عملیات تروریستی در سوریه جنایت مشترك آمریكا و انگلیس است
نوشته شده توسط : hgu33

'میچا ژیووینوویچ'،درگفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد افزود:بدون شك واشنگتن و لندن اصلی ترین تغذیه كننده گروه های تروریستی در سوریه هستند،اما باید به این موضوع نیز توجه داشت كه این جنایت ها با كمك های مالی عربستان، امارات و قطر صورت می گیرد.

وی،به سیاست های سلطه جویانه امریكا در منطقه اشاره كرد و افزود، غرب قدرت خود را در بی ثباتی سوریه می بیند و به همین دلیل با حمایت مالی و تسلیح گروه های تروریستی اعزامی به این كشور، برای براندازی دولت بشار اسد تلاش می كند.

این تحلیلگر نظامی صرب با اشاره به سیاست های ضد سوری واشنگتن، گفت: غرب با هدف مصون نگهداشتن سران برخی كشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، افكار عمومی را متوجه سوریه كرده است.

وی با تاكید بر اینكه امواج بیداری اسلامی كه موجب سرنگونی چند دیكتاتور عرب منطقه شد به زودی خاندان آل سعود و سایر كشورهای عربی دیكتاتور را در برخواهد گرفت، گفت: قتل عامی كه اكنون با حمایت از تروریست ها در سوریه رخ می دهد و جهان شاهد ان است یك ماجرای انحرافی برنامه ریزی شده از سوی واشنگتن است.

این تحلیلگر صرب با اشاره به تبلیغات گسترده ضد سوری و شخص بشار اسد،گفت:ارسال سلاح از مرزهای مشترك خاكی و دریایی به سوریه و حمایت‌های مالی فراوان توسط قطر،عربستان و برخی دیگر از كشورهای عربی از شورشیان سوری و غیر سوری، سناریویی است كه سال ها پیش از سوی كاخ سفید برنامه ریزی شده است.

وی موضع گیری آشكار دولتمردان آمریكا، انگلیس و فرانسه علیه دولت سوریه را مداخله در امور داخلی كشورهای مستقل دانست و افزود:برگزاری كنفرانس های ضد سوری با هدف افزایش فشار بر دولت سوریه، شكل می گیرد، اما موضوعی كه غربی ها باید بفهمند این است كه شهروندان این كشور با حضور در صحنه اجازه سلطه گری به امریكا و همپیمانانش را نخواهند داد.

وی نقش روسیه و چین در مساله سوریه و در مجموع در تحولات جهانی را بسیار مهم توصیف كرد و گفت:مطمئنا اگر موضع گیری های مسكو و پكن در دفاع از حقوق بشر و حاكمیت و تمامیت ارضی كشورها نبود،سناریوی لیبی تا كنون در سوریه اجرا و این كشور از سوی آمریكا و ناتو مورد تجاوز نظامی قرار گرفته بود.

نشست موسوم به 'دوستان سوریه' روز جمعه بدون حضور روسیه و چین در پاریس برگزار شد و وزیر خارجه آمریكا در این نشست موضع مسكو در قبال دمشق را به عنوان حمایت از بشار اسد مورد انتقاد شدید قرار داد.

تهدید شدید وزیرخارجه آمریكا علیه مسكو و پكن به علت ادامه مخالفت با مواضع ضدسوری،با پاسخ تند روسیه مواجه شد و این كشور اعلام كرد كه متاسفانه نمی توانیم غرب را تحت فشار قرار دهیم تا دریابند هنوز دیدگاه مربوط به دوران جنگ سرد را حفظ كرده اند.

'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر خارجه روسیه، با صدور بیانیه ای درباره سخنان روز جمعه هیلاری كلینتون در پاریس،اعلام كرد: از نگاه مسكو، مساله حمایت از شخصیت ها یا رهبران خاصی در سوریه مطرح نیست بلكه مهم بنیان گذاشتن روند كنترل بحران بر پایه های رویه های معمول سیاسی است.

بیشتر كشورهای اردوگاه غربی - عربی ضدسوری موسوم به گروه دوستان سوریه كه امروز در پاریس گرد هم آمدند، تجهیز و تسلیح مخالفان حكومت دمشق و اعزام آنان برای انجام عملیات مسلحانه را در دستور كار خود قرار داده اند.

روسیه و چین بارها اعلام كرده اند كه باید روند حمایت غربی و عربی از مخالفان مسلح سوری قطع تا زمینه حل بحران سوریه با مذاكره فراهم شود و از تصمیم گیری خارجی برای سرنوشت حكومت این كشور نیز پرهیز گردد.

روسیه و چین پیش تر چند قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل را كه با هدف تحت فشار قرار دادن اسد طراحی شده بود، وتو كرده بودند.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: