رییس جمهوری ارمنستان در اجلاس عدم تعهد در تهران شركت می كند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، 'سرژ سركیسیان'سركیسیان روز دوشنبه در این دیدار خاطرنشان كرد: رایزنی مقامات دو كشور باعث تحكیم هر چه بیشتر روابط ایران و ارمنستان خواهد شد.

رییس جمهوری ارمنستان، روابط تهران و ایروان را بسیار خوب و رو به رشد توصیف كرد و گفت: ارمنستان تمام تلاش خود را برای بهتر به ثمر نشستن توافقات صورت گرفته انجام خواهد داد.

وی با اشاره به بیستمین سالگرد آغاز روابط دو كشور، این روابط را تاریخی و فرصت بسیار خوبی برای تعمیق همه جانبه آن میان دو كشور دانست.

سركیسیان در ادامه با تاكید بر اینكه ارمنستان آمادگی كامل برای توسعه روابط استانی و مرزی با ایران را دارد، افزود: روابط دو كشور دوستانه و بر اساس حسن همجواری است و خرسندیم كه روابط دو كشور در حال گسترش است.

وی در پایان با بیان اینكه در اجلاس عدم تعهدها كه شهریوره ماه در تهران برگزار خواهد شد، شركت می نماید افزود : سفرهای متقابل مقامات دو كشور ، گفت وگوها و رایزنی ها انجام شده باعث تحكیم هر چه بیشتر روابط می شود.

'محمد مصطفی نجار' وزیر كشور نیز با ابلاغ پیام شفاهی دكتر 'محمود احمدی نژاد' ریاست جمهوری اسلامی ایران به سركیسیان، ارمنستان را دارای نقش و جایگاه مهم در سیاست خارجی ایران عنوان كرد و افزود: ظرفیتهای فراوان موجود، تلاش بیشتر جهت ارتقای حجم مبادلات دو كشور را ایجاب می كند.

وی با اشاره به ارتباط خوب و مستحكم و مراودات ارامنه ساكن ایران با هم كیشان خود در ارمنستان، خواستار تسهیل و روانسازی در تردد اتباع دو كشور شد.

وزیر كشور ایران با اشاره به مناسبات و مبادلات تجاری، اقتصادی مرزی دو كشور از آمادگی كشورمان برای امضای تفاهم نامه همكاریهای امنیتی میان دو كشور خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است تجربیات مفید خود را در امر مبارزه با مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، مدیریت بحران، سد سازی و راه سازی در اختیار ارمنستان قرار دهد و هیچ محدودیتی در گسترش مناسبات و توسعه روابط وجود ندارد .

'محمد مصطفی نجار' وزیر كشور جمهوری إسلامی ایران روز دوشنبه برای انجام دیدار رسمی وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

در این سفر معاونین امنیتی و انتظامی و امور بین الملل و استانداران استانهای آذربایجان غربی و شرقی وزیر كشور را همراهی می كنند.

'مصطفی نجار' در مصاحبه ای این سفر را در راستای گسترش روابط دو جانبه میان ارمنستان و ایران خواندو افزود: در این سفر دو روره درخصوص مسایل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بحث و تبادل نظر می شود.

وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه های این سفر قرار است با شماری از مقام های عالیرتبه ارمنستان ازجمله وزیران انرژی و موقعیت های اضطراری این كشور دیدار و گفت و گو كند.

1592

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: زن ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: