همكاری هسته ای و فضایی هند و كره جنوبی افزایش می یابد
نوشته شده توسط : hgu33

هیات هندی به سرپرستی 'سانجی سینگ' معاون (شرق) وزارت امور خارجه هند و هیات كره ای به سرپرستی اهن هو-یونگ، معاون اول وزارت امور خارجه و تجارت كره جنوبی در دومین گفت و گوی خود مسایل سیاسی و امنیت خارجی، همچنین روند افزایش همكاری راهبردی خود را مرور كردند.

در این مذاكرات كه در دهلی نو صورت گرفت افزایش همكاری در بخش علم و فناوری بطور كلی مورد بحث قرار گرفت و دو طرف بر گشایش موسسات منطقه ای اختصاصی تاكید كردند.

به گزارش منابع خبری هند دو كشور در این گفت و گو ها همچنین در باره مسایل منطقه ای و جهانی مورد علاقه از جمله شرایط شبه جزیره كره تبادل نظر كردند.

در همین حال بنابر اعلام وزارت امور خارجه هند، وزیر دفاع ملی و وزیر امور خارجه جمهوری كره نیز قرار است در پایان سال جاری از هند دیدار كند.

بنا بر این گزارش دو كشور ضمن ابراز رضایت نسبت به افزایش هفتاد درصدی تجارت دو جانبه و رسیدن آن به 20.5 میلیارد دلار در سال 2011 اعلام كردند كه كار بر روی افزایش توافق درباره همكاری اقتصادی جامع را بطور واقع بینانه مد نظر قرار داده اند.

در این دیدار هیاتهای هند و كره جنوبی همچنین ضمن تبادل نظر درباره منطقه آسیا-اقیانوسیه، بر سر همكاری برای برگزاری اجلاس شرق آسیا و همچنین اجلاس منطقه ای و گردهمایی وزرای دفاع آسه آن (ADMM Plus) توافق كردند.

آساق.** 589**1740





:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: