دانش طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری 150نفره 100صد درصد بومی است
نوشته شده توسط : hgu33

' علیرضا رهایی ' روز سه شنبه در حاشیه هم اندیشی فناوری های كلیدی طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150 نفره در دانشگاه صنعتی امیر كبیر در جمع خبرنگاران افزود: تمام مراحل طراحی و ساخت این هواپیما در داخل كشور انجام می شود اما درصورت نیاز از همكاری نهادهای بین المللی هم استفاده خواهیم كرد؛ اما نقش محوری مراكز علمی و تحقیقاتی كشور در طراحی این هواپیما حتما حفظ خواهد شد.

رهایی گفت: زمانی كه پروژه طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره به عنوان اولین پروژه كلان در شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری ( عتف)‌ تصویب شد ، مقدمات كار آماده شد.

وی با بیان اینكه مقدمات برنامه ریزی كار پروژه از خرداد ماه آغاز شد افزود: كار اصلی از تیرماه آغاز شد و به دنبال آن كمیته راهبری این پروژه در دانشگاه امیر كبیر تشكیل و همكارانی از دانشگاههای صنعتی اصفهان ، علم و صنعت ، پارك علم و فناوری فارس و سازمان صنایع هوایی كشور مشخص شدند و تا كنون دو جلسه كمیته راهبری این پروژه تشكیل شده است.

وی اظهارداشت:‌ سازماندهی خوبی در پژوهشكده علوم و فناوری هوا و فضای دانشگاه امیركبیر ایجاد شده و تیم هایی از دانشكده هوا فضا ، متخصصان رشته برق ، مكانیك ، پلیمر و مواد ، مهندسی صنایع در كنار هم كار را پیش می برند.

رهایی گفت: خوشبختانه سازمان صنایع هوایی بر اساس سفارشی كه در سال 89 به دانشگاه امیركبیر داده بود یك مطالعه جامع نیازسنجی و امكان سنجی درباره ظرفیت هواپیماها و نیاز خطوط هوایی كشور انجام داده بودیم كه این گزارش ها آماده و تحویل داده شد.

وی با بیان اینكه در این مطالعات تقریبا نیازهای كشور در سطوح مختلف پروازی از نظر ظرفیت هواپیما مشخص شد اظهار داشت: انجام این مطالعات پیش زمینه خوبی شد كه بتوانیم با مشخص بودن نوع هواپیما و ظرفیت طرح بتوانیم سریع وارد فاز مطالعاتی پروژه شویم.

رهایی گفت: دراین پروژه دانشگاه علم و صنعت متولی طراحی و ساخت موتور ، دانشگاه علم و صنعت اصفهان طراحی و ساخت اویونیك (‌ مربوط به كنترل سیستم‌های الكترونیكی هواپیما مانند رادار می شود) ، پارك علم و فناوری فارس طراحی و ساخت بال و دانشگاه امیركبیر بدنه هواپیما هستند اما چون دانشگاه امیر كبیر به عنوان دانشگاه محوری این پروژه انتخاب شده بنابراین به عنوان هماهنگ كننده تمام مجموعه های دخیل این پروژه فعالیت می كند.

وی تاكید كرد: تمام توان كشور به كارگرفته می شود تا این پروژه بزرگ كه از لحاظ تكنولوژی هم در سطح بسیاربالایی است بتواند با كیفیت بالا و منطبق بر اصول استانداردهای دنیا پیش رود.

رهایی درباره پروژه های دیگری كه دانشگاه امیركبیر در آن نقش محوری دارد گفت: روند پیشرفت این پروژه ها رضایت بخش است به عنوان مثال مطالعات طرح كلان سیستم های حمل و نقل هوشمند كه در راههای درون شهری و برون شهری كاربرد دارد از سال گذشته آغاز شده و فاز اول مطالعات و امكان سنجی آن به پایان رسیده و در تلاشیم تا با همكاری وزارت كشور و راه و شهرسازی وارد فاز اجرایی شویم.

رییس دانشگاه صنعتی امیركبیر ادامه داد: همچنین در زمینه های مرتبط با نفت و گاز هم پروژه ‌مطالعاتی برای پارس جنوبی را داریم كه حال انجام است.

وی گفت: پروژه سفینه ارسال موجود زنده به فضا هم از دیگر پروژه های این دانشگاه است كه یك فاز مطالعاتی آن انجام و مدیر و مجری این پروژه نیز مشخص شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیر كبیر در پایان اظهار داشت: فاز مطالعاتی و اجرایی تمام پروژه های كلان این دانشگاه از ابتدای فصل تابستان كلید خورده و در حال اجرا هستند.

هم اندیشی فناوری های كلیدی طراحی و ساخت هواپیمای مسافربری 100 تا 150 نفره با حضور معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، رییس دانشگاه امیركبیر و نمایندگانی از دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه صنعتی اصفهان امروز - سه شنبه - در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار شد.

علمی **9014**1544





:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: