نخستین بار دركشور، مبتكر بوشهری، آتل فیكسو اسپلینت را بومی سازی كرد
نوشته شده توسط : hgu33

دكتر علیرضا حاجیونی روز یكشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: نمونه بومی سازی شده آتل فیكسو اسپلینت به شماره ثبت اختراع 74486 دراداره كل مالكیت صنعتی ثبت اختراعات كشوربه نام این مبتكر بوشهری در فروردین ماه امسال به ثبت رسیده است.

وی اظهارداشت: از مشخصه های این آتل قابلیت های آسان كار، پایین بودن قیمت تمام شده نسبت به مشابه خارجی، یك بار مصرف نبودن و تحمل راحت آن توسط بیمار است.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به شعارسال تولید ملی، حمایت ازكار و سرمایه ایرانی توسط رهبر معظم انقلاب بومی سازی این وسیله كه كاربرد زیادی در خدمات پیش بیمارستانی و حتی بیمارستانی دارد، نقش موثری در خودكفایی و خنثی سازی تحریم ها ایفا خواهد كرد.

حاجیونی اضافه كرد: قیمت خرید یك ست كامل این آتل یك میلیون ریال است اما نرخ مشابه خارجی آن حدود چهار میلیون ریال است .

وی بابیان اینكه این آتل برای فیكس شكستنی های دست و پا انجام می شود یادآورشد: داوری پیش از ثبت این آتل را متخصصان اورتوپدی و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بوشهر انجام دادند.

حاجیونی گفت: این آتل نمونه داخلی نیز ندارد و برای تولید انبوه آن نیاز به ایجاد كارگاه مجهز است كه تحقق این مهم افزون براشتعالزایی نقش موثری نیز در جلوگیری از خروج ارز برای واردات این تجهیزات پزشكی دارد.

وی افزود: نمونه آتل ساخته شده توسط این مخترع بوشهری هم اینك در تمام آمبولانس های استان بوشهر مورد استفاده قرار گرفته است. ك/3

628/539 / 675





:: برچسب‌ها: اسپانیا , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: