مخالفان حضور تهران درنشست ژنو، نفوذ ایران برای حل مناقشات منطقه ای را درك نكرده اند
نوشته شده توسط : hgu33

'محمد خزاعی' كه بعد از نشست امروز شورای امنیت در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا كه از وی پرسید چرا به رغم تاكیدهای مكرر بان كی مون و كوفی عنان برای مشاركت ایران در حل بحران سوریه، آمریكا مخالف حضور تهران درنشست ژنو است، گفت : به اعتقاد من موضع دبیركل سازمان ملل و كوفی عنان براساس یك واقع بینی درباره تحولات منطقه و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران برای حل منازعات منطقه می باشد.

خزاعی خاطر نشان كرد: كسانی كه از این حقیقت چشم می پوشند در واقع دچار اشتباهی استراتژیك می شوند زیرا نقش سازنده و محور ایران در حل و فصل بحران های منطقه غیرقابل انكار است.

وی با اشاره به تلاش های آمریكا برای عدم حضور ایران در نشست ژنو به منظور حل بحران سوریه تاكید كرد این یكی از اشتباهات استراتژیكی است كه آمریكا مرتكب شدند.

نماینده دائم كشورمان با تاكید بر اینكه برخی كشورها نمی خواهند بحران سوریه حل و فصل شود، گفت : جمهوری اسلامی ایران بر این باور است كه طرح كوفی عنان بهترین راه حل برای برون رفت از بن بست كنونی در سوریه است و از هرگونه كمك و مشورت به كوفی عنان استقبال می كند.

وی با انتقاد از ارسال اسلحه توسط برخی دولت ها برای مخالفان دولت دمشق، اظهار داشت: ارسال اسلحه و پول به سوریه، به افزایش خشونت ها در آن كشور منجر شده است.

اروپام 1908/ 3404





:: برچسب‌ها: توکیو , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: