تخریب باغ ها و ایجاد آلودگی محیط زیست توسط مسافران بیان كرد و افزود: مسوولان باید همه جوانب توسعه را در نظر بگیرند و همزمان هم برای رفاه مردم و هم گردشگران چاره جویی كنند.

به گزارش ایرنا، برخی سازمان ها و نهادها نیز اقدام به توزیع و انتشار بروشور ها و نقشه هایی از این روستای نمونه گردشگری استان اصفهان كرده اند كه آرم و نشان سازمان هایی همچون برنامه عمران سازمان ملل متحد و محیط زیست ایران در سایت های مختلف اینترنتی قابل مشاهده است.

روستای خفر از توابع شهرستان سمیرم در فاصله 86 كیلومتری جنوب سمیرم و 250 كیلومتری جنوب اصفهان در دامنه دنا و زاگرس مركزی واقع است.

گ/7147/1011



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، ساخت و تولید این اثر از حدود سه سال قبل و با هدف انعكاس توانمندی های كارگران، كاركنان، مهندسان و متخصصان ایرانی در خلق صنعت سدسازی آغاز شد و اكنون پس از چند سال تلاش در روزهای 16 و 17 تیر ماه در محل تالار وحدت اجرا خواهد شد.

سمفونی 'كارون' پاسداشتی است برای تمامی كسانی كه عمر و حتی جان خود را در جهت اعتلای میهن اسلامی گذاشته و علیرغم وجود تمامی سختی ها و مشكلات توانستند ایران عزیز را در این صنعت مهم و زیر بنایی به قله رفیع و بلند خودكفایی برسانند.

سمفونی 'كارون' از چهار 'موومان' شامل 'آب و روشنایی'، 'خودباوری و خودكفایی'، 'می توانیم' و 'شكوه كارون' تشكیل شده كه اشعار آن از محمد عبدالحسینی است و با صدای سالار عقیلی و همراهی اركستر سمفونیك تهران اجرا می شود.

سمفونی 'كارون' از سوی شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران و با همكاری انجمن موسیقی ایران ساخته شده است.

** اجرای كنسرت گروه 'نوای مخالف' در تالار رودكی

كنسرت گروه 'نوای مخالف' به سرپرستی و آهنگسازی 'مسعود نجفی' از دوم تیر ماه به مدت دو شب در تالار رودكی به اجرای برنامه می پردازد.

این كنسرت با صدای 'علیرضا وكیلی منش' و با حضور 'مجید مظاهری' نوازنده كمانچه، 'سعیدرضا دوست زارعی' نوازنده نی، 'حسین روزبهانی' نوازنده تار، 'سجاد سقایی' نوازنده عود، 'مجید علیزاده' نوازنده تنبك و 'سیاوش عبدی' نوازنده دف اجرا می شود.

این گروه كه آبان سال گذشته در تالار فارابی به اجرای برنامه پرداخته بود، امسال در شب های دوم و سوم تیرماه از ساعت 21 در تالار رودكی روی صحنه می رود.

این كنسرت در قالب مجموعه كنسرت های برنامه ریزی شده توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به گیشه تالار وحدت و آموزشگاه موسیقی همایون مراجعه كنند.

فراهنگ ** 9266 ** 1071



:: برچسب‌ها: نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

اختصاصی كردن خبر جهت ترجمه

Israel-Palestinians-conflict-Gaza-toll

 URGENT  2 Gazans killed in Israeli air raid: medic

.

خبرگزاری فرانسه سه شنبه از غزه گزارش داد كه مقامات پزشكی فلسطینی اعلام كردند كه دو شهروند در حملات رژیم اشغالگر قدس كشته شدند.

بنابراین گزارش اجساد هنگامی پیدا شدند كه آمبولانس ها توانستند به محل حادثه برسند.

هنوز مشخص نیست كه دو مقتول از كسانی هستند كه پیش از این مجروح شده بودند یا كشته شدگان تازه یافته شده هستند.

مترجمام**1533**1446

'



:: برچسب‌ها: جشن تولد , کانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

'علیرضا حجازیان' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده، مسابقات لیگ برتر پینگ پنگ مردان، قبل از شروع ماه مبارك رمضان به پایان می رسد.

وی، از برگزاری رقابت های بین المللی پینگ پنگ نوجوانان و جوانان در آذر ماه امسال در شهر قزوین خبر داد و افزود: مسابقات پینگ پنگ بزرگسالان جام بین المللی 'فجر' نیز بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: كمیته فنی فدراسیون پینگ پنگ با برگزاری نشست های مختلف و به ویژه هشتمین گردهمایی سرداوران كشور، چگونگی برگزاری رقابت های مختلف را در سال جاری تبیین كرده است.

مسوول داوران فدراسیون پینگ پنگ در مورد جایگاه ورزش پینگ پنگ در كاشان نیز گفت: حضور پینگ پنگ بازانی چون 'پریسا صمدی' و 'محمدامین حنطه' در تیم ملی پینگ پنگ، نشان دهنده ارایه توانایی و استعدادهای فراوان این رشته ورزشی در شهرستان كاشان است.

حجازیان، همچنین با اشاره به انتخاب 'حمیدرضا صباغیان' تنها داور آسیایی پینگ پنگ برای بازی های المپیك لندن از شهرستان كاشان اظهار داشت: داوران كاشانی رشته پینگ پنگ با داشتن دانش به روز و آشنایی كامل با قوانین داوری، تا كنون نمایندگان شایسته ای برای جامعه داوری پینگ پنگ در رقابت های خارجی بوده اند.

9876/562

ورزشی. ** 1589 **



:: برچسب‌ها: باغ وحش , غروب ,
:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا به نقل از فرهنگستان هنر، نمایشگاه 'خط خاطرات' با همكاری موزه هنرهای معاصر فلسطین و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل 60 اثر نقاشی است كه در دوره‌های اول و دوم كارگاه نقاشی 'خط خاطرات' توسط دانشجویان هنر به تصویر كشیده شده است. این كارگاه امسال نیز برای سومین بار در موزه فلسطین به مناسبت فتح خرمشهر برگزار شد و میزبان یكصد نفر از دانشجویان هنر دانشگاه‌های سراسر كشور به همراه استادان نسل اول بود و 'حبیب‌ا لله صادقی' نیز برای سومین بار دبیری این كارگاه را بر عهده داشت.

آیین گشایش نمایشگاه نقاشی 'خط خاطرات' یكشنبه 4 تیر ساعت 17 در موزه فلسطین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت 10تا 19 شنبه تا چهارشنبه و روزهای پنجشنبه از ساعت 10 تا 15 مراجعه كنند.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از بیروت، این روزها همزمان با بالا گرفتن بحران امنیتی در لبنان، بحران كمبود برق نیز به مشكل دولتمردان این كشور اضافه شده و به دنبال قطعی 4 روزه برق در اكثر نقاط كشور، در اكثر خیابان‌های پایتخت و سایر شهرها مردم به خیابانها ریخته اند.

جوانان در نقاط مختلف با آتش زدن لاستیك های فرسوده و بستن راههای اصلی اعتراض خود را به قطعی برق در كشور بویژه نقاط محروم نشان می دهند و ارتش نیز به علت تعداد بالای معترضان، از رفع كامل این مشكل ناتوان مانده است.

در عین حال با وجود پیشنهادهای مكرر ایران مبنی بر رفع مشكل برق لبنان و تمایل كشورمان به احداث پروژه های برق رسانی در لبنان ولی با بروز اختلاف های سیاسی در این زمینه، مشكل قطعی برق همچنان به یك موضوع دردسر ساز و داغ مخافل سیاسی لبنان تبدیل شده است.

'كمال حایك' مدیر كل مؤسسه برق لبنان روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه لبنانی 'النهار' گفت: اوضاع برق رسانی این مؤسسه همزمان با تعطیلی برخی نیروگاه های برق مانند اوضاع اداری آن در معرض مشكلات عدیده ای قرار گرفته است.

حایك در بیان وجود مشكلات اداری در مؤسسه برق لبنان تأكید كرد: در این مؤسسه دیگر خبری از برگزاری نشست ها و جلسات با هدف تدوین قوانین و مقررات در راستای بهبود وضع مؤسسه و تعمیر و اصلاح تجهیزات و وسایل آن وجود ندارد و این مشكل از منطقه ای به منطقه دیگر در حال توسعه و گسترش است.

وی با اشاره به تأخیر راه اندازی نیروگاه 'دیر عمار' در شمال لبنان اظهار كرد: راه اندازی این نیروگاه پانزده روز است كه به تأخیر افتاده و حوادث اخیر طرابلس در شمال ، ادامه بحران سوریه و نیز اعتصاب كارگران شركت برق بر مسئله تأخیر راه اندازی این نیروگاه برق تأثیر داشته اند.

مدیركل مؤسسه برق لبنان ادامه داد: نیروگاه برق 'زهرانی' در جنوب لبنان نیز به طور كامل از كار افتاده است و نیروگاه برق مناطق

'عرمون'، اطراف بیروت، و بیروت مركزی را تأمین می كرد.

حایك با اشاره به كاهش ساعات مدت برق رسانی افزود: شهروندان لبنانی در اكثر مناطق، تنها چند ساعت قادر به تامین روشنایی خانه های خود هستند و قطعی برق در برخی نقاط بیروت نیز به 21ساعت در روز می رسد.

وی پیش بینی كرد با توجه به گسترش دامنه اعتراض های مردم و قطعی مستمر برق در اكثر مناطق لبنان، موضوع برق بار دیگر در جلسه آینده هیأت دولت در 27 ماه جاری مطرح شود.

وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران چه در زمان سفر 'احمدی نژاد' رییس جمهوری ایران به لبنان و چه در زمان سفر 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان به ایران، آمادگی خود را برای تأمین برق و به كار گرفتن تمامی امكانات فنی و اجرایی برای احداث پروژه برق رسانی در لبنان اعلام كرده و مسئولان این كشور نیز تمایل خود را نسبت به احداث این پروژه در لبنان ابراز داشته اند ولی تاكنون با توجه به وجود برخی موانع سیاسی بویژه جریان 14 مارس و همچنین پدیده واردات موتور برق های شخصی به لبنان، این امر تحقق نیافته است.

خاورم*2023**1030**2047**



:: برچسب‌ها: اتومبیل , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 'منوچهر جهانیان' گفت: 12 كارگروه تحت نظارت دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات تشكیل شده است كه یكی از این كارگروه‌ها با عنوان 'توسعه حمل و نقل و مرزهای رسمی' كه بر حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و زمینی كشور نظارت می‌كند.

وی افزود: كارشناسان كارگروه توسعه حمل و نقل و مرزهای رسمی برای بررسی روند حمل و نقل گردشگران به استان هرمزگان اعزام شدند تا با مشاهده مشكلات و چالش های پیش روی مسافران در بنادر جنوبی و جزایر استان، گامی جدی در راستای رفع موانع موجود برداشته شود.

جهانیان با بیان اینكه نظارت بر حمل و نقل مرزهای كشور به صورت مستمر پیگیری خواهد شد، گفت: هم‌اكنون بررسی گزارش واصله كارشناسان از مرزهای استان هرمزگان در دستور كار قرار گرفته است و پس از آن كنترل وضعیت حمل و نقل گردشگران در استان های شمالی گیلان، مازندران و گلستان آغاز خواهد شد.

معاون گردشگری نتایج بازدید میدانی انجام گرفته را اقدامی موثر از سوی كارگروه 'توسعه حمل و نقل گردشگران در مرزهای هوایی، دریایی، زمینی و ریلی' دانست.

وی اظهار داشت: گفت و گوی مستقیم با گردشگران، حضور در شرایط و چالش‌های پیش روی مسافران، تكمیل فرم های نظارتی و تهیه گزارش های مدون در راستای رفع موانع روند اجرایی پیش رو در نظارت بر وضعیت حمل و نقل گردشگران به شمار می آید كه با جدیت در حال انجام است.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: اروپا , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فدراسیون كبدی،ملی پوشان كبدی ساحلی ایران در این دیدار كه در شهر 'آیانگ' چین برگزار شد با حساب 47بر 27 بر تیم كره جنوبی غلبه كردند.

تیم ملی كبدی ساحلی كشورمان در این دیدار با تركیب كیانوش نادریان، عباس كروكی، معراج شیخ و فرهاد رحیمی مقابل حریف خود صف آرایی كرد.

ملی پوشان كبدی ساحلی ایران در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی این رقابت ها، روز پنج شنبه اول تیرماه به مصاف هندوستان كه قهرمانی جهان و آسیا را در كارنامه دارد، خواهد رفت.

تیم ملی كبدی ساحلی ایران در دومین دوره بازی های ساحلی آسیا كه در شهر مسقط عمان برگزار شد، به مدال برنز دست یافته بود.

سومین دوره بازی های ساحلی آسیا از شنبه 27 خردادماه جاری در شهر هایانگ چین آغاز شده است و تا دوم تیر ماه ادامه خواهد یافت.

كاروان ورزشی ایران در این بازی ها در رشته های والیبال، كبدی، فوتبال و اسكیتینگ شركت كرده است.

ورزشی**7537**1440



:: برچسب‌ها: لندن , لا , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

ولادیمیر پوتین از متحدان اصلی بشار اسد محسوب می‌شود

بنا به گزارش‌های تایید نشده رسانه‌های روسیه، دو کشتی جنگی این کشور به همراه خدمه‌شان آماده هستند تا در صورت نیاز به سوریه اعزام شوند.

این دو کشتی می‌توانند در صورت اعزام در بندر طرطوس، که محل یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی روسیه است، پهلو بگیرند.

گفته شده که ماموریت این دو کشتی حفظ امنیت شهروندان روسیه و تخلیه تجهیزات پایگاه در صورت نیاز است.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی روسیه گفته است: "ما در شرایط اضطراری شهروندانمان را تنها نمی‌گذاریم و آنان را از منطقه درگیری خارج خواهیم کرد."

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دو کشتی در خشکی و دریا قادر به انجام عملیات هستند.

بندر طرطوس تنها پایگاه دریایی روسیه است که خارج از قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار دارد. روسیه از طریق این بندر عملیات ناوگان خود در دریای مدیترانه و عملیات ضد دزدان دریایی در بندر عدن را به انجام می‌رساند.

جاناتان مارکوس، خبرنگار امور دفاعی بی‌بی‌سی، می‌گوید که اگر اعزام این کشتی‌ها تایید شود، نشانه‌ای از تغییر مشی مسکو نسبت به دمشق و در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی از سوی روسیه در صورت فروپاشی رژیم سوریه خواهد بود.

روسیه به رغم کشتار ۱۰ هزار نفر از مخالفان حکومت سوریه، با دخالت خارجی در این کشور مخالف است و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور سوریه، یکی از متحدان اصلی بشار اسد محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که آقای پوتین در جریان نشست گروه ۲۰ درباره بحران سوریه با باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده به مذاکره بپردازد.



:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33
اعدام زندانیان عرب خوزستان

برادران حیدریان

اجساد چهار زندانی عرب خوزستانی که گفته می‌شود بدون حضور وکیل و بستگانشان در اهواز اعدام شدند، هنوز به خانواده آنها تحویل داده نشده است.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر ساکن لندن در این مورد به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "خبر اعدام عباس حیدریان، طاها حیدریان، عبدالرحمان حیدریان (سه برادر) و علی نعامی (شریفی) را دوشنبه ۲۹ خردادماه به خانواده آنها اطلاع دادند، اما پیگیری خانواده‌ها برای دریافت مجوز دفن و تحویل اجساد به آنها تا کنون بی نتیجه مانده است."

مسئولان ایرانی هنوز در مورد این گزارش ها اظهارنظر نکرده اند.

به گفته آقای دحیمی، جلیل حیدریان، برادر بزرگ خانواده حیدریان هم از چند روز پیش بازداشت شده است و وضعیت او هنوز مشخص نیست.

آقای دحیمی گفت که زنان و بچه‌های این خانواده اکنون تنها مانده‌اند و به شدت نگران وضعیت جلیل حیدریان هستند.

براساس اعلام مسئولان قوه قضائیه ایران، در پی تظاهرات در شهرک ملاشیه اهواز در سال گذشته، بین اهالی این شهرک و مأموران انتظامی درگیری روی داد که در جریان آن یک مامور پلیس کشته و یک نفر نیز مجروح شد.

در پی این حادثه شش نفر بازداشت شدند.

از میان این بازداشت شدگان، دو نفر به تحمل ۱۵ سال و ۳ سال حبس و تبعید محکوم شدند و چهار نفر دیگر نیز محکوم به اعدام شدند.

آقای دحیمی، با انتقاد از روند بازداشت و محاکمه این افراد گفت: "این افراد چهار ماه را در زندان بدون وکیل و در شرایط سخت گذراندند. ضمن آنکه مترجم در اختیار آنها که به زبان عربی صحبت می کردند، قرار نگرفت. این در حالی است که زبان مادری بسیاری از این متهمان فارسی نیست و برای صحبت کردن در دادگاه و در مورد مسائل حقوقی نیازمند کمک هستند."

براساس گزارش‌های رسیده به این فعال حقوق بشر، وضعیت شهرک ملاشیه که محل زندگی اعدام شدگان بوده است، به شدت امنیتی است و به گفته آقای دحیمی "احتمال شروع اعتراض‌ها و درگیری" در این شهرک وجود دارد.

چندی پیش سازمان دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و پارلمان اروپا با انتشار بیانیه هایی از دولت ایران خواسته بودندکه احکام اعدام این زندانیان را متوقف کند.



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , د ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، این مقام آگاه روز سه شنبه افزود: یك سو بن بست است كه ما جزییات را برای طرف مقابل به طور كامل تشریح كردیم، اما اگر مسیر دیگر را انتخاب كنند، زمینه های مناسبی برای پیشرفت مذاكرات به وجود خواهد آمد كه از اكنون نمی توان درباره نتایج آن سخن گفت.

وی افزود: نشست عصر دیروز ایران و 1+5 ، مهم، تفصیلی و پربحث درباره جزییان بود و بگونه بی سابقه ای جزییات دیدگاه های مطرح شده ایران در بغداد، در این نشست شرح داده شد.

وی اضافه كرد: نشست دیروز بگونه ای مفصل بود كه 1+5 اعلام كرد، دیگر پرسشی از تیم مذاكره كننده ایران ندارد، زیرا حجم مطالب مطرح شده ما بسیار زیاد بود و پرسشی باقی نماند.

دیپلمات ایرانی اضافه كرد: بر مبنای نتیجه نشست امروز، می توان در خصوص پیشرفت مذاكرات ارزیابی كرد و بدیهی است اگر طرف مقابل به دنبال پیشرفت در مذاكرات است باید به تیم مذاكره كننده خود اختیارات كامل بدهد.

ما برای تصمیم گیری به مسكو آمده ایم، ولی ظاهرا طرف مقابل از اختیارات كافی برای تصمیم گیری برخوردار نیست. ایران در این دوره از مذاكرات به حد كامل جدی است، ولی در مقابل طرف دیگر به پاسخ های تك خطی بسنده كرده است.

وی افزود: ایران تاكنون گام های اعتماد ساز بسیاری برداشته است ولی در عوض پاسخ هایی كه دریافت كرده است، چیزی جز صدور قطعنامه و ترور دانشمندان ایرانی نبوده است.

ولی به هر حال با توجه به پیچیدگی و مفصل بودن بحث، بر این باوریم كه باید زمان كافی به آن اختصاص داد.

دیپلمات ایرانی گفت: یكی از نكات مثبت كه می تواند شكل گیرد، رهیافت طرف روس است كه سعی دارد دورنمای مذاكرات مسكو، مثبت باشد و ایده هایی دارند كه از نظر ایران می تواند سازنده باشد، ولی به طور كلی برای پیشرفت ابتدا باید چارچوب مشخص شود به این معنا كه گام ها از ابتدا تا پایان مشخص گردد.

ایران قطعنامه های شورای امنیت را قبول ندارد و بنابر این، قطعنامه ها نمی توانند مبنای مذاكرات قرار گیرد، بلكه پیمان ان پی تی باید پایه و اساس گفت وگوها باشد.

از سوی دیگر طرف مقابل اعلام كرده كه برای درگیر شدن با بحث های غیرهسته ای ایران آمادگی دارد ولی تاكنون در این باره وارد مذاكره نشده است چون حجم بحث های مطرح شده در نشست دیروز بسیار زیاد بود و برای پرداخت به مباحث، دیگر باید به آنها زمان داد.

مقام آگاه در تیم مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی گفت: ما صرفا برای مذاكره، مذاكره نمی كنیم باید ابتدا ببینیم طرف مقابل قصد پیشرفت در مذاكرات را دارد یا نه؟ اگر پیشرفت مشهود باشد، می توان به ادامه فكر كرد، ولی اگر پیشرفت ملموس نباشد نمی توان به تداوم آن در آینده خوشبین بود.

نشست هسته ای مسكو باشركت ایران و 1+5 ساعت 12 امروز به وقت محلی مسكو وارد دومین روز خود شد.

اروپام/2016**518**1516



:: برچسب‌ها: نور , کریسمس , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

ژنرال مختار المولا و ژنرال محمد العصار، از اعضای شورای عالی نظامی مصر

شورای عالی نظامی مصر در اعلامیه‌ای که شب گذشته، یکشنبه ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) و ساعاتی پس از پایان دور دوم انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرده، اختیاراتی گسترده برای خود قائل شده است.

البته این شورا امروز تصریح کرده است که تا پایان ماه ژوئن قدرت را به رییس‌جمهور منتخب واگذار خواهد کرد.

هرچند سایت الجزیره به نقل از سامح عاشور، از مشاوران شورای عالی نظامی مصر، نوشته است: "رییس‌جمهور آینده مصر چه بخواهد و چه نخواهد مدت محدودی در قدرت خواهد بود."

این شورا به موجب اعلامیه‌ای که منتشر کرده است خود را صاحب اختیاراتی گسترده در حوزه قانونگذاری، تعیین بودجه و همچنین فرماندهی نیروهای مسلح اعلام کرده است.

مخالفان شورای عالی نظامی این اقدام را "کودتا" توصیف کرده‌اند.

مطابق بخش‌هایی از این اعلامیه که در سایت الاهرام منتشر شده است، شورای عالی نظامی این اختیار را دارد که اعضای خود را تعیین و عضویت آنها را تمدید کند. همچنین رییس‌جمهوری حق ندارد بدون توافق شورای نظامی دستوری به نیروهای مسلح بدهد.

به این ترتیب در صورت بروز جنگ و یا ناآرامی داخلی این شورای عالی نظامی خواهد بود که در خصوص چگونگی استفاده از نیروهای مسلح تصمیم‌گیری می‌کند.

با توجه به انحلال مجلس، رییس‌جمهور منتخب نیز باید در برابر شورای عالی نظامی به ادای سوگند ریاست‌جمهوری بپردازد.

همچنین اگر مجلس موسسان با برخورد به مانعی از تدوین قانون اساسی باز بماند، این شورا قادر است مجلس موسسانی جدید تشکیل بدهد.

اعلام تصرف این اختیارات گسترده از سوی شورای عالی نظامی در حالی صورت می‌گیرد که شهروندان مصری دیروز برای انتخاب رییس‌جمهور میان محمد مرسی، از اخوان المسلمین، و احمد شفیق، از مقامات دوره حسنی مبارک، به پای صندوق‌های رای رفتند.

تاکنون نتیجه‌ نهایی انتخابات اعلام نشده است، اما ستاد انتخابات محمد مرسی او را پیروز انتخابات اعلام کرده است. به نوشته سایت الاهرام ستاد انتخاباتی احمد شفیق نیز او را صاحب ۵۲ درصد آرا و برنده انتخابات دانسته است.



:: برچسب‌ها: شهرستان , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، میزان تولید در مراحل اولیه سالانه پنج میلیون تن برآورد شده است.

بزرگترین شركت نفتی چین تصریح كرد كه فاز اول سرمایه گذاری و تولید عملیاتی شده و نشان دهنده گسترش همكاری ها میان پكن - بغداد است.

این شركت افزود، كار ساخت تاسیسات فاز دوم در این میدان نفتی با هدف تولید 10 میلیون تن نفت در سال آغاز شده است.

این میدان در جنوب شرق عراق واقع است و یكی از هفت میدان بزرگ نفتی این كشور محسوب می شود.

چین توافقنامه مربوط به این همكاری نفتی را مارس 2010 با شركت نفت عراق امضا كرد.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: خورشید , زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، نخست وزیر چین همچنین در این سفر دیدارهای رسمی از كشورهای برزیل، اوروگوئه، آرژانتین و شیلی انجام می دهد.

این نخستین سفر ون جیا بائو به آمریكای لاتین است.

وی در نشست زمین ، موضع كشورش درباره همكاری بین المللی در عرصه توسعه پایدار را تشریح خواهد كرد.

' ریو+20 '، شكل كوتاه شده كنفرانس سازمان ملل متحد درباره توسعه پایدار است كه از تاریخ 20 لغایت 22 ژوئن ( 31 خرداد لغایت دوم تیرماه) در شهر ریو دوژانیرو در برزیل با حضور بیش از 130 نفر از سران كشورها، دولت‌ها و هزاران نفر از رهبران بخش تجاری و جامعه مدنی برگزار می‌شود.

بیست سال پیش، اجلاس مهم ریو 1992 با عنوان 'اجلاس زمین' درباره محیط زیست و توسعه، سند 300 صفحه‌ای مهمی با عنوان 'دستور كار 21' در راستای دستیابی به توسعه پایدار در قرن 21 را به تصویب رساند.

از آن هنگام كمیسیون توسعه پایدار به منظور پایش و گزارش دهی درباره توافقات 'اجلاس زمین' ایجاد شد.

پنج سال پس از آن به لحاظ اهمیت موضوع، اجلاس ویژه مجموع عمومی با عنوان 'اجلاس زمین +5' از تاریخ 23 تا 27 ژوئن 1997 در نیویورك به مرور و ارزیابی نحوه اجرای دستور كار 21 پرداخت.

بنابه گزارش دفتر اطلاع‌رسانی سازمان ملل، ' اجلاس جهانی توسعه پایدار' نیز با همین هدف از 26 اوت تا چهارم سپتامبر 2002 در ژوهانسبورگ برگزار شد و از سویی ' ریو +20 ' دهمین سالگرد اجلاس ژوهانسبورگ نیز هست.

مجمع عمومی در سال 2010 میلادی با به رسمیت شناختن اهمیت و ضرورت چالش‌های مربوط به انرژی، سال 2012 را سال بین المللی انرژی پایدار برای همه اعلام كرده است.

آساق ** 275 **



:: برچسب‌ها: سفر , ایالات متحده , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33
ویکتوریا نولاند

خانم نولاند در بیانیه خود گفته که تعیین شرط از سوی رهبران مجاهدین، سازنده نیست

وزارت خارجه آمریکا امروز به عدم همکاری رهبران سازمان مجاهدین خلق در خروج کامل اعضای این سازمان از قرارگاه اشرف اعتراض کرد.

ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزات خارجه در بیانیه ای گفته است تعیین شروط جدید از سوی رهبری این سازمان برای انتقال اعضای باقی مانده در قرارگاه اشرف سازنده نیست.

در طول سه ماه گذشته بیش از دو هزار عضو این سازمان به اردوگاه حریه، در نزدیکی بغداد منتقل شده اند و منتظر رسیدگی به پروند پناهندگیشان از سوی سازمان ملل هستند.

خانم نولاند گفته است انتقال کامل و مسالمت آمیز همه اعضای سازمان مجاهدین خلق به محل سکونت موقت در نزدیکی بغداد و تعطیلی قرارگاه اشرف "هدفی دست یافتنی است ولی نیازمند همکاری بدون پیش شرط و تداوم مذاکرات است."

اشاره او به قطع گفتگو ها با مقامات سازمان ملل و نماینده ویژه آمریکا از سوی رهبری سازمان مجاهدین خلق در طول یک ماه و نیم گذشته و توقف خروج اعضای این سازمان از اردوگاه اشرف است.

دو مقام ارشد وزات خارجه پس از انتشار این بیانیه در گفتگو با خبرنگاران ابراز نگرانی کردند که پایبند نماندن رهبری سازمان مجاهدین خلق به تعهداتشان منجر به درگیری های خشونت بار میان دولت عراق و ساکنان اردوگاه اشرف شود.

یکی از این دو مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: "احتمال می دهیم دو عامل باعث این تغییر رفتار رهبری سازمان مجاهدین خلق باشد. نخست اینکه آنها امیدوارند دولت نوری المالکی با رای عدم اعتماد مجلس عراق سقوط کند و فشار مقامات جدید عراقی برای خروج آنها از آن کشور کاهش یابد. احتمال چنین تحولانی بسیار کم است و آنها نباید روی آن حساب باز کنند"

دیگر مقام ارشد هم اضافه کرد: "دوم اینکه که وزارت خارجه آمریکا را موظف کرده تا نیمه اول مهر ماه در مورد حذف یا نگه داشتن نام سازمان مجاهدین خلق در فهرست گروه های تروریستی تصمیم گیری کند ممکن است که رهبری سازمان مجاهدین خلق را امیدوار کرده باشد که حتما از فهرست تروریستی حذف خواهند شد."

او گفت این برداشت "کاملا نادرست است" و تاخیر در خروج از اردوگاه اشرف هیچ کمکی به حذف نام این سازمان از فهرست گروه های تروریستی نخواهد کرد.

پیش از این وزیر خارجه آمریکا گفته بود که همکاری مجاهدین در خالی کردن اردوگاه اشرف به صورت مسالمت آمیز در تصمیم گیری برای خروج نام این سازمان از فهرست گروه های تروریستی موثر خواهد بود.

به گفته این دو مقام آخرین بار در شانزدهم اردیبهشت ماه ۳۹۷ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق از اردوگاه اشرف خارج و به محل سکونت موقت در نزدیکی بغداد منتقل شدند. آنها نخمین می زنند که بین هزار و دویست تا هزار چهارصد نفر همچنان در اردوگاه اشرف باشند.

مقام های سازمان ملل گفته اند در حال رسیدگی سریع به تقاضای پناهندگی اعضای سازمان مجاهدین خلق منتقل شده به قرارگاه جدید هستند تا راه برای اسکان آنها در کشورهای غربی هموار شود.

مقام های وزارت خارج آمریکا مانع تراشی های جدید رهبری سازمان مجاهدین خلق را خطرناک خواندند و یادآوری کردند که دولت عراق این بار بر ضرب العجل اول ماه رمضان پافشاری می کند.



:: برچسب‌ها: شهرستان , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز دوشنبه سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، ' محمد جعفر باقر زاده' در گفت و گویی افزود: این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در استان اصفهان اجرا شد و نتایج خوبی به همراه داشته است.

این مقام مسوول در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ادامه داد: نرم افزار یاد شده، حاصل كارگروه تخصصی دفتر نظارت و هماهنگی اجرای اسناد رسمی است كه با استاندارد سازی فرآیندهای مختلف و با همكاری دفتر توسعه فن آوری اطلاعات سازمان تهیه شده است.

باقر زاده گفت: با اجرای كامل این نرم افزار شاهد شفافیت بیشتر و سرعت در حیطه اجرای اسناد رسمی در كشور خواهیم بود.

مدیر كل دفتر نظارت و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور افزود: با امكاناتی كه در این نرم افزار پیش بینی شده، این امكان برای مردم وجود دارد تا با داشتن شناسه و رمز عبور به سیستم مذكور وارد یا از طریق درخواست سرویس پیام كوتاه، پرونده های خود را پیگیری و از مراحل مختلف آن اطلاع یابند.

وی همچنین به قابلیت گزارش گیری آنی در این سیستم اشاره كرد و افزود: با توجه به اینكه این نرم افزار به مركز داده های سازمان متصل است، این امكان وجود دارد تمامی عملیات اجرا در سراسر كشور نظارت شده و اقدامات واحدهای اجرا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

مدیركل دفتر نظارت و هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاك كشور افزود: زیرساخت های اجرایی فاز اول این نرم افزار در واحدهای اجرایی مراكز استان های تهران، كردستان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، فارس، خراسان رضوی، گلستان و خراسان شمالی نصب و راه اندازی شده و در بیشتر واحدهای اجرای تابعه استان تهران نیز مراحل نصب و راه اندازی این نرم افزار به پایان رسیده است.

باقرزاده یادآور شد: پیگیری نصب زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در مابقی استان ها نیز با جدیت و مطابق با برنامه عملیاتی زمانبندی شده در حال اجرا است و روند این اقدامات به طور خاص در حال پیگیری و ارزیابی است.

بر اساس این گزارش مفاد اسناد رسمی برابر قانون قابلیت اجرایی در واحدهای اجرای ادارات ثبت اسناد و املاك را داشته و نیاز به طرح دعوی و مراجعه به محاكم قضائی برای استیفای حقوق و اجرای مفاد مصرح در اسناد رسمی نیست.

اجتمام**9140**1569



:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا ، در شهر گدانسك لهستان تیم های اسپانیا و كرواسی از گروه سوم به مصاف هم رفتند كه طی آن تیم اسپانیا با یك گل از سد حریف خود گذشت .

خسوس ناواس در دقیقه 87 تك گل اسپانیا را وارد دروازه حریف كرد تا تیمش هفت امتیازی شود و به عنوان تیم نخست گروه سوم راهی مرحله دوم شود.

همچنین در شهر پوزنان لهستان ، تیم های ایتالیا و جمهوری ایرلند از همین گروه با هم پیكار كردند كه ایتالیا با دوگل حریف خود را تسلیم كرد و با پنج امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی راه یافت.انتونیو كاسانو در دقیقه 35 و ماریو بالوتلی در دقیقه 90 گلهای ایتالیا را در این بازی حساس رقم زدند.

تیم های كرواسی و جمهوری ایرلند به ترتیب با چهار و بدون امتیاز در رده های سوم و چهارم گروه سه ایستادند و حذف شدند.

تاكنون صعود تیم های یونان و چك از گروه یك ، آلمان و پرتغال از گروه دو و اسپانیا و ایتالیا از گروه سه به مرحله دوم محرز شده است .

در ادامه این مسابقات ، سه شنبه دو دیدار به این شرح بطور همزمان از گروه چهارم برگزار می شود وطی آن مرحله نخست به پایان خواهد رسید .

-- انگلیس با اوكراین ساعت 23 و پانزده دقیقه بوقت تهران در شهر دونتسك اوكراین

--سوئدبا فرانسه ساعت 23 و پانزده دقیقه بوقت تهران در شهر كی یف اوكراین

1592



:: برچسب‌ها: آسمان , سرگرمی , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33
قهرمانی منچستر سیتی

منچستر سیتی فصل پیش در آخرین دقایق قهرمانی را از آن خود کرد.

برنامه فصل آینده لیگ بر‌تر ۲۰۱۲- ۲۰۱۳ انگلستان اعلام شد. این لیگ از ۲۸ مرداد آغاز می شود.

فصل جدید لیگ برتر در حالی آغاز می شود که سه تیم ردینگ، وستهم و ساوتهمپتون جایگزین بولتون، ولورهمپتون و بلکبرن شدند. یکی از این تیم های تازه وارد لیگ یعنی ساوتهمپتون در اولین دیدار خود میزبان قهرمان فصل پیش یعنی منچستر سیتی خواهد بود.

همسایه سرخ پوش منچستر سیتی که در آخرین لحظه فصل پیش کورس قهرمانی را به سیتی باخت و دستش از جام قهرمانی کوتاه ماند، باید در بازی اول فصل آینده به گودیسون پارک، ورزشگاه خانگی اورتون برود. شیاطین سرخ در هفته دوم این رقابت‌ها میزبان تیم جنوب غرب لندن، یعنی فولهام خواهند بود.

اما اولین داربی مچستر در فصل آینده آذر ماه در استادیوم الاتحاد و به میزبانی منچستر سیتی برگزار خواهد شد. در آخرین داربی شهر منچستر، سیتی در دیداری که حکم فینال را برای هر دو تیم داشت توانست یک بر هیچ یونایتد را شکست دهد.

روبرتو دی ماتئو که به تازگی به عنوان سرمربی تمام وقت چلسی انتخاب شده، باید در بازی اول به ویگان سفر کند. چلسی که فصل پیش در کمال ناباوری قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد در اولین بازی خانگی خود میزبان سیاه و سفیدهای شهر نیوکاسل خواهند بود. چلسی در اوایل مهرماه به شمال لندن سفر خواهد کرد و در ورزشگاه امارات به دیدار توپچی‌های لندن می روند.

توپچی‌های شمال لندن که در روز آخر لیگ بر‌تر و به لطف دروازه‌بان وست برون ویچ به رده سوم جدول لیگ بر‌تر صعود کردند، در شروع فصل جدید در ورزشگاه خانگی به دیدار ساندرلند می روند. آرسنال پس از این بازی در هفته دوم و سوم در دو بازی خارج از خانه به مصاف استوک و لیورپول خواهند رفت. داربی جذاب شمال لندن هم بین تاتنهام و آرسنال، اواخر آبان ماه در ورزشگاه امارات برگزار خواهد شد. در آخرین داربی این دو تیم در فصل گذشته آرسنال پنج بر دو تاتنهام را در وایت هارت لین شکست داد.

در روز افتتاحیه لیگ برتر دستیار سابق"کنی داگلیش" در لیورپول، "استیو کلارک" که به تازگی سکان سرمربی‌گری وست برومویچ را بر عهده گرفته روبروی تیم سابقش قرار می گیرد. لیورپول که فصل پیش در پله هشتم لیگ برتر ایستاد، امسال با خدمت گرفتن برندان راجرز سرمربی سابق سوانزی سعی در جبران ناکامی‌های فصل پیشین دارد.

دو تیمی که سهمیه لیگ اروپا را بدست آورده اند، یعنی تاتنهام و نیوکاسل هم در روز اول لیگ بر‌تر در سنت جیمز پارک به دیدار یکدیگر می‌روند. تاتنهام پس از اخراج هری ردنپ در بلاتکلیفی و به دنبال جایگزین مناسب برای او است. نام‌هایی چون" آندره ویلاش بوآش"، "لوران بلان" سرمربی فعلی تیم ملی فرانسه، "روبرتو مارتینز" سرمربی فعلی ویگان، "فابیو کاپلو" و "یورگن کلینزمن" مهاجم سابق این تیم و سرمربی فعلی تیم ملی آمریکا کاندیدهای سر مربی‌گری تاتنهام هستند.

اما در سایر دیدار‌ها" پل لیمبرت" که به تازگی بعنوان سر مربی آستون ویلا انتخاب شده، به دیدار وستهم تازه صعود کرده می‌رود. اولین بازی آستون ویلا در ویلا پارک مقابل اورتون خواهد بود.

اما در روز آخر لیگ بر‌تر، که شاید یکی از حساس ترین روزهای آن باشد، منچستر سیتی در ورزشگاه الاتحاد به دیدار نوریچ خواهد رفت، تیم همسایه و رقیب منچستر سیتی هم به وست بروم سفر خواهند کرد، چلسی در استنفورد بریج میزبان اورتون خواهد بود و آرسنال لیگ آینده را در نیوکاسل به پایان خواهد رساند.

در مسابقه سنتی کامیونتی شیلد که به نوعی بازی افتتاحیه فصل تازه مسابقات باشگاهی در انگلستان است، منچستر سیتی، قهرمان فصل پیش لیگ برتر با چلسی قهرمان جام حذفی در ورزشگاه ویلا پارک روبرو می شود.



:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس اسدی روز دوشنبه در نشست مشترك با مدیر عامل شركت آب منطقه ای و مدیر كل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل افزود: به دنبال انتخاب موفقیت آمیز این شهرستان به عنوان پایلوت توسعه كشاورزی در كشور وهزینه كرد بیش از 300میلیارد ریال تاكنون در این بخش ، مقدمات معرفی این شهرستان به عنوان پایلوت توسعه گردشگری فراهم شده و بزودی به تصویب نهائی می رسد.

وی بیان كرد: امسال پیش بینی می شود اعتبارات گردشگری این شهرستان به150میلیارد ریال افزایش یابد و بزودی عملیات اجرائی جاده آبگرم قینرجه ، ایجاد كمپینگ آبگرم قوتور سوئی آغاز می شود.

وی اجرای سد تاخیری بر روی رودخانه خیاوچای و طرح پرورش ماهی در قفس در سد سبلان را از دیگر برنامه های كاری شهرستان برشمرد.

بهروز ندائی مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز گفت: اجرای طرح محور گردشگری سبلان به مركزیت شهرستان مشگین شهر موجب ترویج صنعت گردشگری در مناطق واقع شده در دامنه های سبلان فراهم می شود.

نجفیان مدیر عامل شركت آب منطقه ای استان نیز با بیان اینكه بیشترین تعداد آبهای معدنی استان در شهرستان مشگین شهر واقع شده از ساماندهی آب گرم قوتورسوئی و ایجاد مركز احیا وسرویس های بهداشتی در این مكان خبر داد.

7117/530/ 3404



:: برچسب‌ها: ایالات متحده , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

ولادیمیر پوتین از متحدان اصلی بشار اسد محسوب می‌شود

بنا به گزارش‌های تایید نشده رسانه‌های روسیه، دو کشتی جنگی این کشور به همراه خدمه‌شان آماده هستند تا در صورت نیاز به سوریه اعزام شوند.

این دو کشتی می‌توانند در صورت اعزام در بندر طرطوس، که محل یکی از پایگاه‌های نیروی دریایی روسیه است، پهلو بگیرند.

گفته شده که ماموریت این دو کشتی حفظ امنیت شهروندان روسیه و تخلیه تجهیزات پایگاه در صورت نیاز است.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی روسیه گفته است: "ما در شرایط اضطراری شهروندانمان را تنها نمی‌گذاریم و آنان را از منطقه درگیری خارج خواهیم کرد."

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دو کشتی در خشکی و دریا قادر به انجام عملیات هستند.

بندر طرطوس تنها پایگاه دریایی روسیه است که خارج از قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق قرار دارد. روسیه از طریق این بندر عملیات ناوگان خود در دریای مدیترانه و عملیات ضد دزدان دریایی در بندر عدن را به انجام می‌رساند.

جاناتان مارکوس، خبرنگار امور دفاعی بی‌بی‌سی، می‌گوید که اگر اعزام این کشتی‌ها تایید شود، نشانه‌ای از تغییر مشی مسکو نسبت به دمشق و در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی از سوی روسیه در صورت فروپاشی رژیم سوریه خواهد بود.

روسیه به رغم کشتار ۱۰ هزار نفر از مخالفان حکومت سوریه، با دخالت خارجی در این کشور مخالف است و ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور سوریه، یکی از متحدان اصلی بشار اسد محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود که آقای پوتین در جریان نشست گروه ۲۰ درباره بحران سوریه با باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده به مذاکره بپردازد.



:: برچسب‌ها: آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، در ادامه ناامنی ها در شمال لبنان، این بارساكنان اردوگاه 'نهرالبارد' كه شبه نظامیان القاعده در این اردوگاه فلسطینی نفوذ زیادی دارد، درجریان مراسم ترحیم دو كودك كشته شده در درگیری های روز جمعه، مجددا با ارتش لبنان درگیر شده و نتیجه این درگیری مسلحانه، منجر به بازگشت بحران به این اردوگاه فلسطینی شد.

تعدادی از ساكنان این منطقه، غروب روز جمعه گذشته به بهانه توقیف موتور سیكلت یكی از ساكنان این اردوگاه به ایستگاه ایست و بازرسی ارتش لبنان حمله كردند و تعدادی از نظامیان لبنانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند كه به دنبال این حادثه، ارتش بر روی مهاجمان فلسطینی آتش گشود و دامنه این درگیری بالا گرفت و بر اثر آن سه تن از جمله دو كودك فلسطینی كشته شدند.

اما در همین ارتباط روز دوشنبه، مجددا عده ای از جوانان فلسطینی به نظامیان ارتش لبنان حمله كرده و اكثر خیابانهای منتهی به این اردوگاه را با آتش زدن لاستیك مسدود كردند.

ارتش در حال حاضر نیروهای خود را در منطقه مستقر كرده و برای بازگشت شرایط به حالت عادی با فلسطینیان وارد مذاكره شده است.

سران فلسطینی با اشاره به اختناق پنج ساله در این اردوگاه، خواستار محاكمه و مواخذه عاملان شلیك به مردم عادی هستند.

به گفته آنها، فلسطینیان با ارتش لبنان در یك جبهه و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی می جنگند، اما این موضوع موجب نمی شود كه مورد حمله نظامیان لبنانی قرار گیرند.

نیروهای ارتش لبنان در سال 86 توانستند پس از سه‌ ماه در گیری نظامی با شورشیان گروه سلفی 'فتح‌الاسلام' كنترل كامل اردوگاه پناهندگان نهر‌البارد را در اختیار بگیرند.

در جریان درگیری‌های مسلحانه سه ماهه بین نیروهای ارتش لبنان و شبه نظامیان فلسطینی مستقر در نهرالبارد 157 سرباز لبنانی و 131 شبه‌ نظامی كشته شدند. همچنین 42 شهروند غیرنظامی نیز در این ارتباط جان خود را از دست دادند.

در عین حال فلسطینیان ساكن در جنوب لبنان هم كه از كشته شدن هم وطنان خود عصبانی هستند، راههای منتهی به اردوگاه عین الحلوه را مسدود كرده و به سوی نظامیان ارتش لبنان سنگ پرتاب كردند.

ارتش در بیانیه ای از فلسطینیان خواسته است تا آلت دست جریانهای سیاسی نشوند.

1592

خاور**1030 **1080** 3404



:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()