نماینده روسیه درسازمان ملل غرب را متهم به گسترش خونریزی در سوریه كرد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، ویتالی چوركین سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل كه به دنبال وتوی قطعنامه شورای امنیت در جلسه روز پنجشنبه این شورا سخن می گفت با انتقاد از پیشنهاد دهندگان رای گیری قطعنامه گفت آن ها به خوبی می دانستند كه با توجه به شكاف های موجود شانسی برای تصویب و موفقیت آمیز بودن آن وجود ندارد.

وی با تاكید بر موضع شفاف مسكو مبنی بر جلوگیری از صدور هر گونه قطعنامه ای كه سوریه را تحت بند هفتم قرار داده و زمینه را برای افزایش تحریم ها علیه این كشور و حمله نظامی به آن فراهم كند خواستار ادامه تلاش ها برای احیای توافقنامه نشت ژنو درباه سوریه شد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با خاطر نشان كرد كشورهای غربی با درخواست روسیه و چین برای كنار گذاشتن گزینه نظامی علیه سوریه مخالفت می كنند، و اظهارات نمایندگان آمریكا، انگلیس و فرانسه مبنی بر اینكه آنها قصد استفاده از گزینه نظامی علیه دمشق ندارند، كاملا بی اساس است.

چوركین با اشاره به تعهد مسكو به طرح شش ماده ای كوفی عنان گفت : غرب نه تنها اندك تلاشی برای كمك به كوفی عنان و زمینه سازی گفتگو میان حكومت و مخالفان سوری به خرج نداده بلكه با حمایت از گروه های افراطی و تروریستی به خونریزی ها در این كشور دامن می زند.

وی در انتقادی كم سابقه از آمریكا، انگلیس و فرانسه آن ها را متهم به دست درازی به سوریه در راستای منافع ژئوپولیتیك خود كرد و گفت آن ها در حالی به دنبال تامین منافع خود هستند كه هیچ قرابتی با مطالبات و خواسته های مردم سوریه ندارد.

ویتالی چوركین افزود : غرب به جای زمینه سازی برای اجرای مصوبات نشست ژنو این قطعنامه را به رای گذارد تا به جو برخورد و رویارویی در شورای امنیت دامن بزند بدون اینكه به مساله بمبگذاری دمشق و كشته شدن مقامات بلندپایه سوری اشاره ای شود.

نماینده دائم روسیه با یكجانبه خواندن قطعنامه پیشنهادی غرب افزود: این قطعنامه متضمن تحریم های بی سابقه ای علیه حكومت سوریه بود بدون آنكه به نقش گروه های مسلح مخالف در گسترش خشونت توجه كرده باشد كه برخلاف روح توافقنامه ژنو است.

رای گیری درباره قطعنامه ضد سوری آمریكا و كشورهای اروپایی قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شود اما كوفی عنان با هدف گفتگو و مذاكره با مقامات روسی، پیشنهاد درخواست تعویق 24 ساعته این رای گیری را ارائه داد كه مورد موافقت اعضای شورای امنیت قرار گرفت.

روسیه و چین روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمایت كشورهای غربی را علیه سوریه كه در آن سوریه به اعمال تحریم ها تهدید شده بود،‌ وتو كردند.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: کلیسا , گربه , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: