بازدید هموطنان خارج از كشور از مراكز گردشگری ایران تسهیل می‌شود
نوشته شده توسط : hgu33

'سیدكاظم سجادی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، افزود: كارگروه كنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور به عنوان هماهنگ كننده با سایر قوا، به دنبال ایجاد تسهیلات برای سفر ایرانیان خارج از كشور به ایران است.

وی افزود: این كارگروه در زمینه تمام موارد كنسولی با ارگان‏های ذی‌ربط داخلی تشكیل جلسه می‌دهد و شورا را از تصمیات اخذ شده مطلع می‏‌كند.

سجادی درموردهمكاری این شورا با قوه قضاییه برای تسهیل تردد هموطنانی كه دارای مشكلات حقوقی هستند، گفت:از آنجا كه برخی از ایرانیان خارج از كشور مشمول خدمت سربازی هستند، برای ورود به كشور مشكل حقوقی دارند.

وی گفت: كارگروه كنسولی شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور به عنوان هماهنگ‌ كننده با سایر قوا به دنبال ایجاد تسهیلاتی برای این گروه است تا آنان نیز به توانند به ایران سفر كنند.

وی یكی از موضوعات مهم در رابطه با جذب ایرانیان خارج از كشور را معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری داخل از طریق رسانه‌های گروهی بویژه صدا و سیما دانست.

وی معرفی ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در ایران را یكی از راه‌های جذب ایرانیان خارج از كشور برشمرد و گفت: با معرفی فرصت‏های موجود در كشور می‌توان آنان را برای سفر به ایران ترغیب كرد.

سجادی اظهار داشت: با توجه به اینكه ایرانیان خارج از كشور هر سال برای بازدید از اقوام خود عازم ایران می‌شوند، این حضور فرصت خوبی است تا با برنامه‌ریزی بیشتر ‌آنها بتوانند از جاذبه‌های گردشگری كشور نیز بازدید كنند.

وی تاكید كرد: اگر اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشیم و تسهیلاتی در آنان قرار دهیم، به طور قطع در مناسبت‌های مذهبی از جمله ماه مبارك رمضان و ماه محرم می‌توان شاهد حضور گسترده ایرانیان خارج از كشور بود.

سجادی حل مشكلات ارزی و تحصیلی را از دیگر اقدامات شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور دانست و گفت: كارگروهی برای بررسی مسایل ارزی و تحصیلی از جمله ارزیابی و كارشناسی مدارك تحصیلی دانشجویان خارج از كشور،‌ شرایط انتقال آنها به دانشگاه‌های داخل، معرفی فارغ‏التحصیلان به وزارت كار برای اشتغال و نظایر آن فعال است.

این مقام مسوول در وزارت خارجه با تاكید بر ایجاد فرصت سفر برای دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی خارج از كشور گفت: می‏توان با همكاری نهادهای مختلفی از جمله سازمان‏ فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مستضعفان و وزارتخانه‏های مرتبط ، تورهای دانش‌آموزی و دانشجویی را برای این دسته از ایرانیان برپا كرد.

سجادی تاكید كرد: در این تورها تلاش می‌شود شركت‌كنندگان بیش از پیش با آداب، رسوم، سنت و زبان فارسی آشنا شوند.

وی یادآور شد: بیش از 100 مدرسه با 800 نیرو در مقاطع ابتدایی و راهنمایی برای ایرانیان خارج از كشور دایر است كه به دلیل تاكید رهبر معظم انقلاب در حفظ و تقویت زبان فارسی به عنوان میراث معنوی كشور، زبان فارسی این مدارس به فعالیت خود با جدیت ادامه می‌دهد.

سجادی ابراز امیدواری كرد، فعالیت مدارس ایرانی در خارج از كشور با حمایت وزارتخانه‏های آموزش و پرورش و امور خارجه از نظر كمی و كیفی توسعه یابند تا رضایت ایرانیان در خارج از كشور فراهم شود.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: جدید , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: