رییس جمهوری سوریه بر تقویت روابط با شرق تاكید كرد
نوشته شده توسط : hgu33

خبرگزاری سوریه (سانا) كه روز چهارشنبه مشروح اظهارات سه شنبه شب اسد با هیات دولت جدید سوریه را منتشر كرد، به نقل از وی افزود: ظاهرا مشكل تنها با غرب است و اغلب كشورهای جهان خواهان برقراری روابط با ما و دیگران هستند ولی ما مقصر هستیم و طی چند دهه سعی می كردیم با كسانی كه به طور مستقیم و یا غیر مستقیم ما را استثمار می كردند، روابط اقتصادی برقرار كنیم.

اسد گفت: سوریه خواهان روابط خوب با همه كشورهای جهان است اما باید به منافع حقیقی خود و استمرار این منافع توجه كنیم.

رئیس جمهوری سوریه اظهار داشت: ما در شرایط جنگ واقعی، تمام عیار و فراگیر به سر می بریم و در این صورت همه سیاست ها و توجهات ما باید در راستای پیروزی در این جنگ باشد.

وی گفت: باید بین تقصیر یك وزیر و تقصیر هیات دولت فرق قائل شد. چه بسیار دیده ایم كه تقصیر یك وزیر مشخص تاثیر منفی بر همه اعضای هیات دولت می گذارد و آنها مورد انتقاد و یا اتهام قرار می گیرند.

اسد كابینه جدید را دولتی با دشواری ها و تحقق آمال و آرزوهای بزرگ شهروندان و مطالبات آنها خواند و گفت: دولت جدید پس از تصویب قانون اساسی جدید و بر اساس شرایط سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جدیدی به وجود آمد و در برابر ماموریت جدیدی قرار گرفته است.

رئیس جمهوری سوریه بر اهمیت توجه به تامین كالاهای اساسی، تقویت زیرساخت ها، اولویت بخشیدن به مناطق فقیرنشین در سوریه و یافتن راه كارهایی برای تحقق عدالت اجتماعی تاكید كرد.

وی همچنین خواستار تسریع در تدوین قوانین مربوط به اصلاح اداری و فساد (اداری) و جلوگیری از اسراف در دولت شد.

به گفته اسد شرایط كنونی اهمیت بخش دولتی را روشن كرد اما این بدان معنا نیست كه این بخش هزینه هایی بر دولت تحمیل كند و لذا دولت جدید باید دیدگاه واضحی در زمینه فعال كردن بخش دولتی و جلوگیری از هدر رفتن اموال عمومی داشته باشد.

وی بر ضرورت ادامه خدمات یارانه ای به بخش كشاورزی، صنایع كشاورزی و محصولات راهبردی و اتخاذ راهكاری جدید در جلوگیری از فساد از قبیل صدور كارت هوشمند یارانه تاكید كرد.

اسد همچنین خواستار بررسی سیاست های مالی و پولی كشور از قبیل موضوع بهره و نرخ ارز شد.

خاورم**1431**2047**





:: برچسب‌ها: درخت , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: