دیدار جمعی از ایرانیان مقیم انگلیس با رییس كمیته ملی المپیك
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار كه در آستانه بازیهای المپیك 2012 و در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد، ایرانیان حاضر اعلام كردند كه برای استقبال از ورزشكاران كشورمان و حمایت یكپارچه از آنان در مسابقات المپیك لحظه شماری می كنند.

تعدادی از ایرانیان كه از شهرهای مختلف انگلیس برای شركت در این جلسه به لندن آماده بودند اعلام كردند كه هموطنان مقیم در شهرهای دیگر نیز بطور خودجوش تشكل های داوطلبانه ای را برای حمایت از ورزشكاران ایرانی تشكیل داده اند.

آقای علی آبادی رییس كمیته ملی المپیك در این دیدار طی سخنانی با قدردانی از ایرانیان مقیم انگلیس، گزارشی از وضعیت ورزش كشور و همچنین برنامه های این كمیته برای حضور پر قدرت ورزشكاران كشورمان در مسابقات المپیك ارائه كرد.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم ورزشكاران جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیك لندن ركورد تازه ای را در تاریخ حضور كشورمان در این مسابقات به ثبت برسانند.

وی اظهارداشت: در بازیهای المپیك لندن حدود 55 ورزشكار ایرانی در 14 رشته با حریفان خود مبارزه خواهند كرد.

رییس كمیته ملی المپیك با تقدیر از تداركات و برنامه ریزی های بسیار خوب ایرانیان مقیم انگلیس برای حمایت از ورزشكاران ایرانی، تاكید كرد كه حضور متحد و یكپارچه هموطنان برای تشویق ورزشكاران تاثیرات بسیار مثبتی در بالا بردن روحیه ورزشكاران خواهد داشت.

وی افزود: كمیته ملی المپیك نیز در حد توان و امكانات خود از برنامه های ایرانیان مقیم انگلیس برای تشویق ورزشكاران ایرانی حمایت خواهد كرد.

وی گفت: به رغم سهمیه ها و محدودیت هایی كه در تهیه بلیت مسابقات المپیك وجود دارد، ما تلاش می كنیم به هر میزان كه امكان پذیر باشد بلیت رشته هایی را كه ورزشكاران ایرانی در آنها رقابت خواهند كرد، برای هموطنان ایرانی تهیه كنیم.

رییس كمیته ملی المپیك كشورمان تاكید كرد: ورزشكاران ایرانی با آمادگی كامل و با تمام توان و قدرت در بازیهای المپیك 2012 در لندن شركت خواهند كرد و حضور گسترده ایرانیان در سالن های مسابقات برای تشویق ورزشكاران نیز به موفقیت آنان كمك می كند.

وی گفت: كمیته ملی المپیك برای پاسخگویی به نیازها و تقاضاهای ورزش دوستان ایرانی مقیم لندن در زمینه اقلام تبلیغاتی نظیر پرچم، كلاه، پیراهن های ورزشی و ... در حد توان و امكانات، برنامه ریزی های لازم را انجام داده است تا هموطنان عزیز ما بتوانند بصورت متحد از ورزشكاران ایرانی حمایت كنند.

آقای علی آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های صورت گرفته در ورزش كشور طی سال های اخیر اشاره كرد و گفت: سرانه فضای ورزشی كشور تا قبل از دولت نهم حدود 42 سانتیمتر مربع بود كه با برنامه ریزی های صورت گرفته و سرمایه گذاری های انجام شده این فضای سرانه طی سال های 1384 تا 1390 دو برابر شد.

وی افزود: به عبارت دیگر طی پنج، شش سال گذشته به اندازه كل فضاهایی كه طی شش دهه قبل از آن احداث شده بود، فضای جدید ورزشی ساخته شد... در حال حاضر حدود سه هزار و 200 پروژه ورزشی نیز در بخش های دولتی و خصوصی در دست اجرا است كه با تكمیل آنها سرانه فضای ورزشی كشور به حدود 1/1 متر مربع افزایش خواهد یافت كه رقم خوبی است.

رییس كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران سپس به ارتقاء جایگاه كشورمان در ورزش آسیا اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در بازیهای آسیایی قطر در سال 2006 از جایگاه دهم رده بندی مدال ها به جایگاه ششم ارتقاء یافت و سپس در بازیهای سال 2010 در گوانگجوی چین، ایران به رده چهارم صعود كرد و ما هم اكنون در عرصه ورزش جزو چهار كشور برتر قاره پهناور آسیا هستیم و امیدواریم كه به زودی تا رده سوم بالا برویم.

وی سرمایه گذاری گسترده در زیرساخت های ورزش، توجه به ورزش بانوان و همچنین برنامه ریزی برای كسب مدال در رشته های پر مدالی نظیر دو و میدانی، قایقرانی، تیراندازی و ... را از جمله دلایل موفقیت كشورمان در عرصه آسیا توصیف و تصریح كرد: برای موفقیت در عرصه المپیك نیز باید همین مسیر را طی بكنیم تا بتوانیم در سال های آینده در رشته های بیشتری سهمیه المپیك و حتی مدال المپیك دریافت كنیم.

آقای علی آبادی گفت: كشور ما ظرفیت ها و استعدادهای لازم را برای كسب مدال های رنگارنگ در رشته های مختلف و در میادین بزرگ جهانی و المپیكی را دارد و باید با برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب، دایره كسب مدال در المپیك را از رشته هایی نظیر كشتی، وزنه برداری و تكواندو به رشته های دیگر توسعه دهیم.

آقای بهرام افشارزاده دبیركل كمیته ملی المپیك جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنان كوتاهی در جمع ایرانیان مقیم انگلیس گفت: بازیهای المپیك یكی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای ورزشی جهان است كه همه كشورها تلاش می كنند حضور موفقی در این بازیها داشته باشند.

وی افزود: حضور ورزشكاران كشورهای مختلف در بازیهای المپیك در واقع تصویری از پیشرفت های آن كشور در زمینه های مختلف ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی است.

وی اظهارداشت: ما طی سال های گذشته از بهترین مربی های داخلی و بین المللی برای آماده سازی ورزشكاران جهت حضور موفق در بازیهای آسیایی و المپیك استفاده كرده ایم و با برگزاری اردوهای مستمر، انشاءالله حضور موفقی را در بازیهای لندن خواهیم داشت.

دبیركل كمیته ملی المپیك كشورمان تاكید كرد: همه ما به عنوان ایرانی وظیفه داریم برای بالابردن نام ایران عزیز در عرصه های بین المللی تلاش كنیم و عرصه المپیك یكی از عرصه هایی است كه می توانیم با حمایت یكپارچه از ورزشكاران مان، این كار را انجام دهیم.

در جریان این دیدار اعلام شد كه كانون حامیان ورزشكاران ایرانی در بازیهای المپیك لندن، كه توسط ایرانیان مقیم انگلیس و برای حمایت و تشویق یكپارچه قهرمانان ایرانی در مسابقات مهم المپیك تشكیل شده است، از امروز كار خود را آغاز كرد.

رییس و دبیركل كمیته ملی المپیك كشورمان برای بازدید از دهكده بازیهای المپیك و همچنین دیدار و گفت و گو با مسئولان برگزاری این بازیها به لندن سفر كرده اند.

بازیهای المپیك 2012 لندن از روز ششم مرداد ماه در شرق پایتخت انگلیس افتتاح می شود و نخستین گروه از كاروان 55 نفره كشورمان اوایل مرداد وارد لندن خواهند شد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: سرگرمی , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: