مهمان پرست: نقض كنندگان معاهده ان پی تی غربی ها هستند
نوشته شده توسط : hgu33

'رامین مهمان پرست' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این معاهده به سه محور اصلی و اساسی خلع سلاح هسته ای، جلوگیری از اشاعه سلاح های كشتار جمعی و رعایت حقوق هسته ای صلح آمیز اعضا تاكید دارد كه تمام این موارد توسط نظام سلطه و استكبار جهانی نادیده گرفته می شود.

وی گفت: این در حالی است كه جمهوری اسلامی ایران به تمام مفاد این معاهده عمل كرده و هیچ گاه برخلاف آن حركت نكرده است، اما كشورهای غربی و آمریكا و رژیم صهیونیستی همواره مفاد مورد تاكید این معاهده را زیرپا می گذارند.

مهمان پرست با بیان اینكه كشورهای غربی و آمریكا بحث پرونده ای هسته ای ایران را بهانه قرار داده و از آن برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده می كنند، اظهاركرد: این كشورها بهتر از همه از صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران اطلاع دارند، چرا كه تهران تمام مفاد معاهده ان پی تی را قبول كرده و بر اساس آن به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد.

وی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تاكید كرد و گفت: این موضوع بر مبنای فتوای رهبر معظم انقلاب كه هرگونه استفاده تسلیحاتی از انرژی هسته ای را حرام دانسته اند، جزو اصول و اعتقادات ما بوده و هرگز به سمت استفاده های غیر علمی و فناوری از این انرژی نخواهیم رفت.

مهمان پرست اضافه كرد: غربی ها چنین می پندارند كه با افزایش فشارهای اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی در بحث هسته ای كوتاه می آید، در حالی كه بارها دستگاه دیپلماسی ایران اعلام كرده كه چنین حركت هایی سنجیده نبوده و شاید این فشارها در جهان غرب جوابگو باشد، اما با توجه به خصوصیات ایرانی ها چنین رویه ای در جمهوری اسلامی ناكام خواهد ماند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگیزه اصلی غربی ها از افزایش فشار به بهانه پرونده هسته ای به ایران را ایجاد نارضایتی عمومی در داخل عنوان كرد و یاد آورشد: بعد از فتنه سال 88 دشمنان نظام اسلامی چنین فكر می كنند كه با ایجاد نارضایتی در میان مردم می توانند در نهایت دخالت در امور ایران را عملی سازند.

مهمان پرست گفت: وحدت، تبعیت محض از رهبری و پایبندی و اصرار بر اصول و ارزش های انقلابی عناصری هستند كه ایران را در عبور از انواع پیچ های تاریخی هدایت و راهنمایی و كمك خواهند كرد.

7236/587/245





:: برچسب‌ها: جشنواره , دختر , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: