قلم های در مسیر حق، درستی و ارتقای آگاهی جامعه، قداست دارد
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حسینی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه دهمین جشنواره قلم زرین در خانه انجمن قلم ایران گفت: اینگونه مناسبت ها و ایام فرصت و مجال مغتنمی است كه فرهنگ سازی و جایگاه قلم و كتاب تجلیل و برای معرفی اهالی فرهنگ و هنر تلاش شود.

به گفته حسینی، روزهایی كه به مناسبتی نامگذاری و ثبت می‌شوند، نباید صرفا در تقویم بمانند و باید نهادها و مراكز مرتبط با این حوزه‌ها بیش از پیش به وظایف خود در حمایت از حوزه 'قلم' عمل و همكاری كنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینكه ازشیوه های مختلف می توان برای انتقال افكار، پیام ها و عواطف استفاده كرد، از زبان و قلم به عنوان شیواترین روش برای انتقال این موارد یاد كرد.

حسینی خاطرنشان كرد: مطالبی كه به صورت شفاهی بیان می شوند، به مروز زمان به فراموشی سپرده شده و گاها نیز قابل برگشت نیستند.

وی همچنین با یادآوری تاكید ائمه اطهار(ع) و بزرگان برای فراگیری علم و دانش و مكتوب كردن آنها ،اظهار داشت: بزرگان از لحظه لحظه عمر خود در این مسیر استفاده كرده تا این ذخایر برای نسل های آینده نیز بماند و در همه دوران قابل دسترسی و استفاده باشند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح كرد: قلمی كه برای رفاه، امنیت و آرامش و در مسیر ارزش ها باشد، مورد تایید خداست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی كشور در ادامه به پاسداشت روزهایی كه به نام شعر و ادب نامگذاری می‌شوند، تاكید كرد و یادآور شد: در شورای فرهنگ عمومی مقررشد روز تولد

'مهدی آذر یزدی' به عنوان روز نكوداشت ادبیات كودك و نوجوان نامگذاری شود و در نهایت نیز پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال آینده در تقویم كشور ثبت شود.

حسینی تاكید كرد كه باید از شیوه‌های مختلف برای انتقال فرهنگ به مخاطب و نسل‌های آینده بهره برد، ولی شیوه مكتوب ماندگارتر و حلقه واسط بین نسل‌هاست.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد و 'غلامعلی حدادعادل' نماینده مجلس شورای اسلامی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

آیین اختتامیه دهمین جشنواره قلم زرین به مناسبت روز قلم شامگاه چهارشنبه با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، غلامعلی حداد عادل، بهمن دری، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، محسن پرویز، مجتبی رحماندوست و جمعی از نویسندگان درخانه انجمن قلم ایران برگزار شد.

فراهنگ**1355**1368**





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: