تیم ملی فوتبال آلمان با 4 گل از سد یونان گذشت
نوشته شده توسط : hgu33

تیم ملی فوتبال آلمان جمعه شب در مرحله یك چهارم نهایی جام ملت های اروپا با چهار گل از سد یونان گذشت.

مصاف این دو تیم از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه 'دانسیگ' لهستان به قضاوت 'دامیر اسكومینا' از اسلوونی آغاز شد تا پس از تیم ملی پرتقال كه پنجشنبه شب با تك گل 'كریستیانو رونالدو' از سد جمهوری چك گذشت، دومین تیم پیروز مرحله یك چهارم نهایی معرفی شود.

'یواخیم لو' سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، چهار تغییر نسبت به بازی قبل در تیم خود انجام داد. وی 'جروم بواتنگ' ‌مدافع عضو بایرن را كه در جدال با دانمارك دو اخطاره بود، به خط دفاع بازگرداند.

همچنین به جای 'توماس مولر' و 'لوكاس پودولوسكی' از 'ماركو رویس' و 'آندره شورله' استفاده كرد.

در خط حمله نیز بر خلاف سه بازی قبلی از وجود 'میروسلاو كلوزه' بهره گرفت.

تیم ملی آلمان كه در نیمه نخست تیم برتر میدان بود تا دقیقه 39 بازی هر چه زد به در بسته خورد و تنها در این دقیقه بود كه با تك گل 'فیلیپ لام' كاپیتان خود پیش افتاد. قبل از این نیز تیم آلمانی در دقیقه چهارم بازی توسط 'شورله' توپ را وارد دروازه یونان كرد كه داور به درستی آن را به دلیل آفساید مردود اعلام كرد.

نیمه نخست این دیدار با همین تك گل به سود آلمان به پایان رسید.

در نیمه دوم این بازی ابتدا تیم ملی فوتبال یونان در یك ضد حمله غافلگیر كننده در دقیقه 55 بازی توسط 'ساماراس' به گل تساوی رسید.

اما این پایان كار نبود و شش دقیقه بعد 'سامی خدیرا' بازیكن تیم ملی فوتبال آلمان، بار دیگر و در ادامه حملات توفانی آلمان ها برتری آلمان را دیكته كرد.

حملات دامنه دار آلمان همچنان ادامه یافت. این تیم در دقایق 68 و 73 نیز توسط 'میروسلاو كلوزه' و 'ماركو رویس' مزد برتری مطلق خود را دریافت كرد و نتیجه را به چهار بر یك رساند تا امیدهای یونان بر باد رود.

اما این پایان كار نبود و تیم فوتبال یونان در دقیقه 89 بازی صاحب یك ضربه پنالتی شد كه 'سالپیگانس' آن را تبدیل به گل كرد تا فاصله دو تیم به عدد دو برسد. این بازی با همین نتیجه پایان یافت.

در تركیب تیم ملی فوتبال آلمان، نویر، هوملس، باداشتوبر، لام، بواتنگ، خدیرا، شواین اشتایگر، اوزیل، شورله (دقیقه 66 توماس مولر)، رویس(از دقیقه 79 گوتسه)، كلوزه (از دقیقه 79 ماریو گومس) قرار داشتند.

همچنین در تیم ملی فوتبال یونان، سیفاكیس، مانیاتیس،‌زوالس (از دقیقه 46 فوتاكیس)، تورسیدیس، پاپالودوپولوس، ماكوس(دقیقه 70 لیورپولس)، نییس(از دقیقه 46 گكاس)، كاتسورانیس، ساماراس، سالپیگانس تركیب تیم را تشكیل دادند.

جدال جمعه شب تیم‌های ملی فوتبال آلمان و یونان حاشیه های زیادی در پی داشت. 'آنگلا مركل' صدراعظم آلمان برای تماشای این بازی از نزدیك به محل انجام این بازی به شهر 'دانسیگ' لهستان سفر كرد.

حضور مقام ارشد سیاسی آلمان، در این بازی باعث پیش كشیدن مباحث سیاسی موجود در سطح اروپا و میان این كشور با یونان بحران زده از حیث اقتصادی شده است.

ستارگان تیم ملی فوتبال یونان در مصاحبه‌های قبل از بازی گفته بودند: به زمین مسابقه خواهند رفت تا با كسب برد احتمالی، از سیاست‌های اقتصادی مركل در قبال كشورخود انتقام بگیرند. هدفی كه در كسب آن ناكام ماندند.

عنوان روزنامه های روز جمعه آلمان نیز بیشتر به این موضوع اختصاص داشت و حتی روزنامه 'بیلد' نوشت: 'آلمان تاكنون از نظر اقتصادی به یونانی‌ها كمك های زیادی كرده است، اما امروز و از طریق این بازی، محال است كمكی صورت گیرد.'

'سانتوس' مربی یونان در این بازی به جای 'كارگونیس' محروم و دو اخطاره از وجود 'ماكوس' استفاده كرد تا ضریب دفاعی خط میانی تیمش را مقابل حمله ورهای حریف افزایش دهد. هدفی كه كارساز نبود و از شكست این تیم جلوگیری نكرد.

در ادامه این بازی ها دیدار دو تیم فوتبال اسپانیا و فرانسه در مرحله یك ‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا، شنبه شب در اوكراین برگزار خواهد شد و انگلیس و ایتالیا نیز یكشنبه شب آخرین بازی این مرحله را برگزار خواهند كرد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا ساعت 23:15 شنبه شب در ورزشگاه 'دونباس آره‌نا' شهر 'دونتسك' اوكراین با قضاوت 'نیكولا ریزولی' ایتالیایی به مصاف فرانسه خواهد رفت.

ماتادورها با دو پیروزی مقابل كرواسی و ایرلند و یك تساوی مقابل ایتالیا با هفت امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم به جمع هشت تیم پایانی راه یافتند.

در حالی كه فرانسه با تنها چهار امتیاز از سه بازی به عنوان تیم دوم گروه چهارم حریف اسپانیا شد. این تیم در اولین بازی خود به تساوی یك بر یك مقابل انگلیس دست یافت و در دومین بازی موفق شد با نتیجه 2 بر صفر اوكراین را شكست دهد، اما در آخرین بازی مغلوب سوئد شد.

اسپانیا در حالی پا به میدان مسابقه خواهد گذاشت كه پس از شكست در اولین بازی مسابقات جام‌ جهانی 2010 مقابل سوئیس تاكنون شكست نخورده است و ركورد 17 بازی بدون شكست را در كارنامه دارد.

این دو تیم تاكنون 30 بار مقابل هم به میدان رفته‌اند كه سهم قرمزپوشان اسپانیایی 13 برد، شش تساوی و 11 شكست بوده است.

حضور 'سمیر نصری' و 'فرانك ریبری' دو بازیكن موثر فرانسه در این بازی به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ در حالی كه اسپانیایی‌ها با تركیب كامل و بدون مصدوم و محروم به نبرد مردان فوتبال فرانسه معروف به 'خروس' ها خواهند رفت.

شاگردان 'دل بوسكه' سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا در هر سه بازی مرحله گروهی جایزه بهترین بازیكن میدان را به خود اختصاص دادند. 'اینیستا' در بازی مقابل ایتالیا و كرواسی و 'فرناندو تورس' در بازی مقابل ایرلند به عنوان بهترین بازیكن زمین شناخته شدند.

اسپانیا قهرمانی یورو 2008 و جام جهانی 2010 را در كارنامه دارد و در صورت قهرمانی در این مسابقات به عنوان تنها تیمی كه توانسته سه قهرمانی پیاپی كسب كند، شناخته خواهد شد.

همچنین بسیاری از كارشناسان و فوتبال دوستان، اسپانیا را یكی از فینالیست‌های این رقابت‌های می‌دانند و به نظر می‌رسد شاگردان 'بلان' كار سختی در بازی شنبه‌شب پیش‌رو داشته باشند.

**1368**





:: برچسب‌ها: تورنتو , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: