قرآن بالاترین، بزرگترین و عزیزترین سند حقانیت دین مبین اسلام است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین 'محمدعلی نظام زاده' عصر جمعه در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره های آموزشی پیوسته علوم قرآنی و الفبای فارسی (نیاكان) و در جمع فراگیران و اساتید این دوره ها، افزود: كلام قرآن، كلام الهی است كه از ناحیه پروردگار بزرگ به قلب شریف پیامبر گرامی اسلام(ص) رسیده است.

وی با بیان آنكه اولین آیه ای كه بر پیامبر اسلام نازل شد، سخن از قرائت دارد، گفت: در اولین آیه نازل شده سخن از قرائت و خواندن، قلم و علم و دانش است و اینكه گفته می شود اسلام با قدرت شمشیر جهان را فتح كرده و جوامع در زیر سلطه خود قرار داده غلط است بلكه قرآن و اسلام با سلاح كلام و فرهنگ به میدان آمده و با فرهنگ جذاب خود توانسته مردم را جلب و جذب كند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا با ذكر آیه ای دیگر ادامه داد: ما در قرآن چیزی را ارایه می كنیم كه برای مومنان شفا است، یعنی مومنان وقتی با این كتاب آسمانی انس پیدا كنند نه تنها دردهای باطنی و روحی آنها بلكه دردهای جسمی آنها نیز علاج می شود اما چون شرط استفاده از قرآن داشتن ایمان است وقتی انسان های ظالم، كافر و ستمگر به آن نزدیك شوند زیان و خسارت خواهند دید.

نظام زاده افزود: اگر كسی بخواهد مفاهیم قرآن را دریابد و باطن آیات را برای خود بهره برداری كند، او هم باید پاك باشد، آدم های ناپاك نمی توانند معارف بلند قرآن را درك كنند بلكه باید مجهز باشند.

وی با تشریح روح لطیف باران، گفت: وقتی باران در باغ می بارد، گل، لاله و سبزه می روید اما همین باران وقتی در شوره زار می بارد، خار بوجود می آید در واقع ماهیت قرآن نیز چنین است اگر در قلب پاك انسان های مومن فرو ببارد در آنجا اخلاق، انسانیت، طهارت، صداقت و پاكی می روید اما اگر انسان خود را نساخته باشد همین آیات قرآنی موجب خسارت بیشتر انسان می شود.

وی خطاب به فراگیران علوم قرآنی گفت: سه مرحله آموزش، درك و فهم قرآن را طی كرده اید و اكنون در كنار تلاوت، خواندن و حفظ كردن باید به بطن آیات نیز توجه كنید، تمام اجزای قرآن با حكمت نازل شده و دارای فرزانگی است به طوری كه برای فهم و درك و همچنین بكار بستن و پیاده كردن مفاهیم نازل شده است.

نظام زاده در پایان گفت: درك صحیح قرآن می تواند به انسان در تمام مواردی كه با آنها سر و كار دارد اعم از حیات فردی، اجتماعی، سیاست، فرهنگ، جامعه و غیره كمك كند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیكستان نیز با بیان آنكه قرآن در زمانی كه فتنه ها شما را مانند سیاهی شب محاصره كند، می تواند یاری گر شما باشد، گفت: قرآن معجزه جاویدان پیامبر گرامی اسلام ص) ست.

'علی اصغر شعردوست' با یادآوری معجزات حضرت موسی(ع) حضرت عیسی(ع) دیگر پیامبران برای اثبات حقانیت خود مبنی بر آنكه فرستادگان خداوند بزرگ هستند، افزود: معجزات معمولا خارج از عادات عادی و كاری بود كه از دست بشر برنمی آمد و این را هر كدام از رسولان الهی به تناسب مخاطبین و مردمان جامعه خود برای اثبات حقانیت شان از جانب خداوند متعال به بشر عرضه می كردند.

وی ادامه داد: اما در جامعه جاهلیت كه مردان وقتی خبر تولد نوزاد دختر را می شنیدند از فرط عصبانیت، چهره شان سیاه می شد و دختران خود را زنده به گور می كردند و در زمانی كه نشان بزرگی در جامعه فقط اسب راهوار و شمشیر بران بود، معجزه پیامبر اسلام در یك چنین جامعه ای تنها از جنس كلمه و كلام بود.

این دیپلمات ایرانی گفت: این معجزه به واسطه آنكه پیامبر ما خاتم الانبیین و آخرین پیامبر الهی بود و دینی كه او آورده، براساس اعتقادات ما كاملترین دین الهی است.در واقع معجزه او نه برای زمان خود بلكه تا قیامت جاری می باشد.

شعردوست اضافه كرد: قرآن معجزه ای است كه برای همه زمان ها، مكان ها و انسان ها قابل دسترسی است و نه كهنه می شود و نه كسی می تواند مثل و مانندش را بیاورد.

وی تصریح كرد: با گذشت بیش از یكهزار و 400 سال از ظهور اسلام و آیین پاك محمدی، انواع خوارج، دشمنان دین با انواع لباس ها و توطئه ها آمده اند و كوشیده اند كه مثل قرآن بیافرینند ولی در جامعه شان مفتضح و نابود شده اند چون این كلام، كلام خداست كه بواسطه امین وحی حضرت جبرئیل به پیامبر مكرم اسلام نازل شده است.

وی خطاب به فراگیران تاجیك اظهار داشت: شما یا قرآن یاد گرفته اید و یا بواسطه یادگیری حروف الفبای خط نیاكان، ابزار آموزش قرآن را بدست آورده اید به طوری كه می توانید در دوره بعد به حتی خواندن قرآن را نیز یاد بگیرید.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: هرچند در برخی از جوامع ثروت، قدرت و نژاد باعث برتری و تمایز و تفاخر است اما در نظام اسلامی چنین نیست زیرا قرآن و دین اسلام تقوا، دانش و جهاد و تلاش را ملاك های تمایز انسان ها نسبت به یكدیكر می دانند.

'محمدحسین اردوش'درباره برنامه های آموزشی رایزنی فرهنگی ایران، ادامه داد: دو گروه آموزش الفبای فارسی یا نیاكان و آموزش علوم قرآنی در حوزه آموزش رایزنی فرهنگی قرار دارند كه همین دو گروه در حوزه آموزش پیوسته و وابسته با تكیه بر فرهنگ و تمدن ایران اسلامی آموزش داده می شوند.

وی گفت: جدا از دوره های آموزشی پیوسته كه شامل سه دوره آموزشی آغازین، میانی و پایانی است، اكنون در دوره های آموزشی پیوسته كه دراتاق های ایران و مراكز مردم نهاد و یا نیمه دولتی برگزار می شود حدود 44 كلاس آموزشی كه 26 كلاس آن علوم قرآنی و بقیه آموزش الفبای فارسی و آموزش رایانه فارسی است، نیز داریم.

وی تصریح كرد: دوره های آموزش پیوسته نیز در رایزنی با 9 استاد علوم قرآنی، چهار استاد الفبای نیاكان و حدود 400 فراگیر در روزهای تعیین شده بین ساعت 8.30تا 17 تشكیل می شود.

علوم قرآنی شامل سه سطح روخوانی، روان خوانی و تجوید(تجوید پیشرفته) و آموزش الفبای فارسی شامل سطح یك، دو و خوشنویسی است.

آساق**1558**1597





:: برچسب‌ها: سفید , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: