رویترز: طلای المپیك برای سلیمی وزنه بردار فوق سنگین ایران
نوشته شده توسط : hgu33

این خبرگزاری در گزارش خود ادامه داده است: بهداد سلیمی 22 ساله با ادامه راه وزنه برداران سنگین وزن ایران یكی از شش وزنه بردار ایرانی است كه رقابت سختی را با وزنه برداران سنگین وزنی از آلمان و روسیه برای كسب مدال خواهد داشت.

سلیمی در مسابقات قهرمانی جهان كه سال 2011 در پاریس برگزار شد توانست در اولین حركت خود با بلند كردن وزنه 214 كیلوگرمی ركورد دنیا را جا به جا و بر شهرت خود به عنوان وزنه بردار برتر دسته بالای 150 كیلوگرم تأكید كند.

'كاظم پنجاوی' از وزنه برداران سابق ایران در المپیك كه در حال حاضر مربیگری جوانان بریتانیا را بر عهده دارد، در مورد وی گفت: اگر اتفاق غیر منتظره ای نیفتد، سلیمی كار راحتی خواهد داشت و 205 كیلوگرم را در یك ضرب و 250 كیلوگرم را در دو ضرب بلند خواهد كرد و در این صورت به قهرمانی خواهد رسید.

وی افزود: اما استرس المپیك بالا است. هركسی می تواند از این فشار برای قهرمانی استفاده كند. برخی از شركت كنندگان تمرینان خوبی ندارند ولی وقتی روی سكو می روند، فقط به مبارزه فكر می كنند. از نظر من آنها 'سلحشورند'.

البته قدرت روحی و روانی نیز نقش بسزایی در وزنه برداری دارد به طوریكه 'ماتیاس اشتاینر' وزنه بردار آلمانی به خاطر قولی كه به همسرش داده بود توانست مدال طلای دسته فوق سنگین را در المپیك پكن به دست بیاورد.

وزنه برداری اولین بار در سال 1896 وارد بازی های المپیك مدرن شد و انتظار می رود وزنه برداران قدری در بازی های امسال روی سكو بروند و هر كدام دو تا سه برابر وزن خود وزنه بزنند.

اما مدال طلا به فردی می رسد كه سنگین ترین وزنه را در دو حركت یك ضرب و دو ضرب زده باشد. زمانی كه دو وزنه بردار از این جهت وزنه های یكسانی را بزنند، مدال طلا به فردی می رسد كه وزن بدنی كمتری داشته باشد.

چین یكی از كشورهایی است كه انتظار می رود به خصوص در دسته های سبك وزن تر سهمی از 15 مدال طلای وزنه برداری داشته باشد.

چین در بازی های 2008 پكن هشت مدال طلا در وزنه برداری به دست آورد. در وزنه برداری زنان پیشتاز بود و در مجموع وزنه برداران زن و مرد این كشور چهار ركورد المپیك از خود بر جای گذاشتند.

با وجود این تیم آنها در المپیك لندن فقط یكی از آن مدال آوران را همراه خود دارد كه نشان دهنده برنامه ریزی عمیق چینی ها برای ورزنه برداری و پتانسیل این كشور برای معرفی چهره های نوظهور در این رشته است.

ورزشی**9126**1553





:: برچسب‌ها: خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: