منتقد تلویزیون: 'مهمانان ویژه' فرم مناسبی نداشت
نوشته شده توسط : hgu33

'محمدرضا لطفی' روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مهمانان ویژه در مقایسه با آثاری چون 'قرارگان مسكونی' و' لیموترش' كه رضویان كارگردانی كرده است؛ ساختار بهتری دارد.

وی افزود: فرمی كه رضویان برای 'مهمانان ویژه' انتخاب كرد، تناسبی با محتوای داستان نداشت زیرا داستان این سریال یك موضوع طنز بود اما فرم كارگردانی آن بیشتر با یك داستان اجتماعی معماگونه شباهت داشت.

لطفی بخشی از این نقیصه را متوجه تصویربردار این مجموعه دانست كه بیشتر با سیروس مقدم همكاری دارد كه آثار این كارگردان بیش از هر چیز بخاطر نماهای بسته و زوایه‌های نامتعارف در ذهن مخاطب می‌ماند.

منتقد سینما و تلویزیون افزود: در آثاری كه با مضمون طنز ساخته می‌شوند، كارگردان بهتر است به جای نماهای بسته، فضاهای گروهی ضبط شود تا بازیگران بتوانند موقعیت‌های طنز بیافرینند.

وی در ادامه به نقش آفرینی بازیگران این مجموعه اشاره كرد و گفت: بیننده این سریال، نقطه درخشان و خاصی از بازی‌ها بویژه بازیگری 'علیرضا خمسه' نمی‌بیند و انتظار او از بازی خمسه برآورده نمی شود.

لطفی اظهار داشت: هرچند رضویان در چینش بازیگران خوب عمل كرد اما هدایت آنان را به درستی انجام نداد و به همین خاطر بازیگران از تمام انرژی خود برای نقش آفرینی استفاده نكردند.

این منتقد سیما و سینما افزود: هرچند فیلمنامه روان نوشته شده است و سكته ندارد اما گاهی اتفاقاتی كه درفیلمنامه به نگارش درآمده است، سریال را از ریتم خارج می‌كرد.

وی با بیان اینكه فیلمنامه 'مهمانان ویژه' برای تولید یك تله فیلم مناسب بود، گفت: نویسنده سعی كرد با پرداختن به موضوعات و شخصیت‌های فرعی، این تله فیلم را به یك سریال مناسبتی تبدیل كند كه موفق نشد.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: