دشام سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه می شود
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبر پس از موافقت وی با شرایط فدراسیون فوتبال فرانسه (اف. تی. تی) اعلام شد.

روزنامه ورزشی 'اكیپ' و رادیو فرانسه گزارش دادند،‌ قرارداد دشام دو ساله خواهد بود و در صورتی كه تیم این كشور به مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل دست یابد، دو سال دیگر نیز به مدت قرارداد وی افزوده خواهد شد.

مذاكرات میان دشام و مقام های فدراسیون فوتبال فرانسه پس از تصمیم 'لورن بلانش' برای كناره گیری از این مقام آغاز شد. بلانش پس از دو سال تصدی گری این پست به علت دست نیافتن به توافق با 'نوئل لو گرائه' رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در باره بستن قرارداد جدید، از مقام خود كناره گیری كرد.

احتمال نامزدی دشام برای پر كردن این پست در پی كناره گیری از مقام خود به عنوان مربی تیم 'مارسی' در روز دوشنبه گذشته افزایش یافت.

دشام 43 ساله كه به عنوان كاپیتان، تیم ملی فوتبال فرانسه را در جام جهانی 1998 و مسابقات یورو 2000 به پیروزی رساند، در روز 23 ماه مه (3 خرداد ماه) در حالی كه هنوز دو سال از قراردادش با تیم مارسی باقی مانده بود، از این تیم خواست كه وی را ترخیص كند.

درخواست ابتدایی وی برای ترك مارسی ارتباطی با به عهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی فوتبال فرانسه نداشت، زیرا بلانش هنوز در این تیم حضور داشت اما در پی كناره گیری بلانش از تیم ملی فوتبال فرانسه، وی به سرعت نامزد محبوب برای به عهده گرفتن سرمربیگری این تیم شد.

'نوئل لو گرائه' روز یكشنبه 24 ساعت پس از كناره گیری وی از تیم مارسی در یك كنفرانس مطبوعاتی اشاره كرد دشام گزینه ترجیحی وی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال فرانسه است.

در صورت انتصاب دشام به این پست، نخستین بازی تیم فرانسه

در روز 15 ماه اوت (25 مرداد ماه) در برابر اروگوئه قهرمان جام ملت های آمریكای جنوبی (كوپا آمریكا) خواهد بود.

پس از این مسابقه، فرانسه مبارزه مقدماتی جام جهانی 2014 را در روز 7 ماه سپتامبر (17 شهریور ماه) در برابر فنلاند و در گروهی آغاز خواهد كرد كه اسپانیا قهرمان كنونی اروپا نیز در آن حضور دارد.

بلانش پس از رساندن تیم فرانسه به مرحله یك چهارم نهایی یورو 2012 و شكست مقابل اسپانیا، از مقام خود كناره گیری كرد.

مترجمام. ورزشی. ** 1486 ** 1589





:: برچسب‌ها: قرمز , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: