نمایش 'میلاد نور تا ظهور خورشید' به صحنه می رود
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، این نمایش با اجرای گروه نمایشی 'حورا' (كانون نمایش خاتم) و به مناسب اعیاد شعبانیه از امروز (18 تیرماه) با هدف كاهش رفتارهای غیراخلاقی در سطح شهر به صحنه می رود.

'میلاد نور تا ظهور خورشید' به انتخاب 'ملیكا' مادر امام زمان(عج) می پردازد كه در خواب می بیند، به عقد امام حسن عسگری(ع) در آمده و پس از تحقق یافتن رویای او، 'ملیكا' مسلمان می شود و او را 'نرجس خاتون' می نامند.

صحنه های بعدی این نمایش نیز به غیبت امام(عج) و دیدار افراد با امام می پردازد. در پرده آخر این نمایش به زمان حال و نقش صهیونیست و شیطان پرست ها در ایجاد فساد و تباهی پرداخته می شود.

این نمایش همه روزه ساعت 18 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای خاتم اجرا می شود.

** تئاتر شهرستان ریشه این هنر در كشور است

كارشناس نمایش در نشست با گروه های نمایشی استان چهارمحال و بختیاری تئاتر شهرستان ها را ریشه درخت این هنر در كشور دانست وگفت: هر اندازه به تقویت بنیان ها و مبانی هنری در شهرستان­ ها بیشتر بها دهیم در حقیقت به رشد فرهنگ عمومی جامعه در تمامی سطوح یاری رسانده ایم.

شكر خدا گودرزی در حاشیه سفر به شهركرد افزود: استقبال هنرمندان شهرستانها از نشست های مشترك برای نمایش بسیار خوب است كه این ناشی از خلاء آموزش در شهرستان ها است.

به گفته وی برگزاری كارگاه های آموزشی در شهرستان ها و دوره های نشست های استانی یكی از ضروری ترین كارهایی است كه برای تئاتر شهرستان باید انجام پذیرد.

كارگردان نمایش 'بهرام چوبینه' درباره نمایش در حوزه هنری نیز گفت: وجود دانشكده های نمایش سوره از سوی حوزه هنری در سال های پیش بسیار مفید بود چرا كه در این دانشكده ها هنرمندان خلاق نمایش در شهرستان ها كشف نشده و به عرصه نمایش كشور معرفی می شدند كه متاسفانه با حذف این دانشگاه ها در واقع هنر تئاتر در شهرستان ها دچار خلاء شد.

شكرخدا گودرزی از سوی مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای بازبینی و بررسی مشكلات اجرای نمایش های ارسال شده به جشنواره تئاتر ماه به شهركرد سفر كرده بود.

** اجرای نمایش 'داستان گرگ خیالباف' در فرهنگسرای نیاوران

نمایش 'داستان گرگ خیالباف' به نویسندگی و كارگردانی مهدی مهدی آبادی توسط كارگاه تئاتر 'بومرنگ' از 18تا 30 تیرماه ساعت 18 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

این نمایش روایتگر داستان گرگ قصه ها ست كه تصمیم میگیرد به سرزمین انسان ها بیاید، اما پس از اینكه پا به سرزمین انسان ها می گذارد و در میان آنها زندگی می كند و با انسان ها طرح دوستی می ریزد و در ادامه پی می برد كه در انسان ها هم خصلت های منفی وجود دارد و بر همین اساس دوباره تصمیم می گیرد به سرزمین قصه برگردد...

در این نمایش ناصر احمدی، بهاره میرزاپور، محمد فیاضی، شادی كار آئین و سپیده كرمی به نقش آفرینی می پردازند.

از كارهای گذشته كارگاه تئاتر 'بومرنگ' می توان به 'ماه، ماه، ماه'، 'سیندرلا از فرنگ برگشته'، 'جك و لوبیای سحرآمیز'، 'آدم برفی' و 'كرم شب تاب' اشاره كرد.

نمایش 'داستان گرگ خیالباف' همه روزه به جز شنبه ها ساعت 18 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران، ویژه كودكان اجرا می شود.

فراهنگ**9266**1588





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: