مبالغی از هدفمندی یارانه ها دراختیار دانشجویان دانشگاه آزاد قرار گیرد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، 'فرهاد دانشجو' پس از حضور در كمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی درمورد مباحث مطرح شده در این جلسه مشترك گفت: در حال حاضر پرداخت حقوق استادان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از دریافتی شهریه دانشجویان است و درحالیكه گفته می شود دانشگاه سالانه شهریه زیادی می گیرد باید گفت كه تراز مالی دانشگاه معكوس هم هست.

وی با بیان اینكه اگر بخواهیم تنها به شهریه دانشجویان برای تامین منابع مالی اكتفا كنیم بدون شك هر سال با توجه به تورم موجود باید شهریه ها را افزایش دهیم، خاطرنشان كرد: معتقدیم افزایش شهریه، راه مناسبی برای تامین منابع مالی نیست همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم منابع مالی جدید در دانشگاه آزاد كه 70 درصد دانشجویان آن از اقشار ضعیف جامعه هستند را ایجاد كنیم.

دانشجو تعریف و تامین منابع مالی لازم برای جلوگیری از افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد را نیازمند راهكارهای قانونی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین برنامه بلند مدت و طرح جدید جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این برنامه ها مسیر آینده دانشگاه آزاد اسلامی را تا 10 سال آینده مشخص خواهد كرد.

وی تاكید كرد: دانشگاه آزاداسلامی از امكانات فیزیكی خوبی مانند ساختمان و فضای آموزشی برخوردار است اما در ابعاد دیگر مانند نسبت استاد به دانشجو، بیمارستان ها و رشته های پزشكی مشكلاتی دارد.

دانشجو ادامه داد: اصلاح نسبت استاد به دانشجو، هرم هیات علمی، تسهیل دسترسی دانشجویان به استادان از جمله شاخص های بحث آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد به شمار می آید كه برای هر كدام برنامه ریزی ویژه ای آغاز شده است.

وی خط قرمز دانشگاه آزاد در جذب اعضای هیات علمی را لزوم اعتقاد قلبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه عنوان كرد و گفت: حتی اگر بدانیم فردی در دانشگاه وجود دارد كه در حال كار است اما این خط قرمز ها را رعایت نمی كند، باید از دانشگاه برود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتصاب های صورت گرفته در طول چند ماه اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره كرد و از تشكیل دو كمیته انتصابات و استعداد یابی در این دانشگاه به منظور شناسایی افراد لایق و بكارگیری آنها خبر داد.

وی توضیح داد: این كمیته ها توانایی افراد مختلف را بررسی كرده و در نهایت سه نفر را به رئیس دانشگاه پیشنهاد می كنند كه از میان آنها یك نفر توسط رئیس دانشگاه انتخاب می شود.

دانشجو هدف از فعالیت كمیته های انتصابات و استعدادیابی در دانشگاه آزاد را جلوگیری از انتخاب سلیقه ای افراد و بررسی كارشناسانه افراد مستعد عنوان كرد.

وی همكاری میان دانشگاه آزاد با وزارتخانه های بهداشت و علوم در ماه های اخیر را در تاریخ فعالیت این دانشگاه ، بی سابقه توصیف كرد و افزود : متاسفانه در گذشته 31 واحد علوم و تحقیقات فاقد مجوز فعالیت بودند كه به همین خاطر مدرك دانشجویان و فارغ التحصیلان آن ها نیز نامعتبر بود اما در طول چهار ماه گذشته با همكاری و تعامل مناسب موفق شدیم برای این واحد ها و بیش از هزار و 500 رشته در دانشگاه آزاد مجوز اخذ كنیم.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: سفید , کنسرت , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: