متخصصان ایرانی برای نشست فناوری اطلاعات وارتباطات اوراسیا دعوت شدند
نوشته شده توسط : hgu33

وی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنكارا با اشاره به اینكه ایران یكی از مهمترین كشورهای منطقه است گفت: این نكته كه ایران ظرفیت تولید فناوریهای بالایی را دارد بر همگان روشن است.

'یورت سور' با اشاره به اینكه به دلیل برخی محدودیتها ،ایران در بازارهای جهانی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق به درخشش چندان زیادی نشده است گفت: مشاركت شركتهای ایرانی در دومین دوره مسابقات نشست فناوری اطلاعات و ارتباطات در استانبول فرصتی برای معرفی دوجانبه این شركتها و فناوریهای موجود آنها بطور متقابل فراهم خواهد آورد.

وی تصریح كرد: در این مسابقات بهترین طرح و پروژه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی خواهد شد.

به گفته یورت سور، گروه شركتهای اینترپرو از 12 سال قبل نشستهایی تحت عنوان اجلاس فناوری اطلاعات و ارتباطات را در سطح بین المللی در تركیه برگزار می كند و از سال گذشته نیز برگزاری مسابقات برترین طرح در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز شده است.

وی افزود: در نشستهای یاد شده كه مهمترین آنها در تركیه برگزار شده است، علاوه بر دولتها، نهادهای مدنی، شركتهای فناوری و افراد متخصص در فناوری در منطقه آوراسیا شركت می كنند.

به گفته وی موضوع این نشستها همه ساله تغییر می یابد و موضوعی كه برای نشست سالجاری در نظر گرفته شده است، ' گام بعدی' نام دارد و در سالجاری در نشستها و اجلاسهای مختلف مباحثی همانند، رسانه های اجتماعی، داده های انبوه، داده های متغیر، تجارت الكترونیكی كه همگی از مسایل روزمره فناوری اطلاعات و ارتباطات در سالهای اخیر هستند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته یورت سور در نشستهای سالجاری سخنرانان و شركت كنندگان سعی در یافتن پاسخ برای این سووالها خواهندكرد كه 'جهان كار در آینده چه خواهد كرد؟'، 'زندگی انسانی در آینده چگونه تغییر خواهد یافت؟' و افزون بر آن در نشستهای فرعی نیز شركت كنندگان كشورهای مختلف در زمینه های تله كامینیكاسیون، فینانس و بهداشت گردهم خواهند آمد.

یورت سور در پاسخ به این سووال كه چرا موضوع' گام بعدی' برای نشست سالجاری انتخاب شده است؟ گفت: در گذشته رخدادهای گسترده اجتماعی كه منجر به تغییرات اجتماعی در جوامع می شد عمدتا در فواصل زمانی 50 تا 100 سال رخ می داد ولی در عصر حاضر این فواصل زمانی بسیار كاهش یافته است و ما با هدف پاسخ دادن به این سووال كه در 10 سال آینده چه خواهد شد این موضوع را انتخاب كردیم.

وی افزود: هدف ما یافتن پاسخ برای این سووال است كه زندگی بشری در 10 سال آینده با تكیه بر فناوری اطلاعات و ارتباطات در چه سمت و سویی تغییر خواهد كرد و جهان كار نیز كه جزئی از زندگی بشری می باشد دستخوش چه دگرگونیهایی خواهد شد.

به گفته یورت سور نشستهای سالجاری اجلاس فناوری اطلاعات و ارتباطات در تاریخهای 11 تا 13 ماه سپتامبر(21 تا 23 شهریور) در استانبول برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود حداقل چهار هزار نفر از كشورهای منطقه اوراسیا در این اجلاس شركت كنند.

وی گفت: از سال گذشته مسابقه ای برای برگزیدن بهترین مقاله و یا پیشنهاد علمی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بین كشورهای اوراسیا برگزار می شود و علاوه بر شركتهای فناوری، اشخاص صاحب نظر نیز می توانند بطور مستقل مقاله های علمی خود را در این مسابقه شركت دهند.

به گفته وی زمان ارسال این مقالات تا تاریخ ششم ماه جولای می باشد و متقاضییان می توانند از آدرس اینترنتی www.bilisimzirvesi.com.trو یا awards@interpromedya.com.tr

اطلاعات لازم را كسب كنند.

یورت سور دوباره تاكید كرد، بسیار علاقمند هستیم كه متقاضیان ایرانی نیز در این مسابقه حضور داشته باشند چرا كه ما به قدرت فناوری موجود ایران واقف هستیم.

خاورم**2012*230**1565





:: برچسب‌ها: خام , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: