روزهای خشم فقرا در تل آویو
نوشته شده توسط : hgu33

معترضان اسراییلی با وجود سركوب جنبش اعتراضی شان در سال گذشته هفته پیش اعتراض را از سر گرفتند و بر ادامه آن تاكید كردند. این در حالی است كه مقام های امنیتی رژیم اسراییل با فرافكنی بحران اجتماعی اعلام می كنند كه اعتراض های اخیر برنامه ریزی شده، با دستور كار و قانون شكنانه است. هفته گذشته اعتراضی گسترده كه جرقه آن در سال گذشته علیه كابینه نتانیاهو به دلیل موج گرانی و مطالبه عدالت اقتصادی و اجتماعی زده شد باز هم به سطح جامعه آمد.

به گزارش مركز پژوهش های اسرائیلی(عكا)، رادیو رژیم صهیونیستی «وشیت بت» اعلام كرد: موج اعتراضات در اسرائیل دوباره به سطح آمده است و این در حالی است كه حكومت اسرائیل سال گذشته تلاش كرد با تشكیل كمیته «اصلاح اجتماعی» مطالبات معترضان را متوقف كند. این كمیته «ترختنبرگ» نام گرفت و به بهانه آن سركوب ازسوی پلیس اسرائیل و دستگیری تظاهركنندگان تشدید شد.

**اعتراض به حكومت رشوه خواران

--------------------------------------

روزنامه یدیعوت آحرونوت رژیم صهیونیستی نوشت: اكنون اعتراض ها پس از سركوب شدید تظاهركنندگان از سیطره حكومت خارج شده است و دستگیری 'داونی لیف' یكی از زنان فعال معترض و 11 معارض دیگر به این بحران دامن زده است، به گونه ای كه معترضان خشمگین به اعمال خشونت بار روی آوردند، شعب بانك ها را در میدان رابین اشغال كردند، شیشه های مراكز تجاری را شكستند و راه ها را بستند.

بنابر گزارش این روزنامه، اعمال خشونت بار تا ساعات پایانی شنبه شب گذشته ادامه داشت و در همین حال جاده 'ایلون' به سمت جنوب در نزدیكی تل آویو بسته شد. پس از آن پلیس اسرائیل اقدام به دستگیری بیش از 85 تن از معترضان كرد و این افراد با اتوبوس به بازداشتگاه ها منتقل شدند.

شیشه های بانك های 'لئومی'، 'هبوعلیم' و 'دیسكونت' در مسیر 'رابین' به دست تظاهركنندگان فرو ریخت و ساختمان شهرداری تل آویو با پرتاب تخم مرغ، هدف قرار گرفت.

معترضان پلاكاردهایی در دست داشتند كه روی آن این شعار نوشته شده بود: 'حق من است كه صدایم شنیده شود.' همچنین شعار می دادند: 'حكومت رشوه خواران از فقرا می گیرد و به ثروتمندان می دهد' و 'همه ما معارض هستیم.'

روزنامه السبیل اردن این رویداد را 'حمله فقرای اسرائیل به بانك های تل آویو' نامید. معترضان در گفت وگو با رادیو اسرائیل گفتند كه به طرح های اعتراضی خود با وجود تدابیر و مانع تراشی های شهرداری و پلیس ادامه خواهند داد، حتی اگر ناچار شوند اعتراض را بدون نصب چادر دنبال كنند.

**موافقت 69 درصدی با ادامه اعتراض

-----------------------------------------

اكنون باز هم معترضان در اسراییل تصمیم گرفته اند اعتراض های خود را از روز شنبه پیش رو ادامه دهند و در همین حال یك نظرسنجی جدید می گوید كه نزدیك به 70 درصد از اسراییلی ها ادامه اعتراض ها را تایید می كنند.

براساس نظرسنجی جدید روزنامه صهیونیستی هاآرتص، اكثریت قاطع اسراییلی ها ادامه اعتراض های اجتماعی را كه روز شنبه گذشته از سر گرفته شد تایید می كنند. در این نظر سنجی 69 درصد از پاسخ دهندگان در مقابل 20 درصد موافق اعتراض ها هستند.

نتایج این نظرسنجی حاكی است كه اكثریت 67 درصدی پاسخ دهندگان معتقدند در سال گذشته میلادی از زمان شروع اعتراض ها در تابستان – با وجود گزارش تریختنبرگ مبنی بر لزوم انجام اصلاحات- و اظهارات نخست وزیر و وزیر امور مالی، 'چیزی در احوال اجتماعی تغییر نكرده است.' 16 درصد از مخاطبان نظرسنجی اوضاع را 'وخیم تر از سال گذشته' توصیف كرده اند و تنها 15 درصد گفته اند كه شرایط بهبود یافته است.

همچنین در این نظرسنجی كه از 508 ساكن سرزمین های اشغالی انجام شده 27 درصد از شركت كنندگان خشونت های به وقوع پیوسته در اعتراض های اخیر را به پلیس اسراییل نسبت داده اند.

**دستگاه امنیتی: اسراییل نمی تواند معترضان را تحمل كند

-------------------------------------------------------------------

دیگر مسوولان امنیتی اسراییل می گویند تظاهرات اخیر تل آویو برنامه ریزی شده بوده است.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از ژنرال یوحنان دانینو بازرس پلیس اسراییل اعلام كرد كه 'تظاهرات خشونت بار اخیر در تل آویو حاكی از اعتراض نیست بلكه فعالیت هایی برنامه ریزی شده برای قانون شكنی است.'

دانینو افزود: تظاهرات كنندگان و فعالان جنبش اجتماعی خواستند كه دستور كارهای خود را به هر قیمت ممكن تحمیل كنند، اما این بها بیش از آن است كه اسراییل تحمل آن را داشته باشد.

براساس گزارش این رسانه اسراییلی دانینو، تمامی ادعاها را درباره اینكه پلیس اجازه برگزاری فعالیت های اعتراضی نمی دهد رد كرد و گفت نباید آزادی تظاهرات را به وضعیت آشوب تبدیل كرد.

این در حالی است كه 'استیو شاپیر' یكی از رهبران این تظاهرات گفته است 'ابتدا این پلیس اسراییل بود كه دست به خشونت زد و سعی در متفرق كردن تظاهركنندگان با توسل به زور كرد.'

حركت اعتراضی موسوم به 'جنبش خیمه ها' شامل اقشار ضعیف و كم درآمد و متوسط جامعه صهیونیستی عرصه اجتماعی سال 2011 این رژیم را تحت الشعاع خود قرار داد. این اعتراضات دنباله واكنش های گسترده ای است كه در ماه های اگوست، سپتامبر و اكتبر 2011 در شهرهای مختلف اسراییلی علیه بی عدالتی اجتماعی و نابرابری اقتصادی حكومت اسراییل به وقوع پیوست. اعتراضی كه با وجود سركوب دوباره از لایه های اجتماعی به سطح آمده است.

پژوهش**9241**9123





:: برچسب‌ها: چشم انداز , هندوستان , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: