نشست بیداری اسلامی و خیزش جهانی با محور مهدویت برگزار می شود
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'محمد حسن زمانی' در نشست خبری روز یكشنبه اظهار داشت: این نشست روزهای 15 و 16 تیرماه همزمان با برگزاری همایش دكترین مهدویت در سالن خواجه نصیر مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این نشست 15 نفر از شخصیت ها و اندیشمندان كشورهای مصر، عراق، بحرین، یمن و لبنان حضور یافته و درمورد رابطه مهدویت با بیداری اسلامی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

زمانی یادآورشد: در این نشست نگرش ها و رویكردهای كشورهای اسلامی، فرصت ها و تهدیدها در زمینه بیداری اسلامی و مهدویت از سوی فرهیختگان و اندیشمندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون بین الملل مدیریت حوزه های علمیه اظهار داشت: 'احمد راسم النفیس' فعال سیاسی از مصر، آیت الله 'محمدعلی تسخیری' دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، 'احمد قطان' از رهبران و علمای اهل سنت لبنان، آیت الله اراكی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و تقریب مذاهب اسلامی و 'ابراهیم مدهون' از فعالان سیاسی بحرین از جمله سخنرانان این نشست هستند.

وی افزود: انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) چیزی جز بیداری اسلامی در جهان نیست زیرا حضرت قائم بیدادگر امت اسلام و تمام بشریت است.

دبیر نشست بیداری اسلامی و خیزش جهانی با بیان اینكه بیداری اسلامی و مهدویت دو واژه از یك مفهوم هستند، یادآورشد: موج اول این بیداری به هنگام نفوذ ناكام آمریكا دركشورهای عراق و افغانستان برای ایجاد سد در ایران به وقوع پیوست كه البته آمریكا در این توطئه با شكست مواجه شد.

زمانی اضافه كرد: موج دوم این بیداری در كشورهایی چون مصر، تونس و بحرین ایجاد شده و موج سوم نیز اكنون در بسیاری از كشورها در آستانه وقوع است.

وی خاطرنشان كرد: اما موج چهارم كه آخرین آنها به شمار می رود همان است كه تمامی كشورهای كره زمین در انتظار آن هستند و با ظهور حضرت حجت محقق خواهد شد.

هشتمین همایش بین المللی دكترین مهدویت روزهای 15 و 16 تیرماه با حضور اندیشمندان و فرهیختگان 18 كشور در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: پاریس , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: