نوشته شده توسط : hgu33

تراب محمدی روز چهارشنبه در نخستین نشست هم اندیشی با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی درخصوص ورود گردشگران خارجی به استان، افزود: گردشگر خارجی وقتی به كشوری همچون ایران با این قدمت و تنوع فرهنگی بالا وارد می شود به دنبال دور شدن از هیاهوی دنیای صنعتی و اقامت در كلبه ها و چادرهای ایلات و عشایری است.

وی خاطرنشان كرد: دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در تورهای ویژه ای كه برای گردشگران خارجی ترتیب می دهند باید با استفاده از این توانمندی و ظرفیت های قدرتمند عشایر استان برای تامین نیاز گردشگران استفاده كنند.

وی با بیان اینكه آذربایجان شرقی از لحاظ وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری نسبت به كشورهای همسایه در جایگاه بالاتری قرار دارد، بر لزوم تمركز بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی برای استفاده از این ظرفیت ها و ورود گردشگر خارجی تاكید كرد.

عضو شورای مشورتی گردشگری كشور، دفاتر خدمات مسافرتی را بازوان اجرایی دولت در جذب گردشگر خارجی دانست و گفت: با توجه به اینكه ورود گردشگر خارجی به كشور بیشترین ارز آوری را با خود به همراه دارد، دولت با اقداماتی نظیر اعطای ارز تشویقی به دفاتر، تشكیل كارگروه گردشگری دولت و حمایت همه جانبه از دفاتر خدمات مسافرتی راه را برای رقابت مدیران این دفاتر و در نتیجه توسعه صنعت گردشگری كشور فراهم كرده است.

محمدی گردشگری را تنها وظیفه ای منتهی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ندانست و افزود: اگر آذربایجان شرقی تاكنون توانسته در امر جذب گردشگر موفق عمل كند به دلیل این بوده كه بیش از 16 دستگاه و سازمان متولی گردشگری به ریاست و تدبیر استاندار دست به دست هم داده و برای محقق شدن اهداف گردشگری و توسعه زیر ساخت های استان همگام شده اند.

وی با مقایسه سرمایه گذاری ها و زیرساخت های كنونی ایجاد شده در استان نسبت به چهار سال گذشته خاطرنشان كرد: تكمیل و بهره برداری از اتوبان پیامبر اعظم، دو بانده شدن مسیر تبریز – مراغه، آسفالته شدن و تعریض تمام راه های مواصلاتی به روستاهای هدف گردشگری استان و بین المللی شدن فرودگاه آذربایجان شرقی بخشی از اقدامات چهارساله در حوزه گردشگری استان به شمار می رود.

محمدی اضافه كرد: همچنین با حضور قابل توجه سرمایه گذاران بخش خصوصی اكنون تمام شهرستان های استان دارای هتل و هتل آپارتمان هایی هستند كه یا افتتاح شده و یا در آستانه بهره برداری قرار دارند كه در كنار آنها بهره برداری از 100 مجتمع رفاهی بین راهی، 65 كمپ گردشگری و ساخت ده ها سرویس بهداشتی در چهار سال اخیر اجرایی شده اند.

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر استان ابراز كرد: اكنون با فراهم آمدن این زیر ساخت ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته، به جرات می توان گفت كه گردشگری در آذربایجان شرقی به طور كامل شكل و قوام گرفته و با شناخته شدن به عنوان مقصدی ایمن برای گردشگران، آماده افزایش حجم گردشگر ورودی است.

محمدی تاكید كرد: تمام مشكلات پیش روی صنعت گردشگری با نگرش مثبت و اراده ای كه از سوی دولت وجود دارد، در كنار همكاری دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و ارایه طرح ها و برنامه های این دفاتر به مرور زمان برطرف شده و شاهد تحقق اهداف حوزه گردشگری در استان خواهیم بود.

نخستین نشست هم اندیشی مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی آذربایجان شرقی با رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در سالن 9 دی موزه آذربایجان تبریز برگزار شد.

7240/587/245





:: برچسب‌ها: کودک , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: