تجمع اعتراض آمیز دهها هزار نفر از سرخ جامگان تایلندی در بانكوك
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، شبكه خبر آسیا روز دوشنبه اعلام كرد، سرخ جامگان ضمن گرامیداشت هشتادمین سال پایان سلطنت، از سیستم قضایی این كشور خواستند به حوزه سیاست وارد نشود.

سرخ پوشان تایلند از حامیان اصلی 'تاكسین شیناواترا' نسخت وزیر بركنار شده این كشور هستند كه در سال 2010 با اعتراض علیه 'آبهیسیت وجاجیوا' نخست وزیر فعلی چالش های سیاسی عمده ای در تایلند به وجود آوردند كه در نهایت این اعتراضات با درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی تایلند پایان یافت.

در اعتراضات ماه آوریل و می سال 2010 بیش از 90 نفر از معترضان جان خود را از دست دادند، كه این دوره از بدترین دوره های آشوب های سیاسی تایلند در دهه های اخیر محسوب می شود.

تاكسین شیناواترا در سال 2006 به دنبال یك كودتای نظامی در این كشور از قدرت كنار گذاشته شد.

'كوكائو پیكولتونگ' یكی از رهبران سرخ جامگان در سخنانی گفت: با برگزاری این اعترضات خواستار اعلام نگرانی خود در مورد تهدیدات دموكراسی هستیم.

وی با اشاره به اینكه از سال 1932 تاكنون حدود 20 كودتا یا تلاش برای انجام كودتا در تایلند صورت گرفته است، افزود: در سال های اخیر كودتاهای نظامی جای خود را به كودتاهای قضایی در این كشور داده اند.

معترضان تایلندی می گویند: دادگاه های این كشور دستورات خود را از سیستم حاكم دریافت می كنند كه این اقدام خود مانع دموكراسی واقعی است.

معترضان تایلندی همچنین رفتارهای گذشته با 'تاكسین شیناواترا' را غیرمنصفانه عنوان كردند.

تاكسین از سال 2001 تا 2006 نخست وزیر تایلند بود كه در كودتای نظامی 2006 از قدرت بركنار شد و پس از آن به اتهام فساد مالی به طور غیابی محاكمه و به 2 سال زندان محكوم شد كه از آن به بعد وی در خارج از تایلند و در تبعید بسر می برد.

آساق**335/1565





:: برچسب‌ها: اتومبیل , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: