توانمند سازی بخش خصوصی وظیفه دولتها است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' مسعود نیلی ' روز شنبه در همایش مشاركت بخش عمومی و خصوصی در توسعه زیر ساخت در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما ، اظهار داشت :در برهه ای از زمان موضوع ایجاد نهادهای توسعه ای مطرح شد كه حد فاصل دولت و بنگاههای خصوصی قرار بگیرند و به توسعه بخش خصوصی كمك كنند .

وی افزود: یك نمونه از این نهادهای توسعه ای سازمان گسترش و نوسازی صنایع ( ایدرو) است كه قرار بود چنین نقشی را ایفا كند و حد فاصل دولت و بنگاه های خصوصی باشد و بعد از توانمند سازی بخش خصوصی كنار برود.

به گفته ی نیلی ، نهادهای توسعه ای در كشور ما ضعیف عمل كردند و در خصوص واگذاری حوزه های اقتصادی به بخش خصوصی از خود مقاومت نشان دادند و در نتیجه توانمند سازی بخش خصوصی تحقق نیافت .

استاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح كرد كه بازیگران اصلی عرصه اقتصاد ، حكومت و جامعه هستند و آنچه در كل كشور رخ می دهد و كیفیت و كمیت زندگی در كشور را تعیین می كند ، برآیند عمل این دو نیرو است .

نیلی افزود: دولت وظیفه سیاست گذاری و ایجاد فضای باثبات و امن را در عرصه اقتصاد بعهده دارد و جامعه در قالب بنگاه های اقتصادی با انگیزه سود فعالیت می كند .

وی افزود: در یك نگاه آرمانی بین دولت و بازیگران دیگر در حوزه اقتصاد فصل مشترك و همپوشانی وجود ندارد و دولت سیاست گذاری می كند و بنگاه ها فعالیت سود آوری خود را انجام می دهند ، اما اگر از تصویر آرمانی به واقعیت نزدیك بشویم ، همپوشانی زیادی بین دولت و بنگاه ها وجود دارد.

نیلی با اشاره به اینكه یكی از مسایل دشوار ، حل این همپوشانی است ، چرا كه ممكن است به صورت غلط دولت وارد بنگاه داری بشود ، افزود: مرز ظریفی بین نقش حكومت و بنگاه ها وجود دارد و تعریف این مرز در حوزه اقتصاد دشوار است .

وی مشكل دیگر اقتصاد ایران را درون گرایی و بی ارتباطی با اقتصاد جهانی عنوان كرد.

اقتصام ** 1579 **1561





:: برچسب‌ها: عکاسی , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: