زنان شیرده مصرف چربی و لبنیات را فراموش نكنند
نوشته شده توسط : hgu33

'مرتضی صفوی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: شیر و لبنیات مقادیر قابل توجهی پروتئین، ویتامین های گروه بی، ویتامین دی و از همه مهم تر، كلسیم دارد.

وی ادامه داد: چنانچه مادران شیرده، روزی سه وعده لبنیات و شیر كم چرب بخورند، می توانند هم از افزایش میزان شیر و هم از دریافت كامل كلسیم و سلامت استخوان های كودكانشان اطمینان داشته باشند.

صفوی تصریح كرد میزان جذب كلسیم لبنیات پرچرب در بدن كمتر است و هرچه میزان چربی لبنیات كمتر باشد، جذب كلسیم آنها هم در بدن بالاتر می رود.

این متخصص تغذیه همچنین به زنان شیرده توصیه كرد در دوران شیردهی آب بیشتری بنوشند چرا كه نوشیدن چند لیوان آب اقدامی موثر برای حفظ سلامت شیر مادران است.

صفوی افزود: نوشیدن چند لیوان آب سبب می شود تا شیر در بدن زنان شیرده به خوبی ترشح شود. هیچ مایعی نمی‌تواند جایگزین آب شود، نوشیدن چند لیوان آب به تنهایی یا به همراه طعم‌ دهنده‌ای مانند آب‌لیموی تازه می‌تواند اقدامی موثر در جهت حفظ سلامت و افزایش شیر مادران باشد.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: شیردهی مناسب از بروز سرطان های سینه و تخمدان در زنان جلوگیری می كند و سلامت مادر و نوزاد را به ارمغان می آورد.

صفوی افزود: شیردهی مناسب و كامل نوزاد تا دو سالگی، همچنین از بروز عفونت های بزرگسالی و پوسیدگی دندان ها جلوگیری می كند و باعث بالا رفتن ضریب ایمنی بدن می شود.

وی تاكید كرد زنان شیرده باید تغذیه مناسبی داشته باشند و مصرف پروتئین و كربوهیدرات ها را فراموش نكنند.

صفوی اضافه كرد: زنان شیرده باید تناسب بین قد و وزن خود را با تغذیه مناسب و ورزش حفظ كنند.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: