نماینده مجلس: برای نیل به جامعه اسلامی باید از آموزش و پرورش آغاز كرد
نوشته شده توسط : hgu33

'محمدمهدی زاهدی' روز پنجشنبه در 'همایش دبیران كانونهای مدارس اسلامی سراسر كشور' در مشهد افزود: برای رسیدن به دانشگاه اسلامی نیز باید مسیری را طی نماییم كه از آموزش و پررش می گذرد.

وی گفت: برای تحقق سند چشم انداز و اجرای نقشه جامع علمی كشور نمی توانیم نظام آموزش و پرورش را جدا از آموزش عالی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: تولید علم و فناوری خوب، ایجاد افكار خلاقانه، اكتشافات و غیره نیازمند تربیت و آموزشهای لازم است لذا ناچاریم از آموزش و پرورش شروع نماییم كه بدون توجه به این مهم امكان ندارد.

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی 'سند تحول بنیادین در آموزش و پررش' را یكی از راهكارهای رسیدن به مدرسه و دانشگاه اسلامی دانست و گفت: برای اصلاح دانشگاه ابتدا باید مدارس را به این سمت سوق دهیم و این مهم نیازمند تغییر 'معلم محوری' صرف در روش آموزش و پرورش و تلاش همه دست اندركاران این عرصه است.

زاهدی افزود: همه مسوولان مرتبط در این حوزه باید در تحقق سند تحول بنیادین تلاش نمایند، باید اعتراف كنیم كه در این عرصه غفلت كرده و دیر وارد عمل شده ایم اما می بایست توجه داشت كه با این وجود باید شروع خوبی داشته باشیم.

وی گفت: وارد این عرصه نشدن بهتر از ورود بد است، این مهم زیربنای اصلاح دانشگاه و در نتیجه جامعه خواهد بود لذا باید آغازی خوب داشته باشد.

او در ادامه از تاسیس 'كمیته دانشگاه اسلامی و علوم انسانی اسلامی' در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم خبر داد و افزود: موضوع اسلامی شدن دانشگاهها و مدارس یكی از اولویتهای این كمیسیون است لذا در این عرصه دست كمك به سوی دبیران كانونها مدارس اسلامی دراز می كنیم.

زاهدی خطاب به دبیران كانونهای مدارس اسلامی گفت: شما نباید خود را محدود به مدارس اسلامی كنید بلكه باید تلاش كنید تا اسلامی سازی مدارس، دانشگاهها و در نتیجه جامعه كه از آرمانهای امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدا می باشد تحقق یابد.

رییس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: هم اكنون مدارس اسلامی حدود پنج درصد مدارس كشور را تشكیل داده اند لذا نمی توان در این عرصه از 95 درصد دیگر غفلت كرد.

وی گفت: شما تجربه گرانبهایی در زمینه اسلامی سازی دانش، آموزش و پرورش دارید كه ما با كمك شما می توانیم این تجربیات را تبدیل به یك جریان در كل آموزش و پرورش نماییم.

این نماینده مجلس با بیان اینكه حتما در این عرصه تنگناهایی نیز وجود دارد افزود: اما شما نباید برای تحقق آرمان بزرگ انقلاب در برابر این موارد تسلیم شوید.

وی برای توجه و مطرح ساختن نظرات و تجربیات این مدارس در كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و در صورت وجود خلاء قانونی، تلاش برای رفع این خلاء ها نیز اعلام آمادگی كرد.ك/2

7491/659





:: برچسب‌ها: عکس ها , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: