70 هزار دانشجو در طرح'ضیافت اندیشه' ثبت نام كردند
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین'محمد محمدیان' روز شنبه در گردهمایی اساتید طرح ضیافت اندیشه دانشجویان كشور در تالار'شیخ مفید'دانشگاه قم افزود: در كلاس‌های این طرح باید افرادی تربیت شوند كه محبوب خدا، عاشق خدا، متواضع در برابر مومنان و اهل جهاد باشند و با جوسازی‌، میدان مبارزه را خالی نكنند.

وی گفت: اساتید طرح ضیافت اندیشه باید بال محبت خود را به سمت دانشجویان باز و با ابراز محبت و دوستی بتوانند نیازهای فكری آنان را برآورده كنند.

وی گفت: اساتید باید ظرفیت شنیدن انتقاد را داشته باشند و قدرت تحمل خود را در پاسخ‌ به انتقادات دانشجویان بالا ببرند.

محمدیان خاطرنشان كرد: برخی دانشجویان ممكن است با روحانیت محشور نباشند و پیش قضاوت‌هایی هم داشته باشند لذا اساتید روحانی باید تحمل انتقاد دانشجویان را در خود ایجاد كنند.

استادانی كه در طرح ضیافت اندیشه در سراسر كشور حضور خواهند داشت، به منظور شركت در برنامه‌های توجیهی در گردهمایی یكروزه قم شركت كرده‌اند.

در این گردهمایی، برخی از استادان و مسوولان نهاد، مطالب مورد نیاز را به اساتید ارائه می كنند.

طرح ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان سراسر كشور، در ماه مبارك رمضان برگزار می شود.

در این طرح سه عنوان درسی تدریس می شود كه'ترنم معرفت بدست سرچشمه' مطابق با سرفصل آشنایی با متون اسلامی دانشگاه ها یكی ازآن سه عنوان است و درآن مباحثی همچون قرآن در قرآن،اهل بیت(ع) و قرآن، بشریت از دیدگاه قرآن و مبانی فهم قرآن ارائه می ‌شود.

درس 'سیاست روشن' مطابق با درس دانشگاهی ریشه های انقلاب اسلامی دومین درس مورد استفاده در طرح ضیافت اندیشه دانشجویان است و در آن موضوعاتی همچون رابطه دین و سیاست، حكومت دینی، كارآمدی نظام جمهوری اسلامی، حقوق متقابل مردم و حاكمان، مقایسه دموكراسی و مردمسالاری دینی، ولایت فقیه و جمهوری اسلامی به دانشجویان ارائه می شود.

'در ساحل زندگی، یك پارچ آب خنك' نیز مطابق با سرفصل آموزشی اخلاق اسلامی دیگر عنوان درسی است كه درآن مباحثی همچون تعلیم و تربیت و ارتباط با مردم، سبك زندگی در محیط خانواده، سبك زندگی در زندگی خوابگاهی و سبك زندگی در ارتباط با نامحرم مطرح می‌شود. ك/2

7408 / 380/





:: برچسب‌ها: سرگرمی , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: