398 میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، حق تقدم بانك ایران زمین در بازار دوم فرابورس با جابجایی 33 میلیون و 600 سهم با نرخ 481 ریال داشت.

كمترین حجم معاملات را افرانت در بازار اول فرابورس با جابجایی یك هزار و 700 سهم و قیمت پایانی 11 هزار و 20 ریال كسب كرد.

بیشترین افزایش قیمت را شركت پالایش نفت شیراز در بازار دوم با افزایش قیمت 4.9 درصد و قیمت 3 هزار و 283 ریال از آن خود كرد. بیشترین كاهش قیمت را سرمایه گذاری توسعه عمران كرمان با كاهش 4.8 درصدی قیمت و بهای 923 ریال در بازار دوم فرابورس در سیستم معاملاتی امروز ثبت كرد.

**حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی

در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابجایی 60 هزار و 940 برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب 9 هزار و 850 برگه مشاركت نفت فصلی، 9 هزار و 70 برگه اجاره امید، 3 هزار و 480 برگه مشاركت نارنجستان، 2 هزار و 645 برگه مشاركت مسكن مهر، 2 هزار و 220 برگه اجاره مپنا، 2 هزار و70 برگه اجاره لیزینگ سینا، هزار و 930 برگه اجاره مسكن، هزار و 230 برگه اجاره ماهان2، هزار و 60 برگه اجاره ماهان، 200 برگه گواهی سپرده سعدی، 140 برگه اجاره جوپار و 80 برگه مشاركت توسعه به قیمت هر برگه یك میلیون ریال جابجا شد.

امروز نماد معاملاتی سرمایه گذاری توسعه شمال، برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع فوق العاده صاحبان سهام متوقف شد. همچنین نماد شركت های مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن، بیمه میهن، قند شیروان و قوچان و مهندسی صنعتی روان فن آور پس از برگزاری مجمع عمومی عادی صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شد.

قیمت اوراق تسهیلات مسكن نیز حدود تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز 61 تا 62 هزار تومان مبادله شد.

**پذیره نویسی بانك خاورمیانه پایان یافت

در چهارمین روز، پذیره نویسی یك میلیارد و 934 میلیون و 509 هزار سهم بانك خاورمیانه كه از روز شنبه 17 تیر آغاز شده بود، پایان یافت.

بانك خاورمیانه با داشتن 48 سهامدار حقیقی و 3 سهامدار حقوقی، 4 هزار میلیارد ریال سرمایه دارد كه از این مبلغ 2 هزار و 65 میلیارد و 491 میلیون ریال از طریق موسسان بانك و یك هزار و 934 میلیارد و 509 میلیون ریال با پذیره نویسی تامین شد. با این پذیره نویسی تعداد بانك های پذیره نویسی شده فرابورسی به 5 عدد رسید.

**ادامه رقابت برای خرید بلوك حق تقدم ایران زمین

ادامه رقابت برای خرید 195 میلیون سهم معادل بلوك 4.8 درصدی حق تقدم استفاده نشده بانك ایران زمین كه امروز در فرابورس عرضه شد به قیمت پایه هر سهم 450 ریال به صورت نقد، به دلیل رقابت در دقایق پایانی به فردا موكول شد.

**توقف یك نماد و بازگشایی سه نماد

مدیر بازار فرابورس گفت: با گشایش نماد بیمه سامان ، سرانجام معاملات این شركت بیمه ای 400میلیارد ریالی از شنبه 24 تیر در بازار اول ثبت می شود.

**گشایش نماد بیمه سامان در فرابورس

'امیر هامونی' افزود:با پذیرش شركت بیمه سامان از سوی هیات پذیرش فرابورس در دی ماه سال گذشته، سرانجام نماد معاملاتی این شركت 400میلیارد ریالی ،از روز شنبه 24 تیر در بازار اول گشایش می یابد و قیمت پایانی سهام میانگین موزون معاملات روزانه سهام ، در روز گشایش در نظر گرفته می شود.

وی توضیح داد :با توجه به اینكه معامله سهام و حق تقدم آن با تعیین كارگزار ناظر انجام می شود، كارگزاران فرابورس باید كارگزار ناظر برای مشتریان خود در سامانه معاملاتی تعیین كنند.

هامونی تصریح كرد: بیمه سامان به عنوان سی پنجمین شركت در بازار اول در گروه بیمه و صندوق های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی فعالیت می كند و بانك سامان با داشتن مالكیت 10درصدی از بیشترین سهام این شركت بیمه ای برخوردار است.

وی در خاتمه گفت:بیمه سامان نهمین شركت بیمه ای است كه وارد فرابورس می شود.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: نیکون , دریاچه , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: