اخبار كوتاه از تحولات سوریه
نوشته شده توسط : hgu33

*** كشف و ضبط سلاح در ریف حفه

نیروهاي امنیتي در روستاهاي 'بكاس' و 'دفیل' در منطقه ریف 'الحفه' در استان بندری لاذقیه در غرب سوریه مقادیري سلاح كشف و ضبط كردند.

این منطقه در ماه گذشته شاهد افزایش ناآرامی بود كه به دنبال اقدام ارتش امنیت و آرامش به این منطقه بازگشته و پاكسازی آن از وجود افراد مسلح و شناسایی انبارهای سلاح آنان همچنان ادامه دارد.

*** خنثي سازي چند بمب در ریف حماه

واحدهاي مهندسي ارتش سوریه نیز 3 بمب متصل به یكدیگر را در جاده 'كفرنبوده' –'قلعه المضیق' در اطراف شهر حماه در مركز سوریه و 200 كیلومتری شمال دمشق كارگذاشته شده بود، كشف و خنثی كردند.

وزن این بمب ها بین 20 تا 25 كیلوگرم بود.

همچنین این واحدها یك بمب 50 كیلوگرمي را نیز در جاده 'كفرنبوده' – 'القصابین' در اطراف حماه كشف و خنثي كردند.

*** كشته شدن افراد مسلح در منطقه اعزاز

نیروهاي دولتي سوریه در جریان درگیري با افراد مسلح در منطقه 'اعزاز' در ریف حلب در شمال سوریه و در نزدیك مرز این كشور با تركیه شماري از این افراد را كشته و یا مجروح كردند.

منطقه اعزاز یكی از مناطق مورد استفاده قاچاقچیان در نزدیك مرز سوریه و تركیه است.

در منطقه 'البحوث' در غرب شهر حلب نیز در جریان درگیري نیروهاي دولتي با افراد مسلح شمار زیادي از این افراد كشته و یا مجروح شدند.

در جریان این درگیری ها دو نفر از نیروهاي دولتي مجروح شدند.

یك منبع آگاه نیز در این ارتباط اعلام كرد كه در درگیري های البحوث یك خودرو افراد مسلح كه به مسلسل مجهز بود ، نابود و مقادیري اسلحه ، مهمات و دستگاه هاي ارتباطي از آنان كشف و ضبط شد.

*** كشته شدن افراد مسلح در دیر الزور

نیروهاي امنیتي سوریه در مناطق 'الحمیدیه' و 'الجبیله' در نزدیك شهر دیرالزور در شرق این كشور و در نزدیك مرز عراق با افراد مسلح درگیر شدند.

در جریان این درگیری ها شماري از افراد مسلح كشته و یا مجروح شدند.

یك خودروي مجهز به سلاح نیمه سنگین افراد مسلح نیز در درگیری های مزبور به همراه 4 خودرو دیگر مورد استفاده آنان از سوی نیروهای امنیتی سوریه منهدم شد.

*** متوقف شدن فعالیت های كارخانه فرآوري گاز در دیر الزور

افراد مسلح یك خط لوله انتقال گاز را در منطقه 'الطابیه' در نزدیك شهر دیرالزور منفجر كردند كه این امر به توقف فعالیت های كارخانه فرآوری گاز دیرالزور منجر شد.

خط لوله 18 اینچی مزبور روزانه چهار و نیم میلیون متر مكعب گاز را به نیروگاه هاي برق سوریه منتقل مي كرد.

یك منبع در وزارت نفت و منابع معدنی سوریه نیز در این ارتباط تاكید كرد كه این وزارتخانه پس از انفجار، انتقال گاز از این خط را متوقف كرد تا مانع از نشت بیشتر گاز در منطقه شود.

به گفته وی به دنبال این انفجار نیروهای وزارت نفت فعالیت خود را برای مرمت و استفاده دوباره از این خط لوله انتقال گاز آغاز كردند.

یك منبع آگاه نیز در وزارت برق گفت كه متوقف شدن این خط لوله باعث از دست دادن یك هزار و 200 مگاوات شده است امري كه موجب افزایش ساعت هاي جیره بندي می شود.

وي افزود كه وزارت برق براي جبران این كمبود تلاش دارد فعالیت نیروگاه های وابسته به گاز خط مزبور با استفاده از نفت سیاه ادامه یابد.

خاورم**ا.ا**1436**1431





:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: