نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا دراین نشست كه روز یكشنبه باحضور بیش از 70نفر ازعلما وروحانیون برگزار شد ؛ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: خداوند امر زكات را در سال دوم هجری در مدینه منوره بر پیامبر اكرم (ص) نازل و او را به دعوت كردن مسلمانان برای پرداختن زكات امر كرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی افزود: پرداخت زكات و انجام فرایض دینی درمان بسیاری از درد های موجود درجامعه است ونیازهای اولیه جامعه را برطرف كرده وفقر را در جامعه می زداید.

امام جمعه مریوان با اشاره به اهمیت موضوع زكات عنوان كرد: در روایتی از پیامبر مكرم اسلام (ص) است كه هر كس زكات مال خود را نپردازد یقیناً نماز و روزه اش قبول درگاه حق نیست و لو خود را مسلمان بداند و در ادای نمازش كوتاهی ننماید.

وی افزود: مردم كردستان در طول تاریخ با قدرت و درایت و توانائی خود نشان داده اند كه همواره در راه دین مبین اسلام قدم برداشته و با تمام قدرت و توانائی خود در این راه كم نگذاشته اند.

وی اظهار داشت: گرفتن رتبه اول در جمع آوری زكات توسط افراد خیر مریوانی در سه سال پیاپی خودگواه بر اعتقادات و باورهای دینی ومذهبی مردم مریوان در این امر است كه تكالیف دینی خود را به نحوی احسن انجام می دهند.

مدیر كل كمیته امداد استان كردستان نیز در این جلسه ضمن عرض تبریك ایام شعبانیه گفت: روحانیونی همانند شیخ الاسلامی و برهان الدین عالی نمونه ای از روحانیون برجسته اهل سنت كردستان بودند كه همواره با كمك خود به كمیته امداد در ترویج امر زكات فعال و كوشا بودند.

موسی نژاد اظهار داشت: با حمایت ها و رشادت های روحانیون اهل سنت استان كردستان در حال حاضر بیش از یك هزار و 500 روحانی مبلغ در زمینه زكات فعالیت می كنند كه امام جمعه های روستاها و شهرهای كل استان و تعداد 150 نفر روحانیون افتخاری امر زكات در میان آنها حضور دارند.

وی عنوان كرد: در 520 روستای استان كردستان بیش از شش میلیارد و 700 میلیون تومان زكات در سال 90جمع آوری شده است كه مریوان در رتبه اول استانی قرار داشت و استان كردستان نیز رتبه دوم كشوری را به خود اختصاص داد.

وی در پایان با بیان این كه استان كردستان همواره در بحث زكات پیش رو بوده است افزود : شهرستان مریوان از سال 88 تا 90 همواره در امر زكات رتبه اول استانی را دارا بوده است و استان كردستان نیز رتبه دوم كشوری بوده است.

در پایان این جلسه حجت الاسلام عالمی رئیس شورای مركزی ستاد زكات كشور گفت : در كتاب فقه اهل سنت آمده است زكات یكی از پنج اركان اصلی اسلام است و در شمار توحید آورده شده و ركنی از اركان امت است و حیات مسلمین وابسته به آن است.

7347/570/536





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: