بهره برداری از پروژه ملی پاتاوه -دهدشت مورد تاكید رییس جمهوری است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اكبر محرابیان روز یكشنبه در بازدید از این پروژه ملی گفت: با اهتمام ویژه دولت و وزارت راه و شهرسازی مشكلی برای تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه وجود ندارد.

محرابیان با بیان اینكه این محور در حقیقت تكمیل كننده كریدور شمال به جنوب است ،افزود: جاده ملی پاتاوه -دهدشت یكی از مهمترین پروژه های مهر ماندگار در كشور و این استان محسوب می شود.

وی طول این محور را 137 كیلومتر عنوان كرد و افزود: این محور به چهار قطعه تقسیم شده است و عملیات اجرایی در قطعات مختلف آن به سرعت ادامه دارد.

دستیار ویژه رییس جمهوری گفت: در این محور كوهستانی 13 دهنه تونل به طول 5/7 كیلومتر وجود دارد كه سخت ترین محور در جنوب كشور است.

وی با بیان اینكه جاده ملی پاتاوه - دهدشت در كریدورشمال به جنوب و بندر امام خمینی (ره) قرار گرفته است، اظهار داشت: با بهره برداری از این محور مسیر بندرامام خمینی به مركز كشور حدود 240 كیلومتر كاهش خواهد یافت.

محرابیان اظهار داشت: با توجه به اینكه این محور در یك منطقه 100 درصد كوهستانی واقع شده است ، ادامه روند اجرایی این پروژه در مدتی دچار وقفه شد ولی با تلاش پیمانكار پروژه و حمایت های ویژه وزارت راه و شهرسازی این پروژه هم اكنون شتاب قابل توجهی یافته است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را تاكنون افزون بر یك هزار میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی نیز افزون بر یك هزار میلیارد ریال دیگر برای تسریع در اجرای این پروژه اختصاص داده شد.

رییس پروژه های مهر ماندگار كشور گفت: حدود 400 میلیارد ریال این اعتبار مربوط به اعتبارات طرح مهر ماندگار و مابقی نیز از طریق اعتبارات ملی تامین خواهد شد.

محرابیان افزود: با بهره برداری كامل از این پروژه مهم ، بیش از هشت بخش و 400 روستای كهگیلویه وبویراحمد از جاده مناسب بهره مند خواهند شد.

671/7530 /679





:: برچسب‌ها: اقیانوس , قرمز , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: