توصیه های وزارت بهداشت درخصوص گرمازدگی
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ، 'آرزو دهقانی' در گفت و گویی افزود: در مواجهه با فرد گرمازده باید او را در محیط خنك به پشت خواباند، لباس های او را كم كرد و بدنش را با آب سرد شست.

وی با اشاره به اینكه برای فرد گرمازده می توان از حوله مرطوب و كیسه یخ استفاده كرد، ادامه داد: باید به فردگرمازده، مایع نمكی خنك داده شود؛ برای این كار یك قاشق چایخوری نمك را در یك لیتر آب حل كرده و سپس آن را در مدت یك ساعت به بیمار بدهند.

كارشناس آموزشی مركز مدیریت حوادث اورژانس كشور گفت: همچنین می توان به مایع فوق یك قاشق غذاخوری شكر یا پودر شیرین كننده اضافه كرد تا انرژی فرد تأمین شود.

دهقانی با بیان اینكه درصورت سالمند بودن بیمار، باید او را به بیمارستان منتقل كرد، گفت: همچنین كرامپ عضلانی با ماساژ و كشش بهبود پیدا می كند و فشار مداوم به عضله و گرم كردن نیز، می تواند كمك كننده باشد.

وی افزود: در صورت قرار گرفتن افراد به مدت طولانی در محیط گرم باید مایعات كافی نوشید، قبل، حین و بعد از ورزش مایعات، فراموش نشود و بهتر است در ساعات گرم روز استراحت كرد.

دهقانی به افرادی كه در معرض آفتاب قرار می گیرند توصیه كرد از كلاه های نقاب دار با لبه پهن استفاده كرده و در هوای گرم لباس های نازك، نرم و روشن بپوشند.

اجتمام**9185 ** 1569





:: برچسب‌ها: ایتالیا , سقوط , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: