ساماندهی اوقات فراغت به آموزش و پرورش واگذار شود
نوشته شده توسط : hgu33

'رضا صابری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینكه آموزش و پرورش در طول این ایام توانسته دانش آموزان را در ایام اوقات فراغت در فضای مدرسه ساماندهی كند، افزود: با توجه به زیرساخت ها و امكاناتی كه در آموزش و پرورش وجود دارد، این وزارتخانه می تواند برنامه هایی خارج از برنامه های درسی و یا متناسب با نیازهای درسی دانش آموزان ساماندهی كند.

وی در ادامه خاطر نشان كرد خانواده ها نیز می توانند با یك امنیت خاطری فرزندان خود را در طی هفته و یا ساعت هایی از روز در مراكز وزارت آموزش و پرورش ساماندهی كنند.

** تمركز فعالیت ها قدرت ارزیابی عملكرد را افزایش می دهد

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینكه نبود هماهنگی و تقسیم كار مناسب میان دستگاه های مجری امور اوقات فراغت از مهم ترین دلایل عدم بهره وری بهینه از این ایام است، اظهار داشت: اگر چه در زمان شروع برنامه ها، جلساتی برای بهره وری بیشتر از سرمایه گذاری ها تشكیل شد اما این هماهنگی ها تا به امروز نتیجه نداشته است.

صابری با بیان اینكه سازمان ها یك نوع برنامه را بارها اجرا كردند و هیچكدام هم نتوانستند جمعیت مورد نظر را پوشش دهند، اضافه كرد: تمركز فعالیت ها در قالب یك كانون به عنوان مجری به طور قطع قدرت ارزیابی از عملكرد را افزایش خواهد داد.

** جلوگیری از پراكندگی اعتبارات اوقات فراغت

وی تصریح كرد: اعتبارات مورد نظر برای غنی سازی اوقات فراغت باید به گونه ای ساماندهی شود كه از پراكندگی این اعتبارات در دستگاه های متعدد جلوگیری شود.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: تمركز اعتباری در دستگاه مجری موجب می شود تا آن دستگاه بتواند با یك اعتبار مناسب برنامه مورد دلخواه جوانان را طراحی كند و جوانان نیز بتوانند از برنامه هایی كه وجود دارد به خوبی بهره ببرند.

صابری با بیان اینكه ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان یكی از ضرورت های جامعه است، بیان داشت: هر چه امكان غنی سازی اوقات فراغت بیشتر شود، بهره وری از ایام تعطیلات نیز افزایش خواهد یافت.

وی یكی از مشكلات امور اوقات فراغت در سنوات گذشته را متعدد بودن دستگاه های مجری این امر دانست و اظهار داشت: نبود هماهنگی و تقسیم كار مناسب میان دستگاه های مجری امور اوقات فراغت موجب شده كه برنامه ریزی های دقیقی در این زمینه صورت نگیرد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در خانه ملت با اعلام اینكه گاهی آمارهای اعلام شده از سوی برخی از دستگاه ها بیش از آمار دانش آموزان در شهرستان ها و نقاط مختلف كشور بوده است، گفت: این مغایرت در ارایه آمار نشان می دهد كه برنامه ریزی های دقیق و حساب شده ای در این خصوص تدوین نشده است.

اجتمام ** 1788 **1569





:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: