اتحاد علیه 'دمكراسی با اسلحه'
نوشته شده توسط : hgu33

محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور اسلامی ایران در جریان سفر به ونزوئلا در كاخ ریاست جمهوری این كشور مورد استقبال رسمی هوگو چاوز همتای ونزوئلایی خود قرار گرفت.

رئیس جمهور ونزوئلا 'هوگو چاوز' و رییس جمهور ایران 'محمود احمدی نژاد'، جمعه شب به وقت محلی(ونزوئلا) در كاراكاس پایتخت این كشور به ملاقات هم رفتند كه در جریان آن طرفین بر موضع ضدامپریالیستی ملت های ایران و ونزوئلا تاكید كردند.

خبرگزاری رسمی اسپانیا 'افه' با مخابره كردن سفر رییس جمهور ایران به ونزوئلا، هدف از این سفر را مبارزه دو كشور با سیاست های آمریكا كه از آن به 'دموكراسی با اسلحه' نام می برند، عنوان كرد.

اشاره این خبرگزاری اسپانیایی به سیاست های نظامی گرایانه آمریكا است كه به نام دمكراسی انجام می شود و تنها نتیجه آن تحكیم قدرت دیكتاتوری های وابسته است.

این رسانه در ادامه افزود: در این دیدار، چاوز و احمدی نژاد، به بررسی برنامه های همكاری خود در زمینه های ساخت و ساز مسكن و پروژه های عمرانی و زیربنایی كه در سفرهای پیشین قراردادهای آن منعقد شده بود، پرداختند.

به گزارش افه، رییس دولت ونزوئلا ضمن ابراز خرسندی از سفر رییس جمهور ایران به این كشور، وی را برادر، متحد و رهبر واقعی كشورهای مبارز علیه نیروهای امپریالیسم كه همواره به دنبال تحمیل طرح های شیطانی خود می باشند، نامید و گفت: همه ما از تهدیدها و تحریم های یك جانبه ای كه علیه حق مسلم و حاكمیت و استقلال مردم و ملت ایران وجود دارد و تلاش های قهرمانانه این ملت در جهت مبارزه با آنان خبر داریم، اما این را هم می دانیم كه محدویت های اعمال شده و موانع تحمیل شده، همگی از سوی امپریالیسم برنامه ریزی می شود.

رییس جمهور ایران نیز دیدار با چاوز كه به عنوان فرد انقلابی و مبارز در برابر امپریالیسم بزرگ است را افتخاری بزرگ برای كشورش دانست و گفت: دوستی با مردم ونزوئلا، باعث غرور و افتخار ما می باشد و هشدار می دهیم كه امپریالیسم با تمام قدرت در حال تحت فشار قرار دادن كشورهای مستقل است، اما در این مسابقه استقامت، كشورهای كه خواهان استقلال اند پیروز میدان خواهند بود و نشانه هایی از فروپاشی امپریالیسم دیده می شود.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تحت نام آزادی، دیكتاتورها را تقویت می كنند. وی با اشاره به وضعیت عراق گفت: ایجاد دموكراسی در كشور عراق كه آمریكا از آن سخن می گوید، عامل كشته شدن یك میلیون بی گناه و آواره شدن 4 میلیون نفر و نابود شدن زیر ساخت های اصلی این كشور شد كه در واقع می توان آن را 'دموكراسی با اسلحه' عنوان كرد.

چاوز در ادامه صحبت های خود گفت: همه ما از نظر امپریالیسم، دیكتاتور هستیم، دیكتاتور احمدی نژاد، دیكتاتور چاوز. دیكتاتورهایی هستیم كه منتخب مردم كشورمان هستیم كه با بیشترین آرا برای بار دوم انتخاب شده ایم.

چاوز در بخشی از سخنان خود با اشاره به دلیل توسعه ونزوئلا گفت: كشور ونزوئلا تنها با تحول و انقلاب می تواند قدم در راه رشد بردارد، همانند آنچه كه در چین اتفاق افتاد و آنچه كه به لطف انقلاب اسلامی در ایران به وجود آمد.

رئیس جمهور ایران در وضعیتی وارد كاراكاس شده است كه ایالات متحده همواره امیدوار بود كه ونزوئلا به خاطر برنامه هسته ای آن كشور در روابطش تجدیدنظر كند و به كاراكاس هشدار داده است كه با همكاری خود با ایران در زمینه دستیابی به هواپیمای بدون سرنشین، به نقض تحریم ها علیه ایران پرداخته است. این در حالی است كه این اتهام همواره از سوی دولت ونزوئلا رد شده است.

در بررسی برنامه و پروژه های دو جانبه بین كشور ایران و ونزوئلا، چاوز تاكید كرد كه در سال گذشته 'ركورد بی سابقه ای' شكسته شد و با حمایت و پشتیبانی ایران، ساخت بیش از 150 هزار خانه انجام شده است.

سایت خبری رسمی مكزیك 'اینفورمادور' ضمن پرداختن به گزارش سفر رییس جمهور ایران به ونزوئلا، به همكاری های هر دو كشور اشاره كرده و نوشت: هر دو كشور توافق نامه های تجاری حدود 5 میلیارد دلار به امضا رسانده اند و همچنین ایران جهت همكاری با ونزوئلا اقدام به احداث كارخانجات سیمان، ماهواره ها، مواد غذایی، تراكتور و دوچرخه در این كشور كرده است.

همین رسانه در ادامه عنوان كرد كه رییس جمهور ونزوئلا كه امیدوار است در 7 اكتبر سال جاری میلادی، برای سوم در مقام خود باقی بماند، هفته گذشته از اولین هواپیماهای بدون سرنشین نظامی و غیرنظامی كه با همكاری ایران، روسیه و چین در ونزوئلا ساخته شده است، پرده برداری كرد.

مذاكرات خصوصی دو جانیه روسای جمهور دو كشور و نیز نشست مشترك هیات‌های عالی‌رتبه ایرانی و ونزوئلایی از دیگر برنامه‌هایی سفر دكتر احمدی نژاد به كاراكاس است.

پژوهش**ف.د**9123





:: برچسب‌ها: اروپا , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: