گسترش روابط با عراق از اولویت های جمهوری اسلامی ایران است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ' علیرضا شهبازی' روز یك شنبه در مراسم اختتامیه اولین اجلاس استانداران استان های مرزی ایران و عراق در كرمانشاه، با اشاره به روابط دیرینه و فرهنگی دو كشور افزود: روابط تاریخی دو ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نشان از پیوند عمیق و دیرینه آنها دارد زیرا همین روابط است كه موجب انگیزه ایجاد دیگر روابط را بدنبال داشته و در تعمیق روابط دو كشور تاثیرگذار شده است.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تاسی از آرمان های رهبر انقلاب و همچنین تابعیت محض از ولی فقیه زمان خویش به روابط با ملل مسلمان به خصوص ملل همسایه اعتقاد قلبی و راسخی نشان می دهد.

وی اظهار كرد: كشور عراق با توجه به جایگاه استراتژیك و ژئوپلتیكی كه در منطقه ایفا می كند، می تواند در توسعه روابط راهبردی با ایران اسلامی عاملی تعیین كننده باشد زیرا كه عراق مورد طمع بیگانگان به خصوص دشمنان نظام اسلامی ایران است.

استاندار كردستان در ادامه به همگرایی خوبی كه بعد از فروپاشی رژیم بعث بین ایران اسلامی و جمهوری عراق ایجاد شده اشاره كرد و گفت: استان كردستان به عنوان بخشی از میهن اسلامی ایران همچنان در ادامه روابط خود با جمهوری عراق از جدیت و استراتژی خاصی كه پایبند به اصول سیاست خارجی ایران اسلامی است، پیروی می كند و خواستار همكاری و روابط متقابل با طرف عراقی است.

شهبازی در ادامه سخنان خود به ظرفیت ها و توانمندی های استان كردستان در زمینه های صادراتی، صنعتی و گردشگری اشاره كرد و برگزاری اجلاسیه استانداران مرزی را زمینه ای برای همكاریهای ملی، منطقه ای و جهانی عنوان كرد.

567/245





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: