متروی نیویورك در تصرف حامیان فلسطین
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، در این تابلوها كه به رنگ های سفید و سبز به نمایش درآمده اند، نقشه كوچك شدن تدریجی سرزمین فلسطین و اشغال آن توسط رژیم صهیونیستی از سال 1964میلادی تا سال 2010 میلادی به نمایش درآمده است.

نصب این تابلوها در داخل متروی شهر نیویورك، هیاهوی زیادی را در رسانه های آمریكا به راه انداخته و نارضایتی شهروندان نیویورك و فعالان یهودی و اسراییلی در آمریكا را به همراه داشته است و برخی از رسانه ها، نیز ضمن ملامت كردن مؤسسه راه و ترابری شهر نیویورك، خواستار برچیده شدن این تابلوها شده اند.

مدیر این طرح فردی به نام 'هنری كلیفورد' است؛ وی همچنین مدیر كمیته 'صلح در فلسطین و اسراییل' است. این كمیته می كوشد، از راه فرهنگی ایده های خود را به افكار عمومی مردم القا كند.

این كمیته همچنین خواستار ایجاد كشور فلسطینی در سرزمین اشغالی و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی و متوقف كردن اقدامات خشونت آمیز از سوی دو طرف فلسطینی و اسراییلی است.

مدیر این طرح در گفتگو با رسانه ها، كل هزینه صرف شده برای اجرای این طرح را بالغ بر بیست و پنج هزار دلار اعلام كرد.

كلیفورد با اشاره به هدف خود از راه اندازی چنین طرحی گفت: با اجرای این شیوه، می خواهم مردم نسبت به اوضاع محیط پیرامون خود آگاه شوند و از حقایق تاریخی صحیح متعلق به منطقه اطلاع پیدا كنند؛ هر كس شكی در مورد نقشه های این تابلوها دارد، باید با آوردن دلیل، شك خود را توجیه كند.

وی تأكید كرد: از آنجا كه هدف اصلی اسراییل سیطره بر سرزمین فلسطین و خارج كردن ساكنان آن است، این نقشه ها نیز تعابیر آشكار از این هدف هستند.

1592

خاورم*2023**1030





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: