فلپس برای تصاحب هشت مدال بار دیگر در المپیك شركت می كند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فلپس روز یكشنبه بعد از یك هفته درخشان در رقابتهای شنای آمریكا در 100 متر پروانه به پیروزی دست یافت.

مكگیل كه با زمان 32/51 ثانیه در رقابت با فلپس دوم شد، دومین سهمیه المپیك را گرفت.

فلپس در المپیك لندن نیز در رقابتهای انفرادی شامل شنای 100 متر و 200 پروانه، 200 متر و 400 متر انفرادی مختلط و 200 متر آزاد شركت می كند.

او فقط بدنبال پیروزی نیست بلكه می خواهد در حد عالی ظاهر شود كه یك نشانه خوبی برای رقبایش نخواهد بود.

فرانكلین دیگر شناگر آمریكایی كه در 200 متر كرال پشت به پیروزی دست یافت ، در چهار مسابقه انفرادی در لندن شركت می كند. انتظار می رود او در هر سه شنای امدادی شركت كند و اولین زن آمریكایی خواهد بود كه با این حساب در هفت مسابقه شنا شركت می كند.

او كه فقط 17 سال دارد فصل پاییز به دبیرستان می رود. اما تابستان امسال فصل مهمی برای او خواهد بود.

فرانكلین در شنای 100 متر و 200 متر آزاد و 100 متر كرال پشت سهمیه گرفته است. او بهترین نتیجه را در 200 متر كرال پشت گرفت. فرانكلین مدافع عنوان قهرمانی جهان است و به عنوان بخت قهرمانی به لندن می رود.

این درحالی است كه آنتونی اروین بعد از هشت سال دوری از رقابتها به المپیك بازمی گردد.

اروین 31 ساله كه در سال 2003 درحالی كه در اوج فعالیت حرفه ای خود از رقابتهای شنا كناره گیری كرد، در یك مسابقه شركت می كند. او هشت سال گذشته را به به انجام كارهای دیگری پرداخت، تحصیلات دانشگاهی خود را تمام كرد و حتی مدال طلای المپیك 2000 سیدنی را برای كمك به قربانیان سونامی به حراج گذاشت.

او از یك سال پیش به شنا بازگشته و فرصت كسب یك مدال طلای دیگر را دارد. او در 50 متر آزاد بعد از كولن جونز دوم شد و در تیم المپیك آمریكا نام خود را ثبت كرد.

در چند رقابت شنا كه در آمریكا برگزار شد، شكاف نسل ها قابل مشاهده بود. درحالی كه كاتلین لدكی 15 ساله با پیروزی در 800 متر آزاد سهمیه المپیك را كسب كرد، دارا تورس 45 ساله به فینال 50 متر آزاد زنان راه یافت و برای ششمین بار در المپیك شركت می كند.

تورس كه در المپیك پكن سه مدال نقره را بدست آورده، این بار در یك مسابقه شركت كرده است.

لدكی جوانترین عضو تیم شنای آمریكا خواهد بود و قصد دارد در 800 متر آزاد به قهرمانی دست یابد. كیت زیگلر قهرمان سابق جهان كه بعد از لدكی به خط پایان رسید، برای دومین بار عازم بازیهای المپیك است.

جونز نیز اولین آمریكایی آفریقایی تبار است كه در شنا مدال طلا می گیرد. این موفقیت او جبران نومیدی رقابتهای چهار سال پیش است نتوانست در یك مسابقه انفرادی سهمیه كسب كند و ناچار شد به سهمیه شنای امدادی اكتفا كند.

رایان لوچه در سه مسابقه با فلپس در لندن رقابت می كند. او بعد از مكگیل به خط پایان رسید و سوم شد. او در 100 متر پروانه نتوانست سهمیه المپیك را كسب كند هر چند واقعا قصد نداشت در المپیك در این ماده شركت كند چرا كه ناچار می شد در یك روز در سه مسابقه شركت كند.

ورزشی**1584**1440





:: برچسب‌ها: تابستان , سان فرانسیسکو , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: