عربستان در قبال اقدام غیر انسانی خود باید پاسخگو باشد
نوشته شده توسط : hgu33

'منصور حقیقت پور' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: در اجرای احكام اعدام تعدادی از اتباع ایرانی زندانی در عربستان سعودی به اتهام حمل مواد مخدر، رژیم حاكم بر عربستان اثبات كرد كه رژیمی مرتجع و تابع قوانین عصر حجر است و هیچ گونه شاخص هایی را كه در سنجش حقوق بشر در دنیا مطرح است، اعمال نمی كند.

وی با یادآوری این كه در اتهام عربستان به اتباع ایرانی تشكیك وجود دارد، اظهار داشت: ما از حقوق شهروندان خود دفاع می كنیم، زیرا عربستان سعودی نتوانسته است اقدامی در اثبات این اتهامات انجام دهد.

این نماینده مجلس یادآور شد: عربستان حتی اجازه نداد كه یك وكیل از حق اتباع ایرانی دفاع كند یا حتی اجازه نداد كه یكی از اعضای سفارت ایران در محاكمه این اتباع حضور داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اظهارات صریح سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی در اطمینان دادن به همتای ایرانی خود مبنی بر جلوگیری از اعدام اتباع ایرانی گفت: سعود الفیصل و دستگاه سیاسی عربستان سعودی بویی از انسانیت، صداقت و درستی نبرده اند و همواره با اقدامات خود نشان داده اند كه به هیچ چیزی پایبند نیستند.

حقیقت پور تصریح كرد: آزادی افكار و اندیشه در عربستان وجود ندارد و دستگاه های مدنی در این كشور نیز فعال نیستند.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه این حكومت ها دیگر به پایان راه رسیده اند، اظهار داشت: بیداری اسلامی رخ داده در منطقه، انتقام خود را از این حكومت ها خواهد گرفت.

وی به جنایات عربستان در بحرین و خیانت های این كشور در سوریه اشاره و تاكید كرد: اقدامات عربستان در این كشورها هیچگاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاك نخواهد شد.

یك مقام مسوول در وزارت امور خارجه اعلام كرد: هیات حقوقی - كنسولی از سوی این وزارتخانه و دستگاههای ذیربط برای پیگیری موضوع اعدام تعدادی از اتباع زندانی ایرانی در عربستان سعودی، بزودی عازم این كشور می شود.

این مقام مسوول گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: این هیات حقوقی - كنسولی در رابطه با اعدام تعدادی از اتباع زندانی ایران در عربستان به اتهام حمل مواد مخدر و با توجه به عدم رعایت حقوق اولیه این اتباع در زمینه دسترسی كنسولی، عدم برخورداری از داشتن وكیل و مترجم و مسایل دیگری كه مورد اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران است، عازم عربستان سعودی می شود.

عربستان سعودی اواخر فروردین ماه امسال تعدادی از اتباع زندانی ایرانی را به اتهام حمل مواد مخدر اعدام كرد اما حدود دو ماه بعد، پس از پیگیری های مكرر وزارت امور خارجه نسبت به مشخص شدن سرنوشت این اتباع، موضوع اعدام این افراد در فروردین ماه را بطور رسمی اعلام كرد.

این اقدام عربستان سعودی در حالی صورت گرفته است كه در پی پیگیری ها و تماس های تلفنی 'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، 'سعود الفیصل' وزیر امور خارجه عربستان بر جلوگیری از اجرای این احكام تاكید كرده بود.

سیام**9121**1572





:: برچسب‌ها: سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: