نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، دراین مراسم كه اعضای شورای تامین و همچنین شورای قضایی هرمزگان نیز حضور داشتند، رییس كل دادگستری هرمزگان برقرار صلح و سازش را از ماموریت های اصلی شوراهای حل اختلاف ذكر كرد.

علی علیا اظهارداشت: در همین راستا با تلاش همه جانبه شوراهای حل اختلاف بخش لیردف و مركزی شهرستان جاسك از توابع هرمزگان امروز شاهد صلح دو طایفه بزرگ این منطقه هستیم كه پس از 35 سال درگیری و نزاع به این نتیجه رسیدند كه هیچ چیز بهتر از صلح و دوستی نیست.

در ادامه این مراسم حاج عبدالله شریفی بعنوان بزرگ طایفه گوری زهی و حاج عبدالله فقیرداد نیز بعنوان بزرگ و رییس طایفه جنگی زهی با حضور در جایگاه ضمن دریافت لوح صلح و دوستی یك بار دیگر با درآغوش گرفتن یكدیگر بر استمرار صلح و دوستی بین دو طایفه بزرگ شرق هرمزگان تاكید كردند.

رییس شورای حل اختلاف لیردف از توابع جاسك نیز در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: مدت چهار ماه طول كشید تا توانستیم با یاری خدا وكمك شورای حل اختلاف گابریك از توابع بخش مركزی جاسك و همچنین رایزنی ها و برگزاری جلسه های متعدد بین این دو طایفه بزرگ صلح برقرار كنیم.

ابراهیم شریفی خاطرنشان ساخت: افزون بر 35سال است كه دو طایفه بزرگ شهرستان جاسك اختلافاتی دارند كه نتیجه آن 12مجروح و چهار كشته و دهها مورد دعوای منجر به جراحت بوده است.

به گفته وی طایفه جنگی زهی بیش از چهار هزار نفر و گوری زهی نیز حدود 10 هزار نفر جمعیت دارند كه در مناطق روستایی شهرستان جاسك سكونت دارند.

شهرستان 65هزارنفری جاسك كه در 330 كیلومتری شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد دارای طوایف زیادی است كه اكثریت آنان را بلوچ های بومی تشكیل می دهند.ك/3

512/667/681





:: برچسب‌ها: مرخصی , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: