برای پیشگیری از مسمومیت در سفر، همراه غذا دوغ بخورید
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ،'زهرا عبداللهی' افزود: نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی قند هستند و یك قوطی 300 میلی لیتری نوشابه در حدود 28 گرم - تقریبا دو قاشق غذاخوری پر - شكر دارد. از این رو مقدار زیادی كالری وارد بدن می كند كه نتیجه آن اضافه وزن و چاقی است.

وی خاطرنشان كرد:‌ نوشابه های بدون قند هم حاوی مقادیر زیادی فسفات هستند كه از جذب كلسیم غذا كه برای استحكام استخوان ها مفید هستند جلوگیری می كند و فرد را در دراز مدت دچار پوكی استخوان خواهد كرد.

این متخصص تغذیه اظهار داشت:‌ در رستوران های بین راهی، حتما همراه با غذا از ماست - كم چرب و پاستوریزه -، لیمو ترش و یا آبلیمو استفاده شود زیرا دستگاه گوارش اسیدی می شود و از رشد و تكثیر میكروب ها در دستگاه گوارش و مسمومیت غذایی جلوگیری می شود.

عبداللهی گفت : مصرف انواع دسرهای خامه ای در طول سفر توصیه نمی شود چرا كه ممكن است با شیر و خامه پاستوریزه نشده تهیه و یا اینكه به علت كهنگی، فاسد شده باشد، همچنین اگر مایل به مصرف بستنی هستید، حتما از نوع پاستوریزه شده و كم چرب آن استفاده كنید.

وی تاكید كرد: افراد از خرید و مصرف نوشیدنی های محلی چون آب زرشك، آب آلبالو و همچنین لواشك، تمبر هندی، آلوچه، در صورتی كه بسته بندی نشده و كد بهداشتی و پروانه ساخت از وزارت بهداشت ندارند، خودداری كنند .

به گفته وی انواع آلودگی های انگلی با خوردن این نوع مواد غذایی غیربهداشتی به بدن منتقل می شود.

اجتمام ** 1788 **1581





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: