ایتالیا برای مقابله با بحران مالی نیاز به كمك ندارد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا،‌ مونتی امروز چهارشنبه پس از دیدار با مركل كه در ایتالیا بسر می برد در یك كنفرانس مطبوعاتی مشترك ضمن تاكید بر روابط حسنه برلین و رم، یاداورشد: ایتالیا نیازی به كمك برای خروج از بحران ندارد.

در این دیدار دوجانبه علاوه بر مونتی و مركل،‌ شماری از وزرای دو كشور نیز حضور داشتند.

مركل امروز با همراهی شماری از اعضای كابینه المان از جمله وزیر امور خارجه و وزیر دارایی این كشور، وارد رم شد.

مونتی در ادامه این كنفرانس مطبوعاتی گفت: من در این دیدارها بر مصمم بودن ایتالیا در جبران بدهی ها، تراز كشور و همچنین دورنمای رشد اقتصادی تاكید كردم.

وی افزود: ما پس از انجام اصلاحات كار، هم اكنون در حال بازنگری در هزینه های دولتی برای كاهش ان هستیم تا بدین صورت از افزایش دو درصدی مالیات بر كالا و خدمات جلوگیری شود، در غیر اینصورت از اول ماه اكتبر مجبور به افزایش این نوع مالیات از 21 درصد كنونی به 23 درصد،‌ می شویم.

وی افزود: در شورای اروپا در بروكسل از تدابیر جدید در كوتاه مدت صحبت شد و تمامی 17 كشور اروپایی به یك نتیجه مشترك رسیدند.

صدر اعظم المان نیز در این كنفرانس خبری ، گفت: دولت مونتی اصلاحات متعددی را در مدت زمان كوتاه اجرا كرد و علاوه بر این، در صدد اتخاذ تدابیر دیگری برای جبران بدهی ها و خروج از بحران است.

وی افزود: من و مونتی همواره در دیدارهایمان به توافق رسیده ایم و با یكدیگر با مشكلات منطقه یورو مقابله می كنیم. مونتی همزمان با سفر مركل به رم ، رئوس 'برنامه بازنگری در هزینه های دولتی' كه از سه مرحله تشكیل شده است، را اعلام كرد.

براساس این برنامه ریاضتی مورد نظر اتحادیه اروپا، 20 درصد از مدیران، 10 درصد از كارمندان و 20 درصد از مشاوران دولتی در ایتالیا از چرخه اشتغال خارج می شوند.

آمارها موجود در اداره كار ایتالیا نشان می دهد كه سه میلیون و 500 هزار نفر در ادارات دولتی اشتغال دارند كه با اجرا شدن این برنامه ریاضتی دولت مونتی تا 300 هزار نفر به جمع بیكاران این كشور افزوده می شوند.

با اعلام 'برنامه بازنگری در هزینه ها' از سوی دولت ایتالیا، اتحادیه های كاری این كشور، اعلام كردند كه برای جلوگیری از اجرای این تدابیر سخت ریاضتی كه موجب افزایش فزاینده تعداد بیكاران می شود، در تدارك اعتصاب های گسترده و تظاهرات سراسری هستند.

ایتالیا با بدهی سنگین یك میلیارد و 900 میلیون یورویی روبرو است و 'ماریو مونتی' كه در نوامبر سال 2011 به نخست وزیری دولت فنی رسید اكنون سعی دارد تا بحران ركود اقتصادی را با اجرایی كردن هر چه بیشتر سیاست‌های ریاضت اقتصادی پشت سر بگذارد.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: