نوشته شده توسط : hgu33
دوچرخه سواری

نامه تعلیق فدراسیون جهانی دوچرخه سواری تاثیری بر شرکت نمایندگان دوچرخه سواری ایران در المپیک نخواهد داشت.

فدراسیون جهانی دوچرخه سواری با ارسال نامه به فدراسیون دوچرخه سواری ایران، فعالیت های این فدارسیون را تعلیق کرد.

فدراسیون دوچرخه سواری یکی از فدارسیون های ورزشی ایران بود که با خطر تعلیق از سوی فدراسیون های جهانی ورزش مربوطه مواجه بود. چندی پیش، زمانی که نامه هایی مختلف از سوی فدراسیون های جهانی به وزارت ورزش ارسال شد و درباره تعییر ناگهانی روسای فدراسیون ها از وزیر ورزش ایران توضیح خواسته بودند، یکی از این نامه ها مربوط به فدراسیون دوچرخه سواری بود.

محمد حسین انصاری فرد، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش، دو هفته قبل با اطمینان از "رفع مشکل" فدراسیون دوچرخه سواری سخن می گفت. او درباره مکاتبات این وزارت خانه و فدارسیون دوچرخه سواری به خبرگزاری فارس گفته بود:"با توجه به استعفای زنگی‌آبادی مشکل خاصی نداریم و این نامه در حد توضیح خواستن است."

در متن نامه تعلیق فدراسیون دوچرخه سواری ایران که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، به نامه هایی اشاره شده که بین فدارسیون جهانی و فدارسیون ایران رد و بدل شده است. وزارت ورزش ظاهرا در مکاتبات خود نتوانسته دلایل قانع کننده ای برای برکناری علی زنگی آبادی رئیس برکنار شده این فدراسیون بیاورد. در بخشی از این نامه آمده:" با مرور شرایط، ما موظف هستیم تصمیم هیات مدیره اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری را درتاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ که حکم تعلیق فدراسیون شما از امروز اعلام کرده است، اجرایی کنیم"

در قسمتی دیگری از نامه، به شرایط تعلیق اشاره شده و آمده است: "این تعلیق مسابقات دوچرخه سواری داخل ایران تحت تاثیر قرار نخواهد و همچنین محدودیتی برای شرکت ورزشکاران در مسابقات فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نخواهد داشت"

واکنش های سرپرست و رئیس برکنار شده

علی زنگی آبادی رئیس برکنار شده فدراسیون دوچرخه سواری نامه فدراسیون جهانی را نتیجه تصمیم های وزارت ورزش می داند و گفته است:" کسانی که باعث شدند این اتفاق رخ دهد باید ببینند چه کاری می‌توانند انجام دهند تا ایران تعلیق نشود. باید منتظر باشیم وزارت و فدراسیون جهانی چه تصمیمی می‌گیرند. خودشان بریده و دوخته‌اند و از ما نظری نگرفته‌اند."

او در مورد بحث هایی که در مورد استعفای خود قبل از کناره گیری از مقام اش گفته است" استعفا را از من گرفته‌اند! البته بحث استعفا را فدراسیون جهانی قبول نکرد و گفت باید مجمع در این باره تصمیم بگیرد و باید به اعضای مجمع استعفا را می‌دادم که اصلا مجمعی در کار نبوده است."

اما سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری، خسرو قمری، در گفتگویی با خبرگزاری فارس با اطمینان گفته است که علی زنگ آبادی به خواسته خود استعفا داده است. او در اظهار نظر دیگری خبر از رفع محرومیت فدراسیون دوچرخه سواری داده و گفته است:" پس از اینکه فدراسیون پاسخ فدارسیون جهانی را داد، فدراسیون جهانی با ارسال نامه‌ای دوباره به ایران دلایل را قانع‌کننده دانسته و گفته است که رکاب‌زنان می‌توانند در المپیک شرکت کنند. در متن این نامه آمده است که دلایل گفته شده شما در نامه قبلی قانع‌کننده بوده و مسئولان فدراسیون جهانی با حضور ملی‌پوشان در المپیک مشکلی ندارند. بر همین اساس، از اعضای کمیته ملی المپیک نیز خواسته‌ایم تا در جریان بازی‌های المپیک طی یک جلسه با شما صحبت کرده و وضعیت داخلی دوچرخه‌سواری را بررسی کنیم."

نامه تعلیق تاثیری بر شرکت ورزشکاران ایرانی در المپیک نخواهد داشت و آنها می توانند در این بازی ها حضور داشته باشند.



:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، عبدالله ویسی ،مجید بصیرت دستیار خود را پنج شنبه شب پس از پایان دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران به اتاق كنفرانس خبری فرستاد اما خبرنگاران این نشست خبری را تحریم كردند و با عدم طرح سووال از وی، سكوت اختیار كردند.

بصیرت نیز بدون ذكر دلیلی نسبت به عدم حضور ویسی با گلایه از خبرنگاران قمی نشست را ترك كرد.

گفتنی است پس از حواشی رخ داده در جریان جدایی عبدالله ویسی از صبای قم در ارتباط با مدیران این باشگاه و بیانیه های او علیه اصحاب رسانه استان قم این رفتار ویسی از قبل پیش بینی شده بود.

با توجه به این كه حضور سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست های خبری پس از بازی ها اجباری است ، عدم حضور ویسی می تواند جریمه هایی را برای او از طرف كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در بر داشته باشد.

دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران از چارچوب هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه چهار بر صفر در ورزشگاه یادگار امام راحل قم به سود صبا پایان یافت. ك/2

7408 / 380/



:: برچسب‌ها: هنر , جزیره , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این دیدار كه در دفتر نخست وزیری در كاخ دلمه باغچه انجام شد، فقط به تصویربرداران اجازه داده شد از آغاز دیدار گزارش تصویری تهیه كنند و سپس مذاكرات دوجانبه پشت درهای بسته ادامه یافت.

دوطرف در خصوص این دیدار و دستور كار مذاكرات هیچ توضیحی در اختیار خبرنگاران نگذاشتند.

النجفی اردیبهشت ماه گذشته نیز به دنبال تشدید تنش در روابط آنكارا - بغداد به تركیه سفر كرد و علاوه بر دیدار با داود اوغلو با 'رجب طیب اردوغان' نخست وزیر و 'عبدالله گل' رییس جمهوری تركیه نیز دیدار و گفت و گو كرده بود.

به دنبال اظهارات مقامات تركیه درباره پرونده طارق الهاشمی معاون فراری سابق رییس جمهور عراق ،كه متهم به ارتباط با تروریست هاست، و هشدار نوری المالكی نخست وزیر عراق به آنكارا در باره دخالت در امور داخلی بغداد، تنش میان دو كشور افزایش یافته است.

در دوره اخیر مذاكرات نفت و گاز آنكارا با اقلیم كردستان عراق و اقدام آنكارا در خرید نفت خام و در مقابل صدور فراورده های نفتی به شمال عراق با واكنش واختلاف مواضع دو كشور بر سر بحران سوریه نیز مزید بر علت شده است.

خاورم/2011**2012 * 230 **1575



:: برچسب‌ها: سرگرمی , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست نقد و بررسی نمایش 'شب روی سنگ فرش خیس' نوشته زنده یاد اكبر رادی به كارگردانی هادی مرزبان، با مشاركت معاونت پژوهشی و دفتر نقد و پژوهش تئاتر خانه هنرمندان ایران، در سالن استاد امیر خانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این نشست هادی مرزبان كارگردان، فرزانه كابلی و ایوب آقاخانی بازیگران این اثر، علیرضا نراقی، محمد رضا مریدی و رفیق نصرتی به عنوان منتقد حضور داشتند.

** رادی درام نویسی آگاه و خشن در دیالوگ نویسی بود

هادی مرزبان كارگردان نمایش 'شب روی سنگ فرش خیس' در این نشست گفت: یك منتقد در ابتدای امر یك تماشاگر است كه قلم در دست دارد. بنظرم نمایش 'شب روی سنگ فرش خیس' یكی از بهترین نمایشنامه های مرحوم رادی است و ما نباید آثار نویسندگان بزرگ را در مقایسه با دانسته های خود و دروسی كه در دانشگاه یاد گرفته ایم قرار دهیم.

وی به ویژگی های فردی و حرفه ای زنده یاد رادی ادامه داد: این درام نویس آگاه، در آثار خود چنان خشن بود كه از نخسیتن دیدار با او واهمه داشتم اما به عنوان شخصی كه سال ها روی متون رادی كار كرده است باید بگویم، بیش از همه بر نقاط ضعف و قوت آثار او آگاه هستم و بنظرم نوشته های او پیوستگی زیادی دارد كه همچون كاشی كاری های مسجد جامع اصفهان است.

** 'شب روی سنگ فرش خیس' ضعیف ترین نمایشنامه زنده یاد رادی است

رفیق نصرتی منتقد تئاتر نیز این نمایش را یكی از ضعیف ترین متون اكبر رادی دانست و ادامه داد: نوشته های اكبر اردی را می توان به آثار 'استریندبرگ' نزدیك دانست و معتقدم تمامیت این اثر با واقع گرایی محض گره خورده است و در نوشته های این نویسنده عصبیت خاصی وجود دارد. این متن از پویایی دیگر آثار رادی برخوردارنیست و یك بازنمای صاف و چركین از جهان بیرون است.

** فهم رادی از جهان اطرافش، سندی هنری برای مخاطبان است

ایوب آقاخانی از بازیگران نمایش شب روی سنگ فرش خیس ، در حمایت از آثار زنده یاد رادی افزود: هیچ نمایشنامه نویسی در ایران به اندازه رادی به مقوله جنگ و انقلاب نپرداخته است و ما با مراجعه به آثار رادی می توانیم سند تاریخی دو رویكر مهم تاریخی در ایران را مشاهده كنیم. دو نمایشنامه' آهسته با گل سرخ' و' شب روی سنگ فرش خیس' سند زنده ای از جامعه ما هستند كه برای 300 سال آینده در تاریخ ایران باقی می مانند.

بازیگر نقش 'فرهاد آرمین' در این اثر نمایشی، نوشته های اكبر رادی را همانند نام او درخشان دانست و افزود: در آثار این نویسنده دیالوگ به شكل معمول دیده نمی شود. در نمایش 'ملودی شهر بارانی' كمی در شكل دیالوگ ها اغراق شده است و این اغراق شدگی نیز كاملا به شكلی هوشمندانه و در مسیری درست قرار دارد.

آقاخانی ادامه داد: تنها كسی كه در تمام طول عمر خود تنها نمایشنامه نویس باقی ماند و همیشه در نوشته هایش مسیر و قلم خود را حفظ كرد بی شك زنده یاد رادی است و فهم او از اجتماع اطرافش سندی هنری برای ما است.

این نویسنده تاكید كرد: در خارج از ایران همواره سعی می كنند تا آثار خوب و مطلوب نویسندگانشان را برجسته كرده و در سطح جهان و كشور اجرا كنند تا نام آن ها جاویدان بماند. اما متاسفانه در ایران ما بیشتر بر روی نقاط منفی كار نویسندگانمان كه شاید خیلی هم چشمگیر نباشد تاكید داریم.

وی ادامه داد: بر اجتماعی بودن نوشته های اكبر رادی از این جهت تاكید دارم كه ما در ایران زندگی می كنیم و در این كشور نمایشنامه نویسان و رمان نویسان كه روشنفكران اجتماع را تشكیل می دهند، وظیفه خود می دانند تا بار سنگین تاریخ نگاری را بردوش كشند.

محمد رضا مریدی دیگر منتقد حاضر در این نشست همچنین یادآور شد: در تمام آثار نویسندگان می توان بازتابی از مسائل اجتماعی را مشاهده كرد، بنابراین از یك متن نمایشی نباید توقع یك معجزه را داشت ولی زنده یاد رادی در آثار خود ضمن رعایت همه جوانب، زوایای پنهان بسیاری را فاش می كرد.

نشست آتی تحلیلی تئاتر در خانه هنرمندان هفته آینده به نقد و بررسی نمایش 'حساب پرداخت نمی شه' به كارگردانی هادی عامل هاشمی اختصاص دارد.

فراهنگ**9266



:: برچسب‌ها: هندوستان , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسكو، 'گنادی گاتیلوف' معاون وزیر امورخارجه روسیه در این باره گفت: ما از طرح پیش نویس قطعنامه ای كه ماموریت ناظران بین المللی در سوریه را بدون هیچ پیش شرطی تا 45 روز دیگر تمدید می كند حمایت می كنیم.

این طرح دیروز پنج شنبه توسط هیئت نمایندگی پاكستان به شورای امنیت ارائه شده است.

این تصمیم روسیه در حالیست كه مسكو و پكن روز گذشته با قطعنامه پیشنهادی آمریكا و كشورهای غربی علیه دولت حاكم بر دمشق مخالفت كرده و آن را وتو كردند.

مخالفت روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی كشورهای غربی خشم آمریكا و كشورهای اروپایی را برانگیخته است.

مترجمام**9041**1423



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: گردشگرانی كه در ماه رمضان به كشورهای اسلامی سفر می كنند باید از قوانین و مقررات اضافی كه در این ماه به اجرا گذاشته می شود، آگاه باشند.

بیانیه افزوده است: قوانین و مقررات ویژه رمضان ممكن است در كشورهای مختلف، متفاوت باشد ولی اكثر مسلمانان در این ماه از طلوع تا غروب آفتاب روزه می گیرند و از خوردن و آشامیدن پرهیز می كنند.

وزارت خارجه انگلیس نوشته است: هرچند كه غیرمسلمانان ملزم به رعایت الزامات ماه رمضان نیستند ولی در برخی از كشورهای اسلامی خوردن و آشامیدن در ملاء عام در طول روز برای همه ممنوع می باشد و جرایمی نیز برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

در ادامه بیانیه خطاب به گردشگران انگلیسی آمده است: حتی اگر این ممنوعیت شامل غیرمسلمانان نشود، شما باید از خوردن و آشامیدن و سیگار كشیدن در انظار عمومی خودداری كنید.

'از آنجا كه ماه رمضان یك ماه مقدس اسلامی است، گردشگران بویژه باید مراقب اعمال و رفتار و نوع لباس پوشیدن خود باشند، چون ممكن است باعث ناراحتی دیگران شوند.'

در بخش دیگری از این بیانیه، از گردشگران خواسته شده است نسبت به تغییرات احتمالی در ساعات كار ادارات در كشورهای اسلامی در ایام رمضان، آگاه باشند.

در همین حال ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای فرارسیدن ماه رمضان را به مسلمانان انگلیس و دیگر كشورهای جهان تبریك گفت و افزود: رمضان، زمانی مهم برای خانواده ها و دوستان است كه دور هم جمع شوند و با بخشش و خیرات به فكر افراد كمتر برخوردار باشند.

وی اظهارداشت: ارزش هایی نظیر شفقت، خیرات و كمك به دیگران كه نقش محوری در ماه رمضان دارند، میان مسلمانان و غیرمسلمانان مشترك هستند.

بیش از دو میلیون مسلمان در سراسر انگلیس زندگی می كنند كه همه ساله ماه مبارك رمضان را با آیین های ویژه ای گرامی می دارند.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: باند , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه وتو شد

چین و روسیه، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه سوریه را وتو کردند. در پی ادامه درگیری ها در سوریه، شورای امنیت امیدوار بود با تصویب این قطعنامه فشار بر دولت بشار اسد را افزایش دهد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

اقدام روسیه و چین در وتوی قطعنامه پیشنهادی به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اعمال تحریم های گسترده علیه حکومت سوریه، واکنش تند ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه را به همراه داشته است.

اعضای غربی شورای امنیت، این نهاد بین المللی را متهم کردند که در دفاع از مردم سوریه شکست خورده است.

این در حالی است که ارتش سوریه واحدهای رزمی خود را برای بیرون راندن مخالفان مسلح از بعضی از محله های دمشق به حرکت درآورده است.

تلویزیون دولتی سوریه نیز برای نخستین بار از زمان انفجار در ساختمان شورای امنیت ملی این کشور در روز چهارشنبه، تصاویری را از بشار اسد، رئیس جمهوری پخش کرده بود.

روسیه نگران باز شدن راه مداخله خارجی در سوریه است

در این تصاویر آقای اسد در مراسم ادای سوگند سپهبد فهد فریج، وزیر دفاع جدید سوریه دیده می شد.

سپهبد داوود عبدالله راجحه، وزیر دفاع سوریه، آصف شوکت، معاون وزیر دفاع و شوهر خواهر بشار اسد و ژنرال حسن علی ترکمانی از وزرای دفاع پیشین در انفجار دمشق کشته شدند.

پیش تر شایعه شده بود که پس از این حادثه، آقای اسد به بندر لاذقیه منتقل شده است.

همزمان، ارتش آزاد سوریه که به مخالفان حکومت بشار اسد تعلق دارد از به دست گرفتن کنترل چند گذرگاه مرزی مهم خبر داده است.

منابع محلی به یک خبرنگار بی بی سی در منطقه مرزی سوریه با ترکیه گفتند که مخالفان کنترل دو گذرگاه مهم مرزی را در دست گرفته اند. هر چند که ارتش سوریه موفق شد که پس از مدتی گذرگاه باب الهوی را پس بگیرد.

در مرز شرقی سوریه با عراق نیز مخالفان توانستند گذرگاه مرزی ابوکمال را از کنترل نیروهای امنیتی سوریه خارج کنند.

انتقاد از وتوی روسیه و چین

در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی قدرت های غربی برای گسترش تحریم های بین المللی علیه حکومت بشار اسد، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا این اقدام را "غیرقابل دفاع" عنوان کرد.

به گفته آقای هیگ آنها در بدترین شرایط به مردم سوریه پشت کرده اند.

سوزان رایس، سفیر ایالات متحده هم پس از مخالفت روسیه و چین با قطعنامه پیشنهادی گفت "تاریخ به سختی" درباره این دو کشور قضاوت خواهد کرد.

به گفته سوزان رایس، آمریکا و متحدانش در خارج از شورای امنیت به تلاش خود برای توقف خشونت ها در سوریه ادامه خواهند داد.

روسیه و چین پیش از این نیز دو بار مانع از صدور قطعنامه علیه سوریه شده بودند.

ارتش آزاد سوریه کنترل چند گذرگاه مرزی را در دست گرفته است

طبق قطعنامه پیشنهادی، در صورتی که حکومت سوریه واحدهای رزمی و ادوات سنگین نظامی را از مناطق مسکونی خارج نمی کرد، با اعمال تحریم های بین المللی گسترده مجازات می شد.

استناد قطعنامه به فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد علت اصلی مخالفت روسیه و چین با آن عنوان شده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که تصویب قطعنامه هایی بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به منزله حمایت از "شورشیان" مخالف دولت سوریه خواهد بود و می تواند زمینه ساز مداخله نظامی غرب شود.

ماموریت ناظران سازمان ملل متحد در سوریه پایان روز جمعه به پایان می رسد و آمریکا پیش از این تهدید کرده بود که در صورتی که قطعنامه پیشنهادی علیه حکومت این کشور تصویب نشود، با تمدید حضور ناظران بین المللی موافقت نخواهد کرد.

فعالیت این ناظران عملا از ماه ژوئن به خاطر افزایش خشونت ها متوقف شده است ولی بریتانیا خواهان تمدید حضور آنها به مدت یک ماه است.



:: برچسب‌ها: فرانسه , دره عمیق و باریک , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

'احمد نجفی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: شورای صنفی نمایش فیلم درباره نحوه اكران آثار سینمایی در ایام ماه مبارك رمضان تصمیم می گیرد و این شورا مستقل است.

وی یادآور شد: مصوبه اخیر این شورا مبنی بر اكران نیم بهای فیلم های سینمایی در ایام ماه مبارك رمضان تصمیم درستی است و به رونق سینما كمك خواهد كرد.

عضو شورای عالی سینما تاكید كرد: سینمای ایران پس از اتفاقاتی كه برای دو اثر سینمایی در ابتدای امسال رخ داد به دلیل برخی اقدامات فرا قانونی شرایط مساعدی ندارد.

نجفی ادامه داد: مردم به دلیل اتفاقات رخ داده در روزهای نخست سال 91 در اكران فیلم های سینمایی، با سینما به نوعی قهر كرده اند و نیم بها كردن بلیت سینماها می تواند بار دیگر زمینه را برای آشتی مخاطبان با سینما فراهم كند.

وی افزود: پایین آوردن غیر قانونی دو اثر سینمایی در ابتدای امسال از سالن های سینمایی تاثیر روانی بر روی مخاطبان گذاشت و این روند موجب شد سینماداران با شرایط نامساعدی روبه رو شوند.

این تهیه كننده سینما گفت: كاهش مخاطبان موجب شده بسیاری از هزینه های جاری سالن های سینمایی تامین نشود و امیدوارم با نیم بها شدن بلیت سینماها در ماه مبارك رمضان مردم بار دیگر به هنر هفتم اقبال نشان دهند.

فراهنگ**1983**



:: برچسب‌ها: آسمان , غروب , د ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

'فرزین حقدل' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام با هدف اعمال مدیریت كارآمد و یكپارچه و شناسایی خودروهای متخلف برای اعمال قانون در سطح این جزیره انجام می شود.

به گفته وی، با نصب برچسب مخصوص روی خودروهای ورودی به جزیره قشم در اسكله 'لافت'،زمان ورود خودروهای دارای پلاك سرزمین اصلی ثبت می شود و مالكان ها موظفند در صورت توقف بیش از 15 روز در جزیره قشم، اقدام به تغییر پلاك وسایط نقلیه خود كنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح كرد: پلیس راهور شهرستان قشم نیز بر اساس قانون، از تردد خودروهایی كه بیش از زمان تعیین شده(15 روز) در این جزیره با پلاك سرزمین اصلی توقف كنند، جلوگیری خواهد كرد.

حقدل تصریح كرد: پلاك سرزمین اصلی خودروهای ورودی به قشم در بایگانی واحد شماره گذاری منطقه آزاد قشم باقی می ماند تا صاحب آن در زمان مقرر و هنگام خروج از جزیره با مراجعه به این واحد، نسبت به تعویض مجدد پلاك وسیله نقلیه خود اقدام كنند.

ساكنان قشم نیز كه از خودروهای با پلاك سرزمین اصلی در این جزیره استفاده می كنند، موظف به مراجعه به واحد شماره گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و تعویض پلاك خودروی خود با پلاك ویژه این منطقه شده اند./ك3

1871



:: برچسب‌ها: دوچرخه , بریتانیا , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، 'یحیی گل محمدی' پنج شنبه شب پس از پایان دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران در جمع خبرنگاران افزود: بازیكنان ما هرچه می خواستیم در میدان پیاده كردند و با جنگندگی خوب در حملات موفق بودند.

وی ابراز داشت: شناخت خوبی از نحوه بازی پیكان داشتیم و تاكتیك امروز ما طوری طرح ریزی شده بود كه با پوشش فضاها و توپ گیری اقدام به حملات سریع می كردیم.

وی با اشاره به مصدومیت دو بازیكن خود در این دیدار گفت: اكبر صادقی و محسن بیات به دلیل مصدومیت از زمین خارج شدند اما آسیب دیدگی آن ها شدید نیست و می توانند هفته بعد ما را همراهی كنند.

گل محمدی ادامه داد: مصدومیت محسن خلیلی بهبود یافته است و او از این هفته تمرینات گروهی خود را آغاز می كند.

وی افزود : تیم جوانی را جمع كرده ایم و بازیكنان سال گذشته را حفظ كرده ایم تا بتوانیم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: تمامی بازیكنان مورد نظر من با توجه به بودجه باشگاه جذب شدند و در فصل نقل و انتقالات خوب عمل كردیم.

سرمربی صبا ادامه داد: همیشه آماده ترین ها در تركیب تیم قرار می گیرند اما هر بازی شرایط خاص خود را دارد و بازیكنان مورد نظر انتخاب خواهند شد.

وی افزود: سعی داریم بیشترین امتیاز را از بازی های خانگی بگیریم تا در جمع مدعیان قرار بگیریم و روحیه بازیكنان خود را تا حد قهرمانی لیگ برتر بالا برده ایم.

دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران از چارچوب هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه چهار بر صفر در ورزشگاه یادگار امام راحل قم به سود صبا پایان یافت. ك/2

7408 / 380/



:: برچسب‌ها: باغ , باند , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'علیرضا حاتم زاده' شامگاه چهارشنبه در مركز تربیت مربی فنی و حرفه ای كرج، افزود: كارگرانی كه كارت مهارت ساختمان را دریافت كرده اند می توانند برای بیمه تامین اجتماعی اقدام كنند.

وی در خصوص طرح كشاورزی مهر گفت: آموزش مهارت از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در طرح كشاورزی مهر برای فارغ التحصیلان رشته های كشاورزی،روستائیان بیكار و همچنین افراد ناموفقی كه نتوانسته اند بنگاه های زود بازده خود را راه اندازی كنند انجام می شود.

حاتم زاده گفت: افرادی كه در طرح كشاورزی مهر ثبت نام كرده اند در صورتی كه فاقد مهارت لازم برای راه اندازی كسب و كار در زمینه كشاورزی باشند مشمول آموزش می شوند.

وی تاكید كرد: آموزشهای مهارت در كشور انعطاف پذیر است و در قالب آموزشهای ثابت و سیار انجام می شود.

سپس 'علی موسوی' قائم مقام معاونت آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور در این نشست با اشاره به طرح نوین استاد -شاگردی گفت: در این طرح تلاش شده است كه از محیط های كار به عنوان مكان آموزشی استفاده شود.

وی اظهار داشت: برخی از رشته ها حتی برای بخش دولتی پرهزینه است به همین سبب افراد به جای اینكه در كلاس های آموزشی مهارت كسب كنند می توانند در كارگاهها در قالب استاد -شاگردی مهارت لازم را كسب كنند.

وی یادآور شد: هم اكنون این طرح در برخی از استانهای كشور به شكل پایلوت انجام شده است اما از یكم مهرماه امسال اجرای این طرح به تمامی بنگاههای اقتصادی ابلاغ می شود.

همچنین 'علی توكلی گلپایگانی' رییس مركز تربیت مربی و پژوهشهای فنی و حرفه ای كرج، در این نشست با اشاره به موضوع شركتهای دانش بنیان گفت: با بازبینی از پارك پردیس قرار است مراكز رشد اقماری در این پارك تشكیل شود .

وی در ادامه بیان داشت: از شهریور ماه امسال نخستین مركز رشد اقماری زیر نظر پارك پردیس راه اندازی می شود. پذیرش شركتها در این مركز انجام می شود.

به گفته توكلی گلپایگانی، اجرای طرح یاد شده طی یكسال نقاط ضعف و قدرت آن را نشان خواهد داد. در هر استان یك مركز رشد اقماری زیر نظر پارك پردیس شكل خواهد گرفت.

اقتصام ** 9123 ** 1418



:: برچسب‌ها: گربه , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، سریال 30 قسمتی 'گنجشك‌ ها در برف' هر شب ساعت 24 تا 30 دقیقه بامداد از رادیو تهران پخش می‌شود. این سریال فضایی ماورایی دارد و درباره خانواده‌ای است كه درگیر بحران به اغما رفتن یكی از اعضای خانواده است.

'سحر استجابت' از ویژه برنامه‌هایی است كه به مناسبت این ماه پر بركت برای سحرهای روزه داران تهیه شده، این برنامه هر شب به صورت زنده ساعت3 و 30 دقیقه تا 5 و 30 دقیقه بامداد از شبكه رادیویی تهران موج 'اف.‌ام' ردیف 94 یا موج‌ 'ای.‌ام' ردیف 1332پخش می‌شود.

محورهای موضوع رمضان در ادب فارسی، سنت و عرفان، بیان آموزه‌های اخلاقی ماه رمضان با رویكرد خانواده، پخش دعای سحر، مناجات مخصوص ائمه اطهار و تفسیر دعا اختصاص یافته است.

از دیگر بخش ‌های برنامه سحر استجابت، گفت و گوی قرآنی حول یك موضوع اخلاقی براساس احادیث و پیام آیات و پند‌ها، لطایف اخلاقی، دعای سحر و تفسیر نهج البلاغه است.

'تلاوت ترتیل' با صدای استاد 'محمود خلیل الحصری' با آغاز ماه رمضان هر شب ساعت 5 و 30 دقیقه تا 6 و 30 دقیقه بامداد از شبكه رادیویی تهران پخش می‌شود.

'شهر مهربانی' ویژه برنامه افطار، كاری از گروه شامگاهی رادیو تهران است كه با آغاز این ماه مبارك هر روز به صورت زنده ساعت 19 تا 21 از این شبكه رادیویی پخش می‌شود. این برنامه یك جنگ فرهنگی مذهبی است كه هر روز با یك موضوع و یك جمله ناتمام به مسائل اخلاقی و مكارم اخلاقی می‌پردازد.

سخنرانی ویژه ماه مبارك رمضان را با آغاز این ماه پربركت هر شب ساعت 3 تا 3و 30 دقیقه بامداد از رادیو تهران بشنوید.

برنامه 'كتاب شب' با حال و هوای ماه رمضان از هفتم مرداد، به روایت شرح حال و تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) علامه مجلسی می‌پردازد. 'جلاء العیون' از جمله تألیفات مرحوم علامه مجلسی، حاوی شرح حال و تاریخ زندگی ائمه اطهار (ع) است كه ساعت 23 و 30 دقیقه تا 24 از این شبكه رادیویی روایت می‌شود.

فراهنگ**9266 1418



:: برچسب‌ها: توکیو , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، آلبرتو كاستا پنجشنبه شب پس از شكست مقابل تیم پرسپولیس در نخستین بازی لیگ برتر، گفت: تیم ما در این دیدار بسیار بهتر از پرسپولیس كار كرد و تقریبا بیشتر بازی در اختیار ما بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بازیكنان ما از موقعیت های خود به هیچ عنوان نتوانستند استفاده كنند و پرسپولیسی از كمترین موقعیت های خود به بهترین شكل استفاده كردند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، گفت: اگر روح اله عرب می توانست در اواخر بازی موقعیت خود را تبدیل به گل كند پرسپولیس به هیچ عنوان نمی توانست ما را شكست دهد.

وی تصریح كرد: از تمام بازیكنان و هواداران تشكر می كنم و می دانم تمام هواداران صنعت نفت از عملكرد تیم خود در دیدار مقابل پرسپولیس رضایت دارند و شرمنده آنها هستم كه نتوانستیم سه امتیاز را بدست بیاوریم.

وی اظهار داشت: فكر می كنم در این دیدار نتیجه تساوی عادلانه ترین نتیجه بود و پرسپولیس به هیچ عنوان از تیم ما برتر نبود كه سه امتیاز را گرفت.

كاستا، خاطرنشان كرد: تیم ما زمان زیادی در اختیار دارد و می توانیم به شرایط خوبی برسیم. در این بازی مصطفی صبری، رسول نویدكیا و جیگو ملو از بازیكنان اصلی خود را در اختیار نداشتیم و مطمئن باشید اگر آنها حضور داشتند نتیجه بازی چیز دیگری بود.

وی تاكید كرد: در صورتی كه تلاش خود را ادامه دهیم در پایان فصل تیم صنعت نفت آبادان در جایگاه بسیار خوبی در جدول مسابقات لیگ برتر قرار خواهد گرفت.

ورزشی **7104**9118**



:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، ویتالی چوركین سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل كه به دنبال وتوی قطعنامه شورای امنیت در جلسه روز پنجشنبه این شورا سخن می گفت با انتقاد از پیشنهاد دهندگان رای گیری قطعنامه گفت آن ها به خوبی می دانستند كه با توجه به شكاف های موجود شانسی برای تصویب و موفقیت آمیز بودن آن وجود ندارد.

وی با تاكید بر موضع شفاف مسكو مبنی بر جلوگیری از صدور هر گونه قطعنامه ای كه سوریه را تحت بند هفتم قرار داده و زمینه را برای افزایش تحریم ها علیه این كشور و حمله نظامی به آن فراهم كند خواستار ادامه تلاش ها برای احیای توافقنامه نشت ژنو درباه سوریه شد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با خاطر نشان كرد كشورهای غربی با درخواست روسیه و چین برای كنار گذاشتن گزینه نظامی علیه سوریه مخالفت می كنند، و اظهارات نمایندگان آمریكا، انگلیس و فرانسه مبنی بر اینكه آنها قصد استفاده از گزینه نظامی علیه دمشق ندارند، كاملا بی اساس است.

چوركین با اشاره به تعهد مسكو به طرح شش ماده ای كوفی عنان گفت : غرب نه تنها اندك تلاشی برای كمك به كوفی عنان و زمینه سازی گفتگو میان حكومت و مخالفان سوری به خرج نداده بلكه با حمایت از گروه های افراطی و تروریستی به خونریزی ها در این كشور دامن می زند.

وی در انتقادی كم سابقه از آمریكا، انگلیس و فرانسه آن ها را متهم به دست درازی به سوریه در راستای منافع ژئوپولیتیك خود كرد و گفت آن ها در حالی به دنبال تامین منافع خود هستند كه هیچ قرابتی با مطالبات و خواسته های مردم سوریه ندارد.

ویتالی چوركین افزود : غرب به جای زمینه سازی برای اجرای مصوبات نشست ژنو این قطعنامه را به رای گذارد تا به جو برخورد و رویارویی در شورای امنیت دامن بزند بدون اینكه به مساله بمبگذاری دمشق و كشته شدن مقامات بلندپایه سوری اشاره ای شود.

نماینده دائم روسیه با یكجانبه خواندن قطعنامه پیشنهادی غرب افزود: این قطعنامه متضمن تحریم های بی سابقه ای علیه حكومت سوریه بود بدون آنكه به نقش گروه های مسلح مخالف در گسترش خشونت توجه كرده باشد كه برخلاف روح توافقنامه ژنو است.

رای گیری درباره قطعنامه ضد سوری آمریكا و كشورهای اروپایی قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شود اما كوفی عنان با هدف گفتگو و مذاكره با مقامات روسی، پیشنهاد درخواست تعویق 24 ساعته این رای گیری را ارائه داد كه مورد موافقت اعضای شورای امنیت قرار گرفت.

روسیه و چین روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمایت كشورهای غربی را علیه سوریه كه در آن سوریه به اعمال تحریم ها تهدید شده بود،‌ وتو كردند.

اروپام 1908



:: برچسب‌ها: کلیسا , گربه , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا از نمایشگاه قرآن كریم 'سید محمد حسینی ' شامگاه پنجشنبه، در 'همایش ملی نهج‌البلاغه' كه در شبستان مصلای امام خمینی(ره) تهران به همت مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شد افزود: حمایت معاونت قرآن و عترت از تمام فعالیت‌ها در راستای ترویج نهج‌البلاغه خواهد بود.

وی گفت: در بحث آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی حمایت ویژه شده و نیاز است در زمینه نهج‌البلاغه پژوهش‌های مختلفی انجام شود كه با یاری خدا پس از انقلاب كارهای خوبی انجام شده اما ظرفیت‌های زیادی وجود دارد كه باید استفاده شود.

حسینی افزود: ضروری است تا همایش تجلیل از نخبگان قرآنی در كشور همچون همایش تجلیل از خادمان قرآن كه همه ساله با آغاز نمایشگاه قرآن صورت می‌گیرد، انجام شود.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر 500 پایانامه با موضوع نهج‌البلاغه تهیه شده كه این خود نشان‌دهنده توجهی است كه دانشگاه‌ها به این موضوع دارند زیرا نهج‌البلاغه دریایی است كه هر قدر در آن كار شود بازهم همانند قرآن جای كار دارد.

حسینی با اشاره به وجود 80 ترجمه فارسی از نهج‌البلاغه تصریح كرد: تا كنون 80 ترجمه فارسی از نهج‌البلاغه منتشر شده كه غالب این ترجمه‌ها پس از انقلاب چاپ شده كه در این مورد می‌توان به ترجمه آیت‌الله العظمی مكارم شیزاری و دكتر شهیدی اشاره كرد.

وی گفت: تا كنون 20 ترجمه از نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف دنیا ثبت شده كه این تعداد كافی نیست و باید به سمت و سویی حركت كنیم كه زبان‌های زنده دنیا كه دارای طرفدار هستند با ترجمه نهج‌البلاغه آشنا شوند زیرا این امر می‌تواند تأثیر خوبی در كشورهایی كه با اسلام آشنایی ندارند داشته باشد.

وزیر ارشاد بیان داشت: در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن بخشی به نهج‌البلاغه اختصاص داده شده كه هر سال متنوع‌تر خواهد شد و البته نباید تنها به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اكتفا كنیم و از همه ابزارها مانند رسانه دیجیتال، نشریات و مجلات در این مورد كمك‌ بگیریم و انتظار داریم كه هنرمندان نیز در این عرصه وارد شوند همانند جشنواره رضوی كه هنرمندان فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند.

حسینی با اشاره به ساخت و پخش سریال امام علی(ع) اظهار داشت: سریال امام علی(ع) كه پخش شد كشش و جاذبه‌ای خوبی در جامعه داشت كه این خود نشان می‌دهد جای ساخت سریال و فیلم‌های سینمایی در مورد یاران امام علی(ع) و حوادث تاریخی وجود دارد.

وی با تأكید بر ضرورت توجه مؤسسات قرآنی مردمی به آموزش نهج‌البلاغه در كنار آموزش قرآن یادآور شد: تا كنون بیش از هزار و 200 مؤسسه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت كرده‌اند كه هم این مراكز و هم كانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند در كنار فعالیت آموزش قرآن به آموزش نهج‌البلاغه نیز بپردازند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهج‌البلاغه در اوج فصاحت و بلاغت است و بعد از قرآن و كلام حضرت محمد(ص) كلامی جز كلام علی(ع) نداریم و تنها امیرالمؤمنین قدرت داشتند تا خطبه‌‌ای بدون نقطه بیان كنند و این امر خود نشان می‌دهد كلمات مانند موم در دستان ایشان بودند.

حسینی گفت: ابن ابی‌الحدید می‌گوید: فصاحت علی(ع) كجا و فصاحت عرب كجا، این در مقایسه با آن مانند مقایسه خاك با طلا و یا تیغ چوبین با شمشیر فولادین است.

تهرام/9977/1058/1275



:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایش 'هیس' به همت مركز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و معاونت هنری به مدت 20 شب در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم اجرا می‌شود.

علی عمرانی، روح الله سنایی، علیرضا كاظم زاده، حامد عرب، حسین بودشی، نصرالدین از جمله بازیگران این اثر نمایشی هستند. طراحی حركات را علی عمرانی و طراحی صحنه را روح الله سنایی انجام داده اند.

این نمایش میزبان تماشاگران داخلی و خارجی نمایشگاه قرآن خواهد بود.

نمایش 'هیس' با موضوع بیداری اسلامی از تولیدات سال گذشته معاونت هنری است كه در جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' نیز اجرا شده بود.

این نمایش ساعت 19 و 30 دقیقه میزبان علاقه مندان و حاضران در بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم خواهد بود

** پخش بیش از 130 قسمت نمایش رادیویی ویژه ماه مبارك رمضان

مركز هنرهای نمایشی رادیو بیش از 130 قسمت نمایش رادیویی ویژه ماه مبارك رمضان را برای پخش از شبكه های مختلف رادیویی تهیه و تولید كرده است.

نمایش های 'گنجشك ها در برف'، 'خواستگاری'، 'كیست این پنهان مرا'، 'حكایت دله دزد'، 'باغ سبزی'، 'زیرزمین'، 'سایه روشن'، 'مهمان ناخوانده سحر'، 'یك بام و دو هوا'، 'تیغ و طلسم'، 'غریبه'، 'رازدار كوفه'، 'سرنوشت ناگزیر وجغرافیای قصه' و 'لحظه های با تو بودن' عناوین برخی از نمایش‌ها و برنامه هایی است كه با هنرمندی بازیگران مركز هنرهای نمایشی رادیو در این ایام پخش می‌شود.

در این آثار جمعی از شناخته شده‌ترین هنرمندان همچون ژاله علو، توران مهرزاد، فرهنگ جولایی، اكبر زنجانپور، صدرالدین شجره، میكائیل شهرستانی، علی عمرانی، فریبا متخصص، بیوك میرزایی، محمد عمرانی، محمود احمدی، محمد مهاجر، مهین نثری، مهدی صباغی، رحمان باقریان، شهریار كرمی، مهتاب امینی، زهره مجابی، خسرو فرخزادی، رضا عمرانی، رامین پور ایمان، صدیقه كیانفر، ناهید مسلمی، شهلا نیساری و نیز سایربزرگان رادیو هنرنمایی می كنند.

مهدی شرفی، نادر برهانی‌مرند، آرش پارساخو، مجید نظری نسب، ندا هنگامی، فاطمه دلیری، محسن قصابیان و شهلا دباغی، فاطمه رنجبران و... از سردبیران و جعفر غلامپور، مرضیه ازگلی، شیدا اصغری، علی عباسی و فرشته فرهاد امینی و... از نویسندگان این نمایش‌های رادیویی هستند.

علاوه بر نمایش های سریالی، نمایش های رادیویی تك قسمتی نیز از شبكه های مختلف رادیویی پخش خواهد شد.

** اجرای ویژه نمایش 'كلكسیون' برای هنرمندان

نمایش «كلكسیون» در یك اجرای ویژه، روز شنبه (31 تیرماه) میزبان هنرمندان خواهد بود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: كلكسیون برشی از زندگی دختری است كه برای از دست ندادن نزدیكانش تلاش می كند تا اینكه...

مهرداد مصطفوی، سرور عرب پور، سارا علیا و محمد نوحیان در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش از 19 تیرماه به روی صحنه رفته و تا دوم مرداد ماه 91 به اجرای خود در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران در ساعت 19 و 30 دقیقه ادامه می دهد.

فراهنگ**9266 1418



:: برچسب‌ها: کانادا , سقوط , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

یا استاد دانشگاه در کانادا بعد از چهل سال مطالعه می گوید کفش ورزشی مناسب کفشی است که اندازه پا باشد و فرد در آن احساس راحتی کند و نه چیزی بیش از این

بر اساس یافته های یک تحقیق جدید، احتمال دارد که مردم با خریدن نوشیدنی های ورزشی، پودرهای پروتئینی بدنسازی و کفش های ورزشی گران قیمت فقط پولشان را هدر می دهند.

ژورنال پزشکی بی بی سی و برنامه پانوراما در تحقیقی که در این باره انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که برای اثبات تاثیری که گفته می شود محصولات ورزشی دارند، "شواهد روشنی" موجود نیست.

یک تیم از دانشگاه آکسفورد ۴۳۱ ادعا را درباره ۱۰۴ مورد آگهی محصولات ورزشی بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که جای خالی تحقیقات درست و با کیفیت در این عرصه به شکل نگران کننده ای احساس می شود و لازم است مطالعاتی برای آگاه کردن مصرف کنندگان انجام بگیرد.

لوکوزید، پرفروش ترین نوشابه انرژی زای بریتانیاست. در تبلیغات این نوشابه آمده است که این نوشابه سوختی محسوب می شود برای تقویت بنیه ورزشی و کمک می کند که مصرف کنندگان را برای مدت طولانی تر با انرژی تر نگه می دارد.

دکتر هنگان، سرپرست تیم تحقیق آکسفورد که بر روی پرونده لوکوزید تحقیق کرده است، در این باره می گوید که شواهد برای تایید این ادعا سیار ضعیف است و شامل حال همه مصرف کنندگان نمی شود.

به گفته وی به طور کلی چیزی وجود ندارد که تایید کند، نوشیدنی های کربوهیدارتی موجب افزایش توانایی های ورزشی می شوند.

این موضوع درباره انواع و اقسام پودرهای ورزشی هم صدق می کند.

پروفسور بنو نیگ، از دانشگاه کالگاری کانادا که بیش از ۴۰ سال است بر روی بیومکانیک دویدن مطالعه می کند در این باره می گوید تا مدت ها تصور می شد که کفشی که چگونگی فرود آمدن پا را روی زمین به گونه ای خاص کنترل کند به کیفیت کلی دویدن و یا نتیجه ای که حاصل می شود کمک می کند اما به گفته وی بر خلاف این تصورات، هر کفشی که فرد در آن احساس راحتی کند، اندازه اش باشد و با پوشیدنش از فعالیت هایش لذت ببرد کفش خوب و درستی است.



:: برچسب‌ها: تایلند , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

رافائل نادال، پرچمدار المپیک و دو بار قهرمان ویمبلدون، از المپیک لندن ۲۰۱۲ کنار کشید. او در فیس بوک خود نوشته که در شرایط مناسب برای رقابت نبوده و این یکی از غمناک ترین تصمیمات او در دوران بازی های حرفه ایش بوده است.

وی که چهار سال پیش برنده طلای المپیک پکن شد افتخار حمل پرچم کشورش، اسپانیا را در مراسم افتتاحیه المپیک نیز از دست خواهد داد.

فدراسیون تنیس اسپانیا به خبرگزاری رویترز گفت که فلیسیانو لوپز در مسابقات انفرادی مردان جایگزین نادال خواهد شد.

کمیته المپیک نیز گفته است که روز جمعه (۲۰ ژوئیه) تصمیم می گیرند که چه کسی به جای او پرچم اسپانیا را در المپیک لندن حمل کند.

نادال ۲۶ ساله ماه گذشته برای هفتمین بار قهرمان اوپن فرانسه شده بود اما وی که نفر دوم تنیس جهان و دو بار قهرمان ویمبلدون بود در مرحله دوم تورنمنت مغلوب لوکاس روسول نفر صدم رده بندی جهانی از جمهوری چک شد.

رافائل نادال از سال ۲۰۰۵ که در مرحله سوم ویمبلدون شکست خورد و حذف شد، در هفت سال اخیر در هیچ گرند اسلمی به این زودی از دور مسابقات خارج نشده بود.



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، عبدالله ویسی ،مجید بصیرت دستیار خود را پنج شنبه شب پس از پایان دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران به اتاق كنفرانس خبری فرستاد اما خبرنگاران این نشست خبری را تحریم كردند و با عدم طرح سووال از وی، سكوت اختیار كردند.

بصیرت نیز بدون ذكر دلیلی نسبت به عدم حضور ویسی با گلایه از خبرنگاران قمی نشست را ترك كرد.

گفتنی است پس از حواشی رخ داده در جریان جدایی عبدالله ویسی از صبای قم در ارتباط با مدیران این باشگاه و بیانیه های او علیه اصحاب رسانه استان قم این رفتار ویسی از قبل پیش بینی شده بود.

با توجه به این كه حضور سرمربیان تیم های لیگ برتری در نشست های خبری پس از بازی ها اجباری است ، عدم حضور ویسی می تواند جریمه هایی را برای او از طرف كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در بر داشته باشد.

دیدار تیم های صبای قم و پیكان تهران از چارچوب هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه چهار بر صفر در ورزشگاه یادگار امام راحل قم به سود صبا پایان یافت. ك/2

7408 / 380/



:: برچسب‌ها: پاییز , سفر , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

حمید شاه آبادی ، شامگاه پنجشنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود : این اقدام ضروری در حوزه موسیقی براساس درخواست معاونت هنری ارشاد و دستور صریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی اظهار كرد:بطوركلی هدف این است كه هر موسیقی در ایران تولید و پخش می شود از اداره كل موسیقی تاییدیه داشته باشد و برای تحقق این هدف در قدم اول، سازمان سینمایی را با این موضوع مرتبط نموده ایم و اكنون رابطه خوبی بین این سازمان و اداره كل موسیقی برقرار شده است در حالیكه تا چند ماه قبل بدین گونه نبود و موسیقی های فیلمها اغلب بدون مجوز تولید و پخش می شدند.

او گفت : براساس تغییری ، پارسال در حوزه دفتر موسیقی شورای موسیقی به شوراهای پنج گانه تقسیم شد و در زمان حاضر به جای آنكه یك شورا در باره یك موسیقی ابراز نظر كند ظرفیت رسیدگی به موضوع موسیقی ها به شكل زیادی بالا رفته است و از محتوای یك موسیقی پخش شده در فیلم می توان به آسانی حفاظت كرد.

وی افزود : امیدواریم به نقطه ای برسیم كه همه موسیقی هایی كه در ایران تولید و پخش می شوند از كانال شوراهای تخصصی دفتر موسیقی بگذرند.

وی همچنین با اشاره به اینكه از برنامه های كاری امسال معاونت هنری وزارت ارشاد تولید قطعه های موسیقیایی برای موضوع های گوناگون در سطح ایران است خاطرنشان كرد كه امسال قطعه های موسیقایی خاصی را تولید و رونمایی كرده ایم.

وی بیان كرد : اینكه ارزشها ، مفاخر ، چهره ها ، شخصیت ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی یك استان با استفاده از موسیقی بیان شود كار ارزشمندی است.

وی یادآوری كرد كه بطور قطع هنرمندان ما باید دقت كنند و از كار بردن واژه هایی كه سبب نفی ظرفیتها و ارزشهای دیگر استانها می شود خودداری نمایند چرا كه ممكن است حساسیت هایی را به دنبال داشته باشد و باعث تكدر خاطر مردم سایر استانها شود.

شاه آبادی ، ادامه داد كه اگر هنرمندان یك استان درباره نماد منطقه خودشان به منظور استفاده در سرود ملی آن استان تاكید دارند باید به این حساسیتها توجه داشته باشند و واژگان و عبارتهایی به كار ببرند كه باعث گلایه مردم دیگر استانها نشود.

وی با اشاره به اینكه فقط ساختن یك قطعه شعر توسط هنرمندان یك استان و كار نمودن روی آن برای ساختن موسیقی ، درست و كافی نیست خاطرنشان كرد كه باید اهالی فكر و فرهنگ و كارشناسان جمع شوند و شاخص هایی را در زمینه ارزشهای تاریخی و فرهنگی منطقه برای ساختن و شكل دادن موسیقی تعیین نمایند.

592



:: برچسب‌ها: خانه , مدل , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، دیدار تیم های فوتبال صبا قم و پیكان تهران در چارچوب هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران در شهر قم برگزار شد و عبداله ویسی در نخستین دیدار این فصل به مصاف تیم سابق خود رفت.

تیم فوتبال صبا قم موفق شد این دیدار را با نتیجه چهار بر صفر به سود خود به پایان برساند.

گل های تیم فوتبال صبا قم را در این دیدار میلاد نوری در دقایق چهار و 67، محسن بیات 42 و رامین رضاییان 83 به ثمر رساندند.

عبداله ویسی سرمربی فصل گذشته صبایی ها امروز در مقابل تیم سابق خود شكست خورد. هدایت صبا قم بر عهده یحیی گل محمدی مربی فصل گذشته راه آهن شهرری است.

ورزشی **9118**1368**



:: برچسب‌ها: رقص , فوتبال , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33


:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ متن پیام محمدرضا رحیمی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دكتر ریاض حجاب

نخست وزیر جمهوری عربی سوریه

السلام علیكم و رحمه الله و بركاته

خبر عملیات تروریستی اخیر در دمشق كه منجر به شهادت جمعی از مقامات و مسئولان جمهوری عربی سوریه گردید را با تاسف و تاثر دریافت كردم.

بدون شك این گونه اقدامات، خللی در اراده ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریسم ایجاد نخواهد كرد و حمایت برخی طرف های منطقه ای و بین المللی نیز از اقدامات تروریستی كه ثبات و امنیت سوریه و ملت مقاوم آن را هدف قرار می دهد، راه به جایی نخواهد برد.

ضمن محكوم نمودن این اقدام جنایتكارانه و ابراز تسلیت و همدردی ، از خداوند متعال غفران و رحمت الهی برای این عزیزان، صبر و بردباری برای بازماندگان و همچنین سربلندی و سرافرازی دولت و ملت بزرگ سوریه را از خداوند متعال مسالت دارم.

محمد رضا رحیمی

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران

**شبد** 3404



:: برچسب‌ها: کلیسا , مربع , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

گل این بازی را' فردریكو ماچه دا ' بازیكن ایتالیایی تیم منچستر یونایتد در دقیقه بیستم بازی به ثمر رساند.

بازی تیم منچستر یونایتد در برابر تیم فوتبال باشگاهی 'امازولو' در استادیوم شهر دوربان افریقای جنوبی برگزار شد.

این بازی به منظور گرامیداشت ؛ سالگرد تولد نلسون ماندلا رییس جمهوری قبلی افریقای جنوبی و رهبر آزادی خواه این كشور؛ صورت گرفت.

مسابقه دیگر تیم فوتبال منچستر یونایتد سه روز دیگر در برابر تیم صدرنشین 'آژاكس كیپ تاون' در استادیوم شهر كیپ تاون برگزار می شود.

منچستر یونایتد به منظوربازی دوستانه با تیم های فوتبال باشگاهی افریقای جنوبی؛ دوشنبه شب وارد این كشور شد.

به مناسبت هیجدهم جولای ، نود و چهارمین سالگرد تولد نلسون ماندلا، روز چهارشنبه مراسم ویژه ای در سراسر افریقای جنوبی به اجرا گذاشته شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز روز 18 جولای سالروز تولد ماندلا را به پاس تلاشها و مجاهدتهای رهبرآزادی خواه آفریقای جنوبی در راه مبارزه با تبعض نژادی؛ نفی ظلم و بی عدالتی ؛ روز 'بین المللی ماندلا' معرفی كرده است.

1552/ 3404



:: برچسب‌ها: دریاچه , فوتبال , موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

انفجار در دبیرخانه شورای امنیت ملی سوریه در دمشق، پایتخت این کشور، تحولی نمادین در تلاش برای سرنگونی حکومت بشار اسد به شمار می رود.

اینکه یک بمب گذار توانسته است یکی از مهمترین اهداف امنیتی کشور را مورد حمله قرار دهد، توانایی دولت در محافظت از اعضایش را شدیدا زیر سوال می برد.

این موضوع همچنین به تردیدهایی در توانایی نیروهای بشار اسد در محافظت از مرزهای این کشور دامن زده است.

در حالی که پیوستن اعضای ارشد ارتش سوریه به صف مخالفان ادامه دارد بسیاری از تحلیل گران این سوال را مطرح می کنند که آیا حکومت سوریه از درون فرو‌خواهد پاشید؟

در حالی که ارتش با استفاده از سلاح های سنگین، توپخانه و نیروی هوایی دارای تسلط قابل توجهی است، نشانه های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه قدرت و تسلط نیروهای زمینی سوریه تا این اندازه چشمگیر نیست.

هواداران رئیس جمهوری سوریه که شیعه علوی هستند، جایی برای فرار ندارند و این امر به نگرانی هایی دامن زده مبنی بر ادامه خشونت های فرقه ای در سوریه حتی در صورت برکناری بشار اسد.



:: برچسب‌ها: ابرها , روز تعطیل , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، ' مهدی غضنفری' كه در راس هیاتی از بخش دولتی و خصوصی ایران برای شركت در یازدهمین كمیسیون مشترك همكاری ایران و تونس به این كشور سفر كرده است، روز چهارشنبه با ' محمد الامین الشخاری' وزیر صنایع تونس دیدار و گفت وگو كرد.

غضنفری در این دیدار كه ' پیمان جبلی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز حضور داشت، بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب مردم تونس واعلام حمایت ایران از تلاش های آنان برای حفظ استقلال خود تاكید كرد.

وی كه ریاست طرف ایرانی در كمیسیون مشترك همكاری های ایران و تونس را برعهده دارد، گفت : درك می كنیم مردم و دولت انقلابی تونس با سختی هایی روبه رو باشند و از این رو ما آمادگی خود را برای همكاری با تونس به منظور گذر از این مرحله حساس تاریخی اعلام می كنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران اظهارداشت: امضای اسناد و یادداشت های تفاهم در پایان كمیسیون مشترك همكاری دو كشور به منزله جاده ای است كه برای رسیدن به مقصد نیازمند وسایل و امكانات مناسب حركت هستیم و دو كشور باید با مشاركت و همكاری زمینه حركت سریع را فراهم كنند.

غضنفری با تاكید بر ضرورت فعال شدن بخش خصوصی دو كشور در زمینه هایی مانند صنایع غذایی ، واگن سازی ، ساخت نیروگاه و جاده، دارو و بهداشت، نفت و پتروشیمی، خودروسازی ، مسكن سازی، معدن، فولاد، مس ، آلومینیوم ، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی ، گفت كه دو كشور باید برای تامین خط اعتباری لازم همكاری كنند.

وی خاطرنشان كرد: كشور مستقل و انقلابی تونس شاید از سوی برخی كشورهایی كه از پیروزی انقلاب مردم آن ناراضی هستند تحت فشار قرار گرفته باشد اما درهای ایران به روی دولت و ملت تونس باز است و انتظار ما فقط تعامل سازنده و برادرانه دو كشور مسلمان است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به پیشرفت های ایران در عرصه های ، های تكنولوژی و نانو تكنولوژی اشاره كرد و گفت كه ایران آماده است با طرف تونسی در این زمینه ها همكاری كند و به جوانان انقلابی و تحصیل كرده تونسی آموزش بدهد.

غضنفری با ابراز خرسندی از اراده دولت و ملت تونس برای گسترش و توسعه همكاری ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران بررفع هرگونه مانع بر سرراه این اهداف مهم با همكاری تهران و تونس تاكید كرد.

خاورم ** 1324



:: برچسب‌ها: سبز , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

در دیدارپایانی مسابقات فوتبال تیم دانشگاه محقق اردبیلی ابتدا با نتیجه 3 – 3 مقابل شمال آمل متوقف شد اما در نهایت در ضربات پنالتی با نتیجه 4 بر 3 به برتری رسید و قهرمان این رقابتها شد.

در دیدار رده بندی نیز دانشگاه پیام نور با به ثمر رساندن 4 گل دانشگاه شهركرد را شكست داد و بر سكوی سوم جای گرفت.

این رقابتها در زمین های چمن تختی و خانه جوان ارومیه برگزار شد.

رقابتهای یازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور از بیستم تیر ماه جاری با حضور 3500 ورزشكار در 12 رشته ورزشی فوتبال، بسكتبال، والیبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو میدانی، تكواندو و كشتی آزاد و فرنگی آغاز و عصر امروز /چهارشنبه/ به پایان رسید.

7126/583/ 3404



:: برچسب‌ها: خام , دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، محمود احمدی نژاد عصر امروز چهارشنبه بعد از دیدار چهره به چهره با جمعی از شهروندان شهر ری در جمع خبرنگاران افزود: به موازات این برنامه ها، شورای عالی اداری كشور در حال كاهش روند بوروكراسی اداری است؛ هرچند كه در این زمینه برخی موارد از دست ما خارج است.

وی تاكید كرد: ملاقات های مردمی و سفرهای استانی یك مطالبه برای كاهش مشكلات سیستم اداری كشور است؛ ضمن آن كه در حال حاضر سرعت تصمیم گیری در برنامه های كلان كشور از جمله افتتاح مراكز صنعتی و پروژه های زیربنایی نیز افزایش یافته است.

رییس جمهوری با بیان این كه بخشی از مراجعات مردمی به صورت الكترونیك و به سرعت در حال انجام است گفت: بخش محدودی از این مراجعات مردمی نیز به منابع مالی و سیستم بانكی كشور مربوط می شود.

** برخی مشكلات مردم از اراده ما خارج است

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: با وجود آن كه در حال تلاش برای رفع مشكلات مردم هستیم اما برخی از آنها امروز از اراده ما خارج است.

وی تصریح كرد: عزم و اراده دولت در جهت ساده سازی سیستم های اداری و تسهیل ارایه خدمات به مردم است.

رییس قوه مجریه با بیان این كه به صورت دایم از دستگاهها و وزارتخانه ها به دولت گزارش دهی می شود اظهارداشت: در صورت عدم توجه و رسیدگی به دستورات صادرشده در برخی موارد تذكر و حتی برخورد نیز صورت می گیرد.

** فوانین در جامعه با یك ایده اولیه جامع تنظیم نشده است

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به مشكلات ناشی از قوانین مختلف در كشور اشاره كرد و گفت: قوانین و مقررات در كشور با یك ایده اولیه جامع تنظیم نشده است بلكه به صورت جزئی نگری تدوین شده است كه در نتیجه با مشكلات و تضادهای مختلفی در قوانین مواجه هستیم كه سبب ایجاد مشكل می شود.

وی یادآور شد: دولت از سه سال پیش اقدامات خود را در جهت كنار هم قراردادن قوانین و یكسان سازی آنها آغاز كرده است.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر موفق شویم قوانین را بر اساس ایده جامع اولیه بازنگری كنیم كه مقداری از آن در دولت آغاز شده است، در آن صورت مشكلات برطرف شده و هر فردی در هر جایی قرار دارد می تواند به تمامی حق و حقوق خود آشنا شود.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: در صورت انجام این كار دولت پایگاه اطلاع رسانی را ایجاد خواهد كرد تا این قوانین تدوین شده مورد اطلاع رسانی مردم قرار گیرد.

وی گفت: به علت مشكلاتی كه در ساختار اداری كشور وجود دارد با آسیب هایی مواجه می شویم كه به طور مثال می توان به استخدام هایی در كشور اشاره كرد كه به دولت تحمیل می شود و در نتیجه این موضوع موجب بروز مشكلاتی در مدیریت منابع می شود.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: اكثر وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی كشور پیگیر رفع مشكلات مردم هستند اما در این میان چند سازمان به دلیل گستردكی و قوانین پیچیده در آنها دچار مشكل هستند.

** دولت در حال برنامه ریزی برای رفع گرانی است

وی با بیان این كه رفع برخی مشكلات كوچك مردم نیز یك كار بسیار بزرگ است به وضعیت بازار اشاره كرد و گفت: در حال حاضر با توجه به این كه گرانی به مردم تحمیل می شود، دولت در حال انجام كار و برنامه ریزی برای رفع آنها است.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: به دلیل این كه ساختار نظام بر اساس عدالت كامل نیست و برخی از كارگزاران از عدالت كامل برخوردار نیستند در زندگی مردم مشكل ایچاد می شود.

احمدی نژاد ابراز امیدواری كرد كه همه مسوولان در هر دستگاهی قدر مردم را بدانند و در جهت رفع مشكلات و نیازهای آنها تلاش كنند.

سیام**2023**1478



:: برچسب‌ها: دختر , ایتالیا , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

لاسلو چاتاری ۹۷ سال دارد و گفته می شود از سلامت خوبی برخوردار است

طبق گزارش دادستان های مجاری، لاسلو چاتاری، مظنون به دست داشتن در جنایات جنگی نازی و متهم به معاونت در کشتار ۱۵۷۰۰ یهودی در مجارستان بازداشت شده است.

مقامات مجاری لاسلو چاتاری را به منظور بازپرسی بازداشت کرده اند.

او در فهرست نازی‌های تحت تعقیب که مرکز سیمون وازنتال تهیه کرده است، در رتبه اول قرار دارد.

هفته گذشته، خبرنگاران روزنامه بریتانیایی "سان" مطلع شدند که آقای چاتاری ۹۷ ساله در بوداپست، پایتخت مجارستان زندگی می کند.

طبق گزارش ها دادستانی در ابتدا درخواست کرده بود که او را تحت بازداشت خانگی قرار دهد.

این اقدام به مقامات اجازه می داد تا پاسپورت او را از وی بگیرند.

به گفته آنها، او با وجود سن بالا، از سلامت فیزیکی و روانی خوبی برخوردار است.

طبق گزارش مرکز سیمون وایزنتال وی به عنوان یکی از افسران ارشد مجاری در شهر کوشیتسا در اسلواکی خدمت می کرده است.

همچنین گفته شده است که وی را در آن زمان با نام "کاسا" می شناختند.

ادعا شده است که در تابستان ۱۹۴۱، وی نقش مهمی در اخراج اجباری ۳۰۰ یهودی از کوشیتسا به کامنتز- پودلسک در اوکراین داشته است.

همچنین گفته شده است که تقریبا همه این افراد در اوکراین کشته شدند.

در ۱۹۴۸ دادگاهی در چکسلواکی وی را غیابا به مرگ محکوم کرد.

بعد از پایان جنگ، آقای چاتاری به کانادا گریخت و در مونترال و تورنتو به کار فروش و دلالی آثار هنری مشغول شد.

در ۱۹۹۷ پس از آنکه کانادا از وی سلب تابعیت کرد، ناپدید شد.

روزنامه سان می گوید که خبرنگارانش با کمک مرکز سیمون وازنتال که پروژه ای به نام "فرصت آخر" برای به عدالت رساندی جنایتکاران نازی به راه انداخته است، موفق به ردیابی آقای چاتاری در مجارستان شدند.



:: برچسب‌ها: طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

'رضا شاهرودی' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: به طور حتم هنوز برای دیدن پرسپولیس واقعی زود است و باید تیم هماهنگ شده را از هفته پنجم در میادین مشاهده كنیم.

وی ادامه داد: پرسپولیس تهران در شهر آبادان، كار دشواری در پیش رو خواهد داشت و گرفتن یك امتیاز در هفته نخست آن هم در آبادان كار مهمی است.

بازیكن اسبق تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس تهران در خصوص اینكه با حضور بازیكنان ملی پوش انتظار از این تیم بالا رفته است، گفت: به طور حتم انتظارات از پرسپولیس بالا است اما باید بدانیم این تیم كمی دیر شروع كرده است و باید به كادر فنی فرصت دهیم.

وی تصریح كرد: پرسپولیس در لیگ برتر فصل جدید، كار دشواری در پیش رو دارد زیرا با وجود این بازیكنان، تمام هواداران انتظار قهرمانی از پرسپولیس در پایان فصل را دارند.

وی اظهار داشت: از بازیكنان جدید می خواهم بدانند در چه تیم بزرگی بازی می كنند و حضور در پرسپولیس با تمام تیم های دیگر متفاوت است و پوشیدن پیراهن این تیم یك افتخار برای هر بازیكنی خواهد بود.

شاهرودی با اشاره به حضور مهرداد پولادی و مهرزاد معدنچی در سمت چپ پرسپولیس گفت: با بودن این دو بازیكن بر خلاف سال گذشته خیالم راحت تر شده است و می دانم دیگر از این نقطه آسیب نخواهیم دید.

وی تاكید كرد: متاسفانه بعضی از بازیكنانی كه در پرسپولیس حضور داشتند یا دارند، سطح شان همین است و برای كوچكترین پیشرفتی باید سال ها تلاش كنند.

پیشكسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص انتخاب 'سعید شیرینی' به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: این باشگاه پیشكسوتان زیادی دارد كه می توانستند به عنوان سرپرست، كار خود را در این تیم آغاز كنند.

وی ادامه داد: بر خلاف تصور برخی ها، فعالیت به عنوان سرپرست كار بسیار دشواری است و امیدوارم هر كسی را كه انتخاب كردند در كار خود موفق باشد و بتواند به پرسپولیس كمك كند.

ورزشی. ** 9118 ** 1589



:: برچسب‌ها: کلیسا , رنگ , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

' ارسلان هاشمی ' روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این سد با حجم مخزن یك میلیارد و 620 میلیون متر مكعب، پیشرفته ترین و مدرن ترین سد شمالغرب كشور به شمار می آید.

وی افزود: 12 كیلومتر پایین تر از سد مخزنی خداآفرین نیز سد انحرافی 'قیزقلعه سی' احداث شده كه هر دو در مجموع شبكه آبیاری 30 هزار هكتار از اراضی آذربایجان شرقی و 60 هزار هكتار از اراضی استان اردبیل را تحت پوشش قرار می دهند.

هاشمی، مزیت دیگر این سدها را برخورداری از دو نیروگاه برق دانست كه بخش مهمی از انرژی مورد نیاز منطقه را تامین خواهند كرد.

وی وسعت این پروژه را 30 هزار و 388 هكتار شامل دو طرح تامین آب و طرح توسعه آبیاری عنوان كرد و افزود: تامین آب طرح مزبور از طریق سد مخزنی خداآفرین به عنوان پیشرفته ترین سد شمالغرب كشور صورت می گیرد و در آن سالانه 1.63 میلیارد متر مكعب از آن استحصال می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی در خصوص طرح توسعه آبیاری این طرح اظهار كرد: طرح توسعه آبیاری هم شامل انتقال آب از سد قیزقلعه سی توسط كانال اصلی خداآفرین به اراضی كشاورزی در استان های آذربایجان شرقی و اردبیل و احداث شبكه های آبیاری و زهكشی در این مناطق است.

مجری شبكه آبیاری خداآفرین نیز با بیان اینكه این پروژه از سال 83 آغاز شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: شبكه آبیاری خداآفرین شامل 144 كیلومتر كانال اصلی به حجم 85 مترمكعب آب در ثانیه است كه 52 كیلومتر آن در آذربایجان شرقی اجرا می شود.

یوسف غفارزاده با تشریح مشخصات فنی طرح كانال اصلی خداآفرین اظهار كرد: كانال اصلی خداآفرین در تراز حدود 248 متر از دریاچه سد تنظیمی قیزقلعه سی به صورت ثقلی آبگیری نموده و در دامنه ارتفاعات و با شیب حداقل مجاز به موازات خطوط تراز طراحی شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح ابراز كرد: توسعه كشاورزی در حوزه های زراعت و باغداری، دامداری صنعتی و صنایع جانبی از اهداف اقتصادی این طرح است.

غفارزاده با اشاره به پیامدهای مثبت اقتصادی و اجتماعی اجرای این طرح عظیم و كم سابقه در كشور اظهار كرد: درحالی كه به طور متوسط برای هر دو هكتار زمین كشاورزی یك نفر اشتغالزایی می شود، این طرح در دوران اجرا برای حدود یك هزار نفر و در زمان بهره برداری نیز برای 15 هزار نفر ایجاد اشتغال می كند.

نماینده طرح آبیاری خداآفرین ساماندهی وضعیت عشایر و روستاییان محروم منطقه را از مهمترین دستاوردهای این طرح عنوان كرد و افزود: با اجرای شبكه آبیاری خداآفرین و توسعه بخش كشاورزی منطقه، سه هزار و 400 خانوار عشایری ارسباران ساماندهی شده و در اراضی خود مقیم خواهند شد.

غفارزاده گفت: این افزایش محصولات در سایه سیستم كاملا مدرن و با بهره وری و راندمان 95 درصدی در آب كشاورزی محقق خواهد شد چرا كه در شیوه آبیاری سنتی، به صورت تقریبی میزان هدر روی آب 80 درصد بوده و تنها 20 درصد از آن به صورت بهینه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزایش درآمد سالانه 960 میلیارد ریال برای مردم منطقه را از مهمترین دستاوردهای اقتصادی شبكه خواند و با اشاره به نتایج اجتماعی این طرح اظهار كرد: افزایش تولید در بخش زراعت به میزان 180 هزار تن در سال و نیز در بخش باغداری به میزان 269 هزار تن در سال در این طرح هدفگذاری شده است.

غفارزاده با بیان اینكه الگوی زراعی و باغداری این منطقه پیش از اجرای طرح پیش بینی و تدوین شده است، گفت: در بخش زراعی، توسعه محصولات ارزشمندی مانند گندم، جو، یونجه، كلزا، پنبه، ذرت دانه ای، سویا و ذرت علوفه ای و در بخش باغداری هم توسعه محصولاتی مانند فندق، هلو، شلیل، سیب و گیلاس مد نظر قرار خواهد گرفت.

نماینده طرح آبیاری خداآفرین، افزایش درآمد خانوارهای منطقه، بهبود وضعیت بهداشت و درمان و از سوی دیگر، جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجر پذیری از دیگر پیامدهای این شبكه عنوان كرد.

وی گفت: كل هزینه برآورد شده برای شبكه حدود هشت هزار میلیارد ریال است كه تاكنون 300 میلیارد ریال آن تخصیص و هزینه شده است.

غفارزاده افزود: تاكنون 12 درصد از این پروژه اجرایی شده و در صورت تخصیص اعتبارات لازم، تا سال 96 به اتمام خواهد رسید.

7240/587/245



:: برچسب‌ها: استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فدراسیون هندبال، مراسم قرعه كشی این مسابقه ها،‌ امروز (سه شنبه)‌ در محل فدراسیون هندبال و با حضور نمایندگان تیم های شركت كننده انجام شد.

بر اساس این قرعه كشی قرار شد، رقابت ها در قالب دو گروه شش تیمی برگزار شود كه در گروه نخست تیم های میعاد مهدی مشهد، شهرداری مردمی كازرون، راه و شهرسازی لارستان، نفت و گاز گچساران و ب . آ جهرم با هم رقابت خواهند كرد.

در گروه دوم نیز تیم های مهتاب قم، فولاد نوین، اردبیل، آمل، شیرین فراز غرب و تفت یزد حضور دارند.

تیم های شركت كننده در این مسابقه ها تا روز 20 شهریور ماه فرصت دارند مدارك بازیكنان خود را ارایه كنند.

ورزشی. ** 1828 ** 1589



:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا 18 نفر از این زندانیان در زندان 'بهاج' درایالت راجستان نگهداری می شدند كه همگی ماهیگیر بودند و این افراد 9 ماه پیش در حالی كه گفته می شود در آبهای هند در دریای عرب مشغول ماهیگیری بودند دستگیر شدند.

زندانی پاكستانی دیگری كه آزاد شده، 'شید محمد' نام دارد و وی دو سال پیش در راجستان به جرم حمل اسكناسهای تقلبی هند دستگیر شده بود.

همه این زندانیان آزاد شده، با مداركی كه كمیسیاریای عالی پاكستان در دهلی برای آنها صادر كرد، از طریق مسیر زمینی ترانزیت 'اتاری وارگا' از مرز هند وارد پاكستان شدند.

چندی قبل یك مقام پاكستان اعلام كرده بود كه 428 شھروند این كشور شامل 85 ماھیگیر در زندانھای مختلف ھند در بازداشت بسر می برند.

آساق ** 589**1577



:: برچسب‌ها: مربع , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

'استروان استیونسون'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با انتقاد از موضع گیری نامطلوب دولت تاشكند در مخالفت با ساخت این نیروگاه، افزود: جدا از خسارات متعدد اقتصادی ناشی از اجرا نشدن این طرح، افزون بر پنج هزار نفر متخصص، مهندس و كارگر فعال در این طرح نیز بیكار خواهند شد.

نماینده حزب محافظه كار انگلیس در پارلمان اروپا كه از حامیان ساخت این نیروگاه و برای بررسی آخرین وضعیت ساخت این نیروگاه در دوشنبه به سر می برد، گفت: مقصر دانستن تاجیكستان در ساخت نیروگاه راغون بر روی رودخانه وخش نمی‌ تواند برای ازبكستان بهانه نزاع باشد، زیرا این آب نقش مهمی در تولید برق و تامین نیاز كشورهای حوزه دریاچه آرال ازجمله افغانستان دارد.

استیونسون كه تلاش زیادی برای ایجاد یك تصویر مثبت از تاجیكستان در اتحادیه اروپا انجام داده، كتاب مجموعه مقالات و سخنرانیهای خود در حمایت از ساخت نیروگاه برق آبی راغون و تشریح ویژگیهای آن برای كل آسیای مركزی را نوشته است.

وی با بیان اینكه منابع آبی موجود در تاجیكستان می تواند اقتصاد این كشور را از طریق تولید برق متحول كند، گفت: ساخت نیروگاه برق آبی راغون برای این كشور بسیار مهم است زیرا با بهره گیری از دو توربین آن می توان نارسایی های ناشی از كمبود برق را در این كشور برطرف كرد.

وی از تشدید اختلافات میان دو كشور در این زمینه ابراز نگرانی كرد و گفت: بروز این نارضایتی ها زندگی ساكنان معمولی دو كشور را باز مشكل‌ تر و به اقتصاد آنها خسارات سنگین تری وارد خواهد كرد لذا اتخاذ سیاست غیرسازنده تنها روابط دولت‌ها را به ناكامی می‌ رساند.

نماینده پارلمان اروپا كه در راس هیاتی و برای آگاهی از وضعیت ساخت این نیروگاه به تاجیكستان سفر كرده، ادعای كشورهای پایین دست منابع آبی تاجیكستان مبنی بر تاثیرات نامطلوب ساخت این نیروگاه بر محیط زیست را بی مورد دانست و گفت: احداث این سد نه تنها هیچ مشكلی به طبیعت و منافع اقتصادی كشورهای یادشده وارد نخواهد كرد بلكه دستاوردهای اقتصادی آن عاید كل منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینكه احداث برخی از بخشهای این نیروگاه بنابه درخواست بانك جهانی و با هدف بررسی تبعات زیست محیطی آن هم اكنون متوقف شده، ابراز امیدواری كرد كه با اعلام هرچه زودتر نتایج كارشناسی عملیات اجرایی تداوم یابد و طرح سریعتر به ثمر بنشیند.

وی در این سفر با 'امامعلی رحمان' رئیس جمهوری و دیگر مقامات تاجیكستان در باره همكاریهای این كشور با اتحادیه اروپا در بخش انرژی مذاكره كرد.

نیروگاه راغون در 110 كیلومتری شمال شرق دوشنبه پایتخت تاجیكستان در دست احداث است. ساخت این نیروگاه در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق بر روی رودخانه وخش آغاز شد، ولی پس از فرو پاشی این كشور و استقلال تاجیكستان عملیات اجرایی این طرح در سال 1991 میلادی نیمه تمام رها شد.

برای احداث كامل این نیروگاه افزون بر دو میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار نیاز است.

آساق**ه.ص**1558**1577



:: برچسب‌ها: ساحل , خانواده , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش اداره كل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه آیت‌الله محسنی گركانی در جلسه وحدت رویه هیات عمومی دیوان با اشاره به ماه مبارك رمضان گفت: در آخرین روزهای ماه شعبان قرار داریم و ماه شعبان را با همه زیبایی‌های منحصر به فردی كه داشت و با برداشتن توشه از این ماه بسیار زیبا به استقبال ماه مبارك رمضان كه ضیافت الله است می رویم كه خود این ماه نیز بسیار بسیار برای مسلمانان با ارزش و هم‌چنین آموزنده و آمرزنده است.

رییس دیوان عالی كشور افزود: خداوند سبحان در قرآن كریم برای ورود به ماه مبارك رمضان با ادبیات خاص و بسیار مهم با بندگان خود صحبت و آنان را برای میهانی خاص دعوت كرده و با یك احترام ویژه فریضه روزه را مطرح فرموده است.

وی افزود: خداوند پاداش نیكوكاران را ضایع نمی كند همانطوری كه دانشمندان كلامی و فلسفی می گویند هر فعلی كه از انسان صادر شود اگر نیك باشد پاداش نیك دارد و اگر سوء و زشت باشد پی آمد سوء و كیفر دارد و این گفتار استحكام ویژه ای دارد زیرا ریشه فطری و عقلانی و حیاتی دارد و اگرچه در قلمرو و فطرت و عقل پاداش عمل نیك باقی و ماندگار است و عمل سوء هم بی كیفر نمی‌ماند.

رییس دیوان عالی كشور اظهار داشت: در بیش از 200 آیه در قرآن مجید درباره كار نیك، عمل نیك نیكوكاران و محبوبیت آنان سفارش شده و اعلام داشته مزد و عمل نیكان و كارخیر آنان را هرگز ضایع نمی گرداند و بندگان مخلص نیز از خداوند تقاضای حسنه می كنند و در روایت آمده است كه حسنه یعنی حسن خلق و راستی در گفتار و خشنودی خداوند.

وی با قرائت حدیثی از حضرت پیامبر اكرم (ص) كه می فرمایند، «من اوتی قلبا ً شاكراً و لساناً ذاكرا ً و زوجه مومنهً تعینه علی امر دنیاه و افراه فقد اوتی فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنهُ وَ قُی عَذابٌ النّار» ادامه داد: در مقابل حسنه قرآن مجید سیئه را در 23 آیه مطرح كرده است همانگونه كه انسان كار نیك را آزادانه انتخاب می كند بعضی از آدم ها هم سیئه را انتخاب می كنند «و ما اصابك من سیئه فمن نفسك» (نساء 79) تمام نیكی ها و پیروزی ها كه به انسان می‌رسد از ناحیه خداست و آنچه از بدی ها و كارهای زشت دامنگیر انسان ها می شود از ناحیه خود انسان است.

رییس هیات عمومی دیوان عالی كشور گفت: قرآن شكست‌ها و پیروزی های انسان ها را در این آیه بیان كرده كه عمل و اراده سبب موفقیت ها و ناكامی ها می شود و اگر سری به زندان ها بزنیم می‌بینیم تمام زندانیان از اینكه مرتكب جنایت و خلاف شده‌اند خود را ملامت و سرزنش كرده و اظهار ندامت می‌كنند.

اجتمام 1568



:: برچسب‌ها: برف , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

در این بیانیه كه عصر چهارشنبه به ایرنا نمابر شد ، آمده است : در پی استمرار سیاست اسلام ستیزی غرب و جنایت هولناك و كشتار دست جمعی مسلمانان در كشور میانمار ،این اقدام ناقض حقوق بشر غرب را یكی از خشونت بار ترین فرازهای تاریخ معاصر در حال وقوع دانسته كه توسط داعیه داران حقوق بشر رخ می دهد.

در این بیانیه با ابراز تاسف از اینكه هیچ گونه صدایی از جانب مدعیان دروغین حقوق بشری به گوش نمی رسد، خاطرنشان شده است: بی تردید این حركت جنایت كارانه كه مبتنی برحفظ منافع اقتصادی برخی كشورهای غربی از جمله ایالات متحده امریكاست، از جانب هر انسان آزادیخواهی محكوم است.

اعضای فراكسیون اصولگرایان رهروان ولایت در این بیانیه ضمن محكوم كردن این جنایت فجیع و كشتار دست جمعی مسلمانان میانمار از سازمانهای بین المللی بویژه سازمان همكاری های اسلامی و نهادهای حقوق بشری خواستند تا محاكمه و مجازات این جنایت هولناك را بررسی و پیگیری كنند.

در خشونت های چند ماه اخیر فرقه ای در میانمار ، هزاران نفر از مسلمانان به دست بوداییان افراطی كشته و یا آواره شده و هزاران زن مسلمان نیز مورد تجاوز قرار گرفته اند.

كشور 75 میلیون نفری برمه یا 'میانمار' حدود 800 هزار نفر مسلمان دارد.

وزارت خارجه كشورمان روز گذشته به طور رسمی این كشتارها را محكوم كرد.

سیام/9250*



:: برچسب‌ها: پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا،'حسین شریعتمداری' روز چهارشنبه در همایش'جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)' در قم افزود: اسلامی كه ظلم ستیز نباشد و در متن آن، سیاست وارد نشده باشد، اصلا' اسلام نیست.

وی گفت: همه متفكران نظام غرب و سلطه، به این امر اذعان دارند كه مشكل غرب با ایران به اسلام سیاسی مربوط می شود.

مدیر مسوول روزنامه كیهان گفت: درگیری انقلاب اسلامی ایران با نظام سلطه، درگیری ماهوی است و مادامی كه در این انقلاب بر اسلام اصیل تاكید می شود دشمنی استكبار و سلطه با ما نیز ادامه دارد.

شریعتمداری تاكید كرد: فقط در صورتی رابطه ایران و مستكبران سامان می یابد كه یكی از طرفین، دست از مطلوب خود بردارد و مطابق میل طرف مقابل عمل كند.

وی با اشاره به مسایل جنگ و پذیرش قطعنامه 598 از سوی حضرت امام(ره) افزود: پذیرش قطعنامه در واقع نوعی تغییر ریل انقلاب ایران بود و درگیری انقلاب با غرب از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی و خیزش در مناطق مختلف منطقه، این حركت ها را نشانه تشنگی دنیا به فرهنگ اسلام ناب محمدی ذكر كرد.

همایش'جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)'با تاكید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی با هدف بررسی افكار و آرای حضرت امام در مقوله جنگ، دفاع مقدس و صدور انقلاب با حضور صاحبنظران، به مدت یك روز در قم برگزار شد.ك/2

569 / 380/



:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

تراب محمدی روز چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی درخصوص ورود گردشگران خارجی به استان، افزود: گردشگر خارجی وقتی به كشوری همچون ایران با این قدمت و تنوع فرهنگی بالا وارد می شود به دنبال دور شدن از هیاهوی دنیای صنعتی و اقامت در كلبه ها و چادرهای ایلات و عشایری است.

وی خاطرنشان كرد: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در تورهای ویژه ای كه برای گردشگران خارجی ترتیب می دهند باید با استفاده از این توانمندی و ظرفیت های قدرتمند عشایر استان برای تامین نیاز گردشگران استفاده كنند.

وی با بیان اینكه آذربایجان شرقی از لحاظ وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری نسبت به كشورهای همسایه در جایگاه بالاتری قرار دارد، بر لزوم تمركز بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی برای استفاده از این ظرفیت ها و ورود گردشگر خارجی تاكید كرد.

عضو شورای مشورتی گردشگری كشور، دفاتر خدمات مسافرتی را بازوان اجرایی دولت در جذب گردشگر خارجی دانست و گفت: با توجه به اینكه ورود گردشگر خارجی به كشور بیشترین ارز آوری را با خود به همراه دارد، دولت با اقداماتی نظیر اعطای ارز تشویقی به دفاتر، تشكیل كارگروه گردشگری دولت و حمایت همه جانبه از دفاتر خدمات مسافرتی راه را برای رقابت مدیران این دفاتر و در نتیجه توسعه صنعت گردشگری كشور فراهم كرده است.

محمدی گردشگری را تنها وظیفه ای منتهی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ندانست و افزود: اگر آذربایجان شرقی تاكنون توانسته در امر جذب گردشگر موفق عمل كند به دلیل این بوده كه بیش از 16 دستگاه و سازمان متولی گردشگری به ریاست و تدبیر استاندار دست به دست هم داده و برای محقق شدن اهداف گردشگری و توسعه زیر ساخت های استان همگام شده اند.

وی با مقایسه سرمایه گذاری ها و زیرساخت های كنونی ایجاد شده در استان نسبت به چهار سال گذشته خاطرنشان كرد: تكمیل و بهره برداری از اتوبان پیامبر اعظم، دو بانده شدن مسیر تبریز – مراغه، آسفالته شدن و تعریض تمام راه های مواصلاتی به روستاهای هدف گردشگری استان و بین المللی شدن فرودگاه آذربایجان شرقی بخشی از اقدامات چهارساله در حوزه گردشگری استان به شمار می رود.

محمدی اضافه كرد: همچنین با حضور قابل توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی اكنون تمام شهرستان های استان دارای هتل و هتل آپارتمان هایی هستند كه یا افتتاح شده و یا در آستانه بهره برداری قرار دارند كه در كنار آنها بهره برداری از 100 مجتمع رفاهی بین راهی، 65 كمپ گردشگری و ساخت ده ها سرویس بهداشتی در چهار سال اخیر اجرایی شده اند.

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان ابراز كرد: اكنون با فراهم آمدن این زیر ساخت ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته، به جرات می توان گفت كه گردشگری در آذربایجان شرقی به طور كامل شكل و قوام گرفته و با شناخته شدن به عنوان مقصدی ایمن برای گردشگران، آماده افزایش حجم گردشگر ورودی است.

محمدی تاكید كرد: تمام مشكلات پیش روی صنعت گردشگری با نگرش مثبت و اراده ای كه از سوی دولت وجود دارد، در كنار همكاری دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و ارایه طرح ها و برنامه های این دفاتر به مرور زمان برطرف شده و شاهد تحقق اهداف حوزه گردشگری در استان خواهیم بود.

نخستین نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی آذربایجان شرقی با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سالن 9 دی موزه آذربایجان تبریز برگزار شد.

7240/587/245



:: برچسب‌ها: کودک , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا در 6 جولای (16 تیر) بسته 'بازنگری در هزینه های دولتی' را در هیات دولت به تصویب رساند. اجرای این طرح در گروی تصویب در مجلس این كشور در ماه اوت سال جاری است.

بر اساس این طرح هزینه های دولت تا سه سال آینده به 26 میلیارد یورو كاهش خواهد یافت. بر همین اساس5.4 میلیارد یورو در سال جاری میلادی، 5.10 میلیارد یورو در سال 2013 و 11 میلیارد یورو در سال 2014 میلادی در هزینه های دولت صرفه جویی خواهد شد. در صورت تصویب این طرح به واسطه مقتضیات سیاسی و شرایط ویژه اقتصادی كشور افزایش 2 درصدی مالیات بر خدمات و كالا كه قرار بود از اوت سال جاری اجرایی شود، تا یك سال به تعویق خواهد افتاد.

طرح بازنگری در هزینه های دولتی ایتالیا در حالی مورد حمایت نخبگان دولتی واقع شده است كه نارضایتی ها از بسته های ریاضتی كه در سال گذشته و اوایل سال جدید میلادی به مورد اجرا گذاشته شده است، همچنان ادامه دارد.

به دنبال تصویب این طرح نیز موج گسترده ای از اعتراض ها برانگیخته شد. از جمله اتحادیه های كارگری ایتالیا برای مقابله با اجرای آن، دولت را تهدید كرده اند كه از ابزار فراخوان برای اعتصاب سراسری استفاده خواهند كرد.

در این گزارش سعی بر آن است تا موضوع های زیر مورد بررسی قرار گیرد:

- طرح های ریاضتی، راهی برای خروج از بحران مالی

- سیاست ریاضت اقتصادی ایتالیا

- مخالفان سیاست های ریاضتی

** طرح های ریاضتی، راهی برای خروج از بحران مالی

------------------------------------------------------------

افزایش بحران بدهی و كسری بودجه در آمریكا موج بحران مالی جهانی را در اواخر سال 2008 به كشورهای اروپایی كشاند. سیاست های اقتصادی سختگیرانه به عنوان اولین اقدام كشورهای اروپایی برای گذار از بحران مالی حوزه یورو از اوایل سال 2010 مطرح شد. دریافت كمك های مالی از اتحادیه اروپا سیاست دیگری بود كه از جانب اقتصادهای ضعیف تر حوزه یورو اتخاذ شد.

در این میان ایتالیا برای پشت سر گذاشتن این مرحله تنها به سیاست های ریاضتی كنترل شده بسنده نموده و با پیش برد مرحله به مرحله تدابیر ریاضتی قصد دارد این بحران را تا اواخر سال 2013 پشت سر بگذارد.

ایتالیا، سومین اقتصاد بزرگ اروپا است و سقوط اقتصاد این كشور، بی شك منطقه پولی یورو را با بحرانی جدی مواجه خواهد ساخت. ایتالیا پس از یونان، با بیش از یك تریلیون یورو، بدهكارترین كشور اروپاست و بدهی های این كشور بیش از 120 درصد تولید ناخالص ملی آن را تشكیل می دهد.

**سیاست ریاضت اقتصادی ایتالیا

-------------------------------------

اولین مرحله از طرح های ریاضتی ایتالیا در اوت 2011 تصویب شد. دولت 'سیلویو برلوسكونی' نخست وزیر پیشین ایتالیا در پی درخواست بانك مركزی اروپا از دولت این كشور برای توازن بخشیدن به بودجه و كاهش سریع تر كسری بودجه كلان، طرح 45.5 میلیارد یورویی ریاضت اقتصادی را تصویب كرد.

این مصوبه شامل افزایش مالیات طبقه مرفه و كاهش هزینه های عمومی بود و بر اساس آن مقرر شد 20 میلیارد یورو در سال 2012 میلادی و 25.5 میلیارد یورو در سال 2013 در هزینه های عمومی كشور صرفه جویی شود. 8.5 میلیارد یورو از این میزان به كاهش هزینه های دولتی و 9 میلیارد یورو به كاهش هزینه های نهادها، ایالت ها و بخش های كوچك مربوط می شد. پس از تصویب این طرح موجی از اعتراض های مردمی، صنفی و حزبی ایتالیا را فراگرفت.

اما پشت سر گذاشتن بحران بدهی و كسری بودجه سیاست های سختگیرانه تری را می طلبید. استعفای برلوسكونی به دنبال تصویب طرح جدید ریاضت اقتصادی در مجلس سنا و نمایندگان ایتالیا در نوامبر 2011 و روی كار آمدن 'ماریو مونتی' كمیسر سابق ایتالیا در اتحادیه اروپا به سمت نخست وزیری این كشور تدابیر ریاضتی را تشدید كرد.

در دسامبر 2011 بستۀ ریاضتی جدیدی به ارزش 24 میلیارد یورو به تصویب كابینه مونتی رسید. هدف این طرح كاهش هزینه های دولت از طریق افزایش مالیاتها، كاهش معافیت های مالیاتی، اصلاحات نظام پرداخت مستمری و ایجاد موازنه در بودجه كشور تا سال 2013 بود.

بر اساس این طرح حداقل سن بازنشستگی برای زنان و مردان از 62 سال به 66 سال افزایش یافت و همین مساله باعث می شود برخی از افراد تا سن 70 سالگی به عنوان نیروی كار باقی بمانند.

تصویب این طرح نیز انتقادهای زیادی را دربر داشت. به طوری كه در ماه دسامبر به ابتكار سه اتحادیه بزرگ كارگری در ایتالیا اعتصاب های گسترده ای انجام شد. در 12 دسامبر كارمندان بخش حمل و نقل به مدت سه ساعت اعتصاب كردند و كارمندان شركت ماشین سازی 'فیات' نیز به مدت هشت ساعت دست از كار كشیدند. همچنین به دنبال تصویب این طرح هزاران ایتالیایی در چند شهر بزرگ ایتالیا به خیابان ها آمدند تا به برنامه های سختگیرانه اقتصادی دولت ماریو مونتی اعتراض كنند.

تصویب لایحه 'بازنگری در هزینه های دولتی' در هیات دولت در 6 جولای گام دیگری در جهت تشدید سیاست های ریاضتی برای خروج از بحران اقتصادی این كشور بود. این طرح، صرفه جویی های عمده ای در هزینه بخش ها و نهادهای مختلف نظامی، قضایی، خدماتی و رفاهی را طرح ریزی می كند. همانطور كه ذكر شد بر اساس این طرح هزینه های دولت تا سه سال آینده به 26 میلیارد یورو كاهش خواهد یافت؛ 4.5 میلیارد یورو در سال جاری میلادی، 10.5 میلیارد یورو در سال 2013 و 11 میلیارد یورو در سال 2014 میلادی در هزینه های دولت صرفه جویی خواهد شد.

بحث برانگیزترین ماده این طرح مربوط به كاهش مشاغل در سطوح كارمندان دولت، ‌مدیران و نیروهای مسلح است. در این طرح پیش بینی شده كه 20 درصد از مدیران، 10 درصد از كارمندان دولتی و تا 10 درصد از نیروهای مسلح كه براساس آمارها، تا 300 هزار نفر را شامل می شود تا سال 2013 تعدیل شوند.

این طرح منجر به حذف تعطیلات رسمی 15 اوت موسوم به هفته 'فرآگوستو' و هفته بین كریسمس و سال نو می شود. این بدین معنی است كه دیگر كارمندان نمی توانند در ازای كار در این روزها از حقوق روز تعطیل بهره مند شوند. بر اساس این طرح هزینه های پرداختی به كارمندان به عنوان بن غذا نیز كاهش خواهد یافت.

بر اساس این برنامه ریاضتی ناحیه های ایالتی به زودی و به طور موثر در هم ادغام شده و به نصف كاهش یافته و به زودی 110 ایالت به كمتر از 60 ایالت كاهش خواهند یافت و به همین نسبت در بودجه مقامات محلی نیز صرفه جویی صورت خواهد گرفت.

صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های نظامی نیز اعمال خواهد شد. 10 درصد كارمندان بخش نظامی اخراج خواهند شد و بودجه برنامه های نظامی نیز كاهش خواهد یافت: هزینه های سلاح و تجهیزات تا 100 میلیون، ماموریت های حفاظت از صلح تا 8.9 میلیون و برنامه های سربازگیری تا 5.6 میلیون یورو كاهش خواهد یافت.

همچنین از هزینه های دولت در بخش سلامت و بهداشت تا سال 2013 حدود 3 میلیارد یورو كاسته خواهد شد.

در نظام قضایی ایتالیا نیز طرح تجدید نظر در هزینه ها منجر به حذف 30 دادگاه، 37 دادستان و 220 دفتر قضایی خواهد شد.

در این رابطه تا سال 2013 بودجه جاری وزارت خانه ها 4.5 میلیارد یورو و بودجه مقام های محلی تا 2.7 میلیارد یورو كاهش یافته و بیش از سه هزار سازمان، دفتر اداری و شركت های نیمه دولتی تعطیل خواهد شد.

** مخالفان سیاست های ریاضتی

--------------------------------------

سیاست‌های اقتصادی اعمال شده توسط برخی كشورهای اروپایی كه در پی جبران كسری بودجه و مقابله با افزایش بحران بدهی طرح ریزی شده بود، موجی از نارضایتی‌ها را در پی داشته است. بار سنگین این اقدام های ریاضتی بیش از آنكه بر ثروتمندان تحمیل شود به مردم این كشورها تحمیل شده و آنها را مجبور به تحمل هزینه های سنگین ناشی از بیكاری، كاهش استانداردهای زندگی و گسترش فقر كرده است.

بر اساس اعلام رسمی سازمان ملی آمار ایتالیا موسوم به 'ایستات'، تعداد بیكاران این كشور در ماه مارس سال جاری به 9.8 درصد افزایش یافته و شمار كل بیكاران در ماه مارس به 476 هزار نفر افزایش به دو میلیون و 506 هزار نفر رسیده است.

اتحادیه ها و سندیكاهای كارگری ایتالیا از بزرگترین مخالفان برنامه های ریاضتی دولت بوده و اعلام می دارند كه تغییراتی كه به واسطه این طرح ها در قانون كار اعمال می شود، حقوق كارگران را پایمال خواهد كرد. افزایش مالیات، كاهش دستمزد و افزایش سن بازنشستگی همواره مورد اعتراض این دسته از معترضان سازمان یافته بوده است.

چندی پیش 'سوسانا كاموسو' رهبر بزرگترین اتحادیه كارگری ایتالیا در انتقاد به این طرح های دولتی هشدار داده است كه فشارهای اقتصادی ممكن است موجب بروز آسیب های اجتماعی شود و در صورت وقوع این مساله دولت ایتالیا مسوول چنین فاجعه ای خواهد بود. كاموسو به دنبال تصویب طرح اخیر در هیات دولت اعلام كرد كه در اعتراض به این سیاست ها لازم است كه اعتصابی یكپارچه توسط همه اتحادیه ها صورت بگیرد.

كاموسو معتقد است كه دولت با افزایش سن بازنشستگی درهای اشتغال را به روی نیروی كار جوان می بندد. وی تاكید داشته كه مونتی برای جوانانی كه بیكار هستند كاری نكرده است.

'رافائل بونانی' رهبر دومین اتحادیه كارگری بزرگ ایتالیا، نیز اعلام كرده كه در صورت تداوم این سیاست ها برای اعتصاب عمومی در سطح ملی فراخوان خواهد داد.

حزب كمونیست ایتالیا نیز مخالف سرسخت سیاست های ریاضتی دولت ایتالیا است. 'پائولو فررو' نماینده حزب كمونیست در پارلمان، معتقد است كه سیاست های اقتصادی مونتی یك پس رفت آشكار به شمار می آید. وی تصریح كرده است كه در زمان حاضر دولت پول را از جیب مردم بر می دارد، قدرت خرید آنها را كاهش می دهد و در نتیجه ركود بیش از پیش بر جامعه حاكم خواهد شد. وی این نوع راهكارها را برای مقابله با بحران و حل مشكلات واقعی مردم ناكارآمد توصیف كرده است.

و اما طرح های ریاضتی اخیر، ناخشنودی عمیق شهرداران ایتالیایی را نیز برانگیخته است. اغلب شهرداران ایتالیا برای برگزاری تظاهرات عمومی در روز 24 جولای (سوم مرداد) فراخوان داده اند. 'گراتزیانو دل ریو' رییس انجمن ملی شهرداران ایتالیا، تدابیر سخت ریاضتی دولت مونتی را مورد انتقاد قرار داده و متذكر شده كه شهرداران عقیده دارند كه باید از اسراف جلوگیری شده و از هزینه های استاندارد كاسته شود اما بر عكس دولت می خواهد هزینه های جاری شهرداری ها را كاهش دهد.

همچنین صنف داروخانه داران ایتالیایی در اعتراض به سیاستهای ریاضتی دولت، برای اعتصاب در روز 26 جولای (پنجم مرداد) در داروخانه های سراسر این كشور، فراخوان داده اند. به عقیده سخنگویان این صنف، تدابیر جدید دولتی برای كاهش هزینه های عمومی باعث اختلال در نظام دارویی ایتالیا شده است. بر اساس برنامه ریاضتی جدید داروخانه ها باید تا پایان سال جاری هزینه های خود را به میزان 6.5درصد كاهش داده و تا سال 2013 بازهم به كاهشی 3.6 درصدی دست یابند.

سیاست های ریاضتی ایتالیا با ورود به حوزه های مختلف اقتصادی ابعاد محتلفی از زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر قرار داده و اعتراض های گسترده ای را به دنبال داشته است. به نظر می رسد با گسترش دامنه سیاست های ریاضتی، كیفیت و كمیت نارضایتی ها نیز در حال گسترش باشد و طیف گسترده تری از اعتراض های مردم ، احزاب، نهادها و اصناف را در ابعاد گسترده تر در پی داشته باشد.

ا.ح / 1732**1358



:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز چهارشنبه سایت خبری ' اسلام آذری ' وی با اشاره به تلاش های دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام تصریح كرد: ماه مبارك رمضان فرصت مناسبی برای ایجاد وحدت در بین مسلمانان جهان است.

رییس اداره مسلمانان قفقاز در عین حال تاكید كرد: برادران اهل تشیع و تسنن صدها سال است در منقطه قفقاز با احترام متقابل با یكدیگر زندگی كرده اند كه می توان آن را نمونه بارزی از وحدت بین مسلمانان مطرح كرد.

پیشتر در آستانه حلول ماه مبارك رمضان ' الله شكور پاشازاده' رییس اداره مسلمانان قفقاز از تمام روحانیون سراسر جمهوری آذربایجان خواست به منظور رعایت حال روزه داران شیعه و سنی اذان ماه مبارك رمضان در مساجد این كشور در یك زمان تعیین شده پخش شود.

اداره مسلمانان قفقاز روز گذشته با صدور اطلاعیه ای، نخستین روز ماه مبارك رمضان سال 1433 را در جمهوری آذربایجان روز شنبه 21 جولای ( 31 تیرماه جاری ) اعلام كرد.

اداره مسلمانان قفقاز در این اطلاعیه تصریح كرده است: بر اساس بررسی های به عمل آمده روز 20 اگوست ( 30 مردادماه سال جاری ) نیز در جمهوری آذربایجان عید فطر خواهد بود.

خاورم/1108 **1446



:: برچسب‌ها: بچه ها , حیوانات , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()