غضنفری: ایران آماده است دستاوردهای خود را در اختیارمردم انقلابی تونس قرار دهد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، ' مهدی غضنفری' كه در راس هیاتی از بخش دولتی و خصوصی ایران برای شركت در یازدهمین كمیسیون مشترك همكاری ایران و تونس به این كشور سفر كرده است، روز چهارشنبه با ' محمد الامین الشخاری' وزیر صنایع تونس دیدار و گفت وگو كرد.

غضنفری در این دیدار كه ' پیمان جبلی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز حضور داشت، بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب مردم تونس واعلام حمایت ایران از تلاش های آنان برای حفظ استقلال خود تاكید كرد.

وی كه ریاست طرف ایرانی در كمیسیون مشترك همكاری های ایران و تونس را برعهده دارد، گفت : درك می كنیم مردم و دولت انقلابی تونس با سختی هایی روبه رو باشند و از این رو ما آمادگی خود را برای همكاری با تونس به منظور گذر از این مرحله حساس تاریخی اعلام می كنیم.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران اظهارداشت: امضای اسناد و یادداشت های تفاهم در پایان كمیسیون مشترك همكاری دو كشور به منزله جاده ای است كه برای رسیدن به مقصد نیازمند وسایل و امكانات مناسب حركت هستیم و دو كشور باید با مشاركت و همكاری زمینه حركت سریع را فراهم كنند.

غضنفری با تاكید بر ضرورت فعال شدن بخش خصوصی دو كشور در زمینه هایی مانند صنایع غذایی ، واگن سازی ، ساخت نیروگاه و جاده، دارو و بهداشت، نفت و پتروشیمی، خودروسازی ، مسكن سازی، معدن، فولاد، مس ، آلومینیوم ، لوازم خانگی و مصالح ساختمانی ، گفت كه دو كشور باید برای تامین خط اعتباری لازم همكاری كنند.

وی خاطرنشان كرد: كشور مستقل و انقلابی تونس شاید از سوی برخی كشورهایی كه از پیروزی انقلاب مردم آن ناراضی هستند تحت فشار قرار گرفته باشد اما درهای ایران به روی دولت و ملت تونس باز است و انتظار ما فقط تعامل سازنده و برادرانه دو كشور مسلمان است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت به پیشرفت های ایران در عرصه های ، های تكنولوژی و نانو تكنولوژی اشاره كرد و گفت كه ایران آماده است با طرف تونسی در این زمینه ها همكاری كند و به جوانان انقلابی و تحصیل كرده تونسی آموزش بدهد.

غضنفری با ابراز خرسندی از اراده دولت و ملت تونس برای گسترش و توسعه همكاری ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران بررفع هرگونه مانع بر سرراه این اهداف مهم با همكاری تهران و تونس تاكید كرد.

خاورم ** 1324





:: برچسب‌ها: سبز , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: