قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی هنوز نسبت به اتخاذ سیاستهای انبساطی بیشتر از سوی بانکهای مرکزی اروپا و آمریکا تردید دارند .

بر اساس این گزارش ، ادامه نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان تا حد زیادی اخبار منتشر شده در خصوص کاهش تولید و صادرات نفت اوپک و کاهش ذخایر نفتی آمریکا را جبران کرده است .

بر این اساس ،در روز سه شنبه قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با 53 سنت کاهش به 106.81 دلار رسید .  قیمت نفت سبک آمریکا نیز با 29 سنت کاهش به 89.49 دلار در هر بشکه رسید.

ریک اسپونر کارشناس ارشد انرژی تاکید کرد در شرایط کنونی مسائل اقتصادی جهان مهمترین عامل تاثیر گذار بر تحولات بازار نفت است . البته شرایط ایران و خاور میانه نیز نگرانی مهمی در تحولات بازار انرژی است . قیمت نفت برنت در ماه جولای بیش از 8 درصد رشد داشته است که این بیشترین رشد از ماه فوریه به شمار می رود . قیمت نفت آمریکا نیز از ابتدای جولای 5 درصد رشد داشته است .

تازه ترین بررسی رویترز نیز نشان می دهد میزان تولید نفت اوپک طی ماه جولای با 450 هزار بشکه کاهش به کمتر از 31.18 میلیون بشکه در روز رسیده است . نظر سنجی رویترز همچنین نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته بیش از 1.6 میلیون بشکه کاهش داشته است .





:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: