نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، 'مرتضی عزیزی' درباره وضعیت صنعت پتروشیمی و سهام این شركت ها افزود: واحدهای پتروشیمی تا امروز هیچ مشكلی نداشته اند.

وی گفت: شركت های پتروشیمی تولیدكننده اوره و آمونیاك در گزارش های سه ماهه بعضا عملكردهایی در حد و اندازه گزارش های شش ماهه ارائه كرده اند و پوشش های چشمگیر و درآمدهای خوبی داشتند.

عزیزی درباره واحدهای تولیدی متانول نیز این گونه توضیح داد: برخی واحدهای تولیدی متانول به دلیل تولید محصول مایع در حمل و نقل با مشكلاتی مواجه شدند كه این مشكل نیز در اواخر خرداد ماه با عقد قراردادهای جدیدی با شركت های كشتیرانی جدید بر طرف شد.

وی تاكید كرد: به طور قطع و یقین سود شركت های تولیدكننده متانول در سال جاری بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

رییس هیات‌ مدیره انجمن صنفی كارفرمایی صنعت پتروشیمی افزود: محدودیتی برای تولیدكننده ها در خصوص فروش و نقل و انتقال پول آنها وجود ندارد.

وی به سهامداران این صنعت توصیه كرد: به گزارش های سه ماهه شركت های تولیدكننده مایعات در صنعت پتروشیمی توجهی نداشته باشند، زیرا با رفع مشكل حمل و نقل این شركت ها، به طور قطع آنها تا پایان سال تعدیل های مثبت خوبی خواهند داشت.

وی همچنین درباره توافق بانك مركزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اولویت بندی تخصیص ارز دولتی برای كالاهای وارداتی و احتمال این كه تجهیزات این شركت ها مشمول این قانون شود، گفت: درصد نیاز تجهیزات پتروشیمی ها حدود سه تا پنج درصد است كه با توجه به صادراتی بودن این گروه، آنها از محل صادرات می توانند تجهیزات خود را وارد كنند و این توافق هیچ تاثیری برای صنعت پتروشیمی ندارد.

اقتصام** 9141/1594





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: