همگرایی اعضای جنبش غیرمتعهدها، غرب را به انزوای سیاسی می كشاند
نوشته شده توسط : hgu33

شاهین محمد صادقی نماینده مردم كازرون در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با یادآوری اهمیت بالای اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران افزود: ایران برغم فشارهای غرب و متحدان اروپایی از یك موقعیت بسیار بالا در عرصه بین المللی برخوردار است و واگذاری ریاست اجلاس غیرمتهعد ها به ایران بیانگر پذیرش كشورهای جهان از نقش تاثیر گذار ایران در منطقه است.

** برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها موقعیت ایران را تغییر می دهد

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس در ادامه این گفت و گو با اشاره به تحكیم موقعیت ایران در عرصه بین المللی اظهار داشت:این اجلاس تحریم ها و فشارهای وارده بر نظام جمهوری اسلامی ایران را كم اثر می كند و راه را برای تضعیف موقعیت دشمنان هموارتر می سازد.

** تلاش نافرجام آمریكا برای احیای قدرت خود با دخالت در امور كشورهای جنبش غیر متعهدها

وی با بیان اینكه امریكا در صدد برهم زدن موازنه قوا در منطقه است ،خاطرنشان كرد: امریكا با دخالت در كشور سوریه و سركوب مردم انقلابی بحرین و سركوب شیعیان عربستان و نفوذ در بین كشورهای عضو عدم تعهد به دنبال احیای قدرت از دست رفته خود است در حالی كه در این خواسته مجالی برای تحقق نمی یابد.

عضوهیات رییسه مجلس با تاكید بر فضاسازی غرب در آستانه برگزاری این اجلاس در تهران گفت: غرب با دخالت و تهدید در بین 118كشور عضو جنبش غیرمتعهدها ،به دنبال كم اهمیت جلوه دادن این اجلاس است،در حالی كه كشورهای عضو با یك موجی از همگرایی بیشتر به دنبال حفظ استقلال هستند و حاضر به دادن امتیاز به غرب نیستند.

**موسم جدید در راه است

محمد صادقی ضمن بسر آمدن دوران زورگویی دولتمردان غربی گفت: اكنون موج جدیدی در جهان روی داده است و با توجه به تحولات و موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان شاهد فصل نوینی در عرصه بین المللی هستیم.

گفتنی است جنبش غیرمتعهدها حدود 52 سال پیش در دوران جنگ سرد و در فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان كشورهایی كه نمی خواستند به هیچ یك از دو قطب وابسته باشند ، تشكیل شد.

نخستین اجلاس رهبران این جنبش نیز در دسامبر 1961 میلادی با حضور رهبران 25 كشور در شهر بلگراد پایتخت یوگسلاوی سابق برگزار شد.

ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عضویت این جنبش در آمد.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها قرار است در دهه اول شهریور ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

سیام/9250 1418**





:: برچسب‌ها: قدیمی , خام , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: