برخورد پلیس آلمان با عضو سركنسولگری ایران، توطئه ای برای فریب افكار عمومی است
نوشته شده توسط : hgu33

'اسماعیل كوثری' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، برخورد پلیس آلمان با یكی از اعضای سركنسولگری ایران در فرانكفورت را محكوم كرد.

وی گفت: استكبار جهانی كه در طول این سال ها نتوانسته از طریق نظامی و دیپلماسی به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد كند این بار می خواهد حیثیت این كشور را خدشه دار كند.

وی با بیان این كه این ماجرا، سناریویی از پیش تعیین شده از سوی دشمنان بویژه آمریكا و رژیم صهیونیستی است، اظهار داشت: امروز دشمنان درصدد هستند خوراك رسانه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در دنیا فراهم كنند تا دیگران را نسبت به این كشور بدبین كنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: اعضای سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران نیز باید دقت لازم را داشته باشند تا فریب توطئه های دشمنان را نخورند زیرا دشمنان به دنبال صحنه سازی علیه مقامات سیاسی ما هستند.

وی اظهار امیدواری كرد كه وزارت امور خارجه نسبت به این موضوع پیگیری های لازم را انجام دهد.

بر اساس یك سناریوی از پیش تعیین شده در روز دوشنبه گذشته، یكی از اعضای سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانكفورت، هنگام عزیمت از محل كار خود به منزل به بهانه ای واهی مورد حمله یك زن آفریقایی تبار قرار گرفت.

پلیس آلمان نیز به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیك با عضو سركنسولگری ایران داشت.

'حسن قشقاوی' معاون كنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در واكنش به این حادثه، برخورد پلیس آلمان با عضو سركنسولگری ایران را 'ناشایست' دانست و گفت: در پی بروز این حادثه، سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به برخورد ناشایست پلیس آلمان با وی اعلام و خواسته شد كه دولت آلمان هر چه سریع تر ضمن بررسی موضوع، توضیحات لازم را ارایه كند.

قشقاوی تصریح كرد: باتوجه به لطمات وارده به عضو سركنسولگری ایران در فرانكفورت در اثر برخورد ناشایست پلیس آلمان، احقاق حقوق نامبرده، همچنان در دستور كار وزارت امور خارجه قرار دارد و با قوت دنبال می شود.

سیام/9121**1336





:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: