فدراسیون دوچرخه سواری ایران تعلیق شد
نوشته شده توسط : hgu33
دوچرخه سواری

نامه تعلیق فدراسیون جهانی دوچرخه سواری تاثیری بر شرکت نمایندگان دوچرخه سواری ایران در المپیک نخواهد داشت.

فدراسیون جهانی دوچرخه سواری با ارسال نامه به فدراسیون دوچرخه سواری ایران، فعالیت های این فدارسیون را تعلیق کرد.

فدراسیون دوچرخه سواری یکی از فدارسیون های ورزشی ایران بود که با خطر تعلیق از سوی فدراسیون های جهانی ورزش مربوطه مواجه بود. چندی پیش، زمانی که نامه هایی مختلف از سوی فدراسیون های جهانی به وزارت ورزش ارسال شد و درباره تعییر ناگهانی روسای فدراسیون ها از وزیر ورزش ایران توضیح خواسته بودند، یکی از این نامه ها مربوط به فدراسیون دوچرخه سواری بود.

محمد حسین انصاری فرد، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش، دو هفته قبل با اطمینان از "رفع مشکل" فدراسیون دوچرخه سواری سخن می گفت. او درباره مکاتبات این وزارت خانه و فدارسیون دوچرخه سواری به خبرگزاری فارس گفته بود:"با توجه به استعفای زنگی‌آبادی مشکل خاصی نداریم و این نامه در حد توضیح خواستن است."

در متن نامه تعلیق فدراسیون دوچرخه سواری ایران که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، به نامه هایی اشاره شده که بین فدارسیون جهانی و فدارسیون ایران رد و بدل شده است. وزارت ورزش ظاهرا در مکاتبات خود نتوانسته دلایل قانع کننده ای برای برکناری علی زنگی آبادی رئیس برکنار شده این فدراسیون بیاورد. در بخشی از این نامه آمده:" با مرور شرایط، ما موظف هستیم تصمیم هیات مدیره اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری را درتاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ که حکم تعلیق فدراسیون شما از امروز اعلام کرده است، اجرایی کنیم"

در قسمتی دیگری از نامه، به شرایط تعلیق اشاره شده و آمده است: "این تعلیق مسابقات دوچرخه سواری داخل ایران تحت تاثیر قرار نخواهد و همچنین محدودیتی برای شرکت ورزشکاران در مسابقات فدراسیون جهانی دوچرخه سواری نخواهد داشت"

واکنش های سرپرست و رئیس برکنار شده

علی زنگی آبادی رئیس برکنار شده فدراسیون دوچرخه سواری نامه فدراسیون جهانی را نتیجه تصمیم های وزارت ورزش می داند و گفته است:" کسانی که باعث شدند این اتفاق رخ دهد باید ببینند چه کاری می‌توانند انجام دهند تا ایران تعلیق نشود. باید منتظر باشیم وزارت و فدراسیون جهانی چه تصمیمی می‌گیرند. خودشان بریده و دوخته‌اند و از ما نظری نگرفته‌اند."

او در مورد بحث هایی که در مورد استعفای خود قبل از کناره گیری از مقام اش گفته است" استعفا را از من گرفته‌اند! البته بحث استعفا را فدراسیون جهانی قبول نکرد و گفت باید مجمع در این باره تصمیم بگیرد و باید به اعضای مجمع استعفا را می‌دادم که اصلا مجمعی در کار نبوده است."

اما سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری، خسرو قمری، در گفتگویی با خبرگزاری فارس با اطمینان گفته است که علی زنگ آبادی به خواسته خود استعفا داده است. او در اظهار نظر دیگری خبر از رفع محرومیت فدراسیون دوچرخه سواری داده و گفته است:" پس از اینکه فدراسیون پاسخ فدارسیون جهانی را داد، فدراسیون جهانی با ارسال نامه‌ای دوباره به ایران دلایل را قانع‌کننده دانسته و گفته است که رکاب‌زنان می‌توانند در المپیک شرکت کنند. در متن این نامه آمده است که دلایل گفته شده شما در نامه قبلی قانع‌کننده بوده و مسئولان فدراسیون جهانی با حضور ملی‌پوشان در المپیک مشکلی ندارند. بر همین اساس، از اعضای کمیته ملی المپیک نیز خواسته‌ایم تا در جریان بازی‌های المپیک طی یک جلسه با شما صحبت کرده و وضعیت داخلی دوچرخه‌سواری را بررسی کنیم."

نامه تعلیق تاثیری بر شرکت ورزشکاران ایرانی در المپیک نخواهد داشت و آنها می توانند در این بازی ها حضور داشته باشند.





:: برچسب‌ها: پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: